Karma Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 ik weet het het is offtopic maar toch, een aantal audiofielen hebben een hekel aan Rega volgens mij. Waarom vraag ik mij af? Ik vond een P25 toch echt beter klinken dan een Champion. Soms heb ik het idee dat je niet meeteld tenzij je een 20 jaar oude Thorens koopt en die kompleet laat verbouwen. Zo ist maar net Mordante. Rega is op dit forum niet in en alles behalve een gemodificeerde Thorens is ook al niks. En dan nog maar te zwijgen over het feit dat iedereen zichzelf hier expert waant en dat op gewoonweg waardeloze wijze ten toon spreidt. Over de rug van bepaalde merken je mening geven bah. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 ik weet het het is offtopic maar toch, een aantal audiofielen hebben een hekel aan Rega volgens mij. Waarom vraag ik mij af? Ik vond een P25 toch echt beter klinken dan een Champion. Soms heb ik het idee dat je niet meeteld tenzij je een 20 jaar oude Thorens koopt en die kompleet laat verbouwen. Zo ist maar net Mordante. Rega is op dit forum niet in en alles behalve een gemodificeerde Thorens is ook al niks. En dan nog maar te zwijgen over het feit dat iedereen zichzelf hier expert waant en dat op gewoonweg waardeloze wijze ten toon spreidt. Over de rug van bepaalde merken je mening geven bah. Hoi Karma, Ik had je reactie al verwacht . Om het nog maar eens te zeggen, ik heb niks tegen Rega, en Rega maakt goeie produkten voor een prima prijs (behalve de P9 dan ). Het is mij echter schijnbaar niet toegestaan het niet eens te zijn met de filosofie achter een bepaald merk, in dit geval Rega. Om eerlijk te zijn verschil ik niet zoveel van die mensen. Ook ik heb principes waar ik aan vast houd, hoe fout ze soms ook zijn. Mijn menig is dan ook niet negatief bedoeld t.o.v. Rega. Meningen en smaken kunnen en mogen verschillen. Als dat niet zo was, liep hier ook iedereen zo rond als in het China van Mao. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 8 februari 2005 Author Report Share Posted 8 februari 2005 ik weet het het is offtopic maar toch, een aantal audiofielen hebben een hekel aan Rega volgens mij. Waarom vraag ik mij af? Ik vond een P25 toch echt beter klinken dan een Champion. Soms heb ik het idee dat je niet meeteld tenzij je een 20 jaar oude Thorens koopt en die kompleet laat verbouwen. Zo ist maar net Mordante. Rega is op dit forum niet in en alles behalve een gemodificeerde Thorens is ook al niks. En dan nog maar te zwijgen over het feit dat iedereen zichzelf hier expert waant en dat op gewoonweg waardeloze wijze ten toon spreidt. Over de rug van bepaalde merken je mening geven bah. Nou jongens ik ben niet van plan WEER een oud ding op te knappen daar ben ik mee begonnen om wat meer van draaitafels te leren, maar ik wil nu echt een nieuwe kopen. Wat is er toch mis met een Rega of een nieuwe Thorens ze klinken toch best goed OK er zijn natuurlijk veel betere draai tafels van een paar duizend Euro maar dat laat mijn budget niet toe. Volgens mij is dat ook niet nodigwant dat zou ook niet meer in verhouding staan tot de rest van mijn set. Trouwens ik hoor vaak dat de Rega RB300 arm echt zeer goed is, waarom word dan die die draai tafel zo afgezeken niet iedereen kan toch een Clearaudio Maximum Solution kopen. (om maar even iets moois te noemen) Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 @ M Pekel, het beste kun je hier geen raad vragen, want het is altijd hetzelfde wat antwoorden betreft. Gelukkig zijn er nog wel een paar mensen die zich kunnen inleven in mensen die met een beperkt budget zitten en toch fijne muziek willen draaien. Dus koop die REGA P3 met dat Ortofon element en ga genieten. Nog een tweede goede raad: blijf weg van de verschillende forums. Want ik moet Karma gelijk geven. Er hangen van die groepjes rond die het allemaal het beste weten. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 STOP PRESS Ik zou alleszins nog een of twee maanden wachten en zien waarmee The Funk Firm op de proppen komt. TFF is de nieuwe firma van Arthut Koubesserian (*), en de opvolger van Pink Triangle. In eerste instantie gaan ze zich concentreren op budgetplatenspelers van het genre plintje-lagertje-armpje, maar als zoiets van Koubesserian komt kan het alleen maar interessant worden, in tegenstelling tot wat de Duitse brigade ervan bakt. En dan maar hopen dat TFF financieel stabiel genoeg is om een jaar of tien mee te draaien. (* Duidelijk een tikfoutje, het is Arthur, maar toen ik het zag staan vond ik Arthut wel grappig.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 8 februari 2005 Author Report Share Posted 8 februari 2005 @ M Pekel, het beste kun je hier geen raad vragen, want het is altijd hetzelfde wat antwoorden betreft. Gelukkig zijn er nog wel een paar mensen die zich kunnen inleven in mensen die met een beperkt budget zitten en toch fijne muziek willen draaien. Dus koop die REGA P3 met dat Ortofon element en ga genieten. Nog een tweede goede raad: blijf weg van de verschillende forums. Want ik moet Karma gelijk geven. Er hangen van die groepjes rond die het allemaal het beste weten. Hubertinus Dat hier betweters rond hangen wist ik al lang maar ook nog genoeg mensen die wel met echt handige tips of comentaar komen En de Rega is dus toch een goede draaitafel????? mijn oren zeiden ook al dat het wel snor zat marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Nog een tweede goede raad: blijf weg van de verschillende forums. Want ik moet Karma gelijk geven. Er hangen van die groepjes rond die het allemaal het beste weten. Beste Hubertinus, Pas maar op, voor je het weet behoor je zelf ook tot een groepje. Tegen wil en dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Ik wil later dit jaar mijn oude draaitafel vervangen door een nieuwe voor ongeveer 700 euro , en 200 euro voor het element. Stel maar eens wat goede combi`s voor. Marcel Beste Marcel, Volgens mij heb je hier om advies gevraagd, nu krijg je het advies om je advies niet op een forum te vragen. Dat lijkt een beetje of jij iets niet mag , dat vind ik vreemd , of mag ik dat niet vreemd vinden ? Volgens mij mag jij net als ieder ander hiet vragen wat anderen er van vinden, dan gooi je al dat advies in een hele grote pot , schud het goed door elkaar en haal jij eruit wat je een goed advies vindt , zo gaat dat toch ? Maar goed ,het is natuurlijk altijd een probleem als iemand zich aangesproken voelt. Want als ik beweer dat een Yamaha overhelder klinkt (bijna scherp) dan krijg ik de Yamaha bezitters over mij heen , waarom ? ik weet het niet , want met dergelijke uitspraken kun je in ieder geval rekening houden met de kombinatie die je gaat maken. Zo ook met Rega , want een Rega is niets mis mee als je het geluid prefereerd dan mag je er toch gelukkig mee zijn , of niet ? Jij bepaald toch wat je uit de pot haald, wat hebben anderen daar mee te maken ? Trouwens over Rega waar niets mis mee is , die hebben vaak een glazenplateau, glas geeft altijd ringling , oftewel het glas gaat in meer of mindere mate meezingen en geeft een lift in het hoge frequentie gebied , wat heel levendig en fris kan klinken , als je dat mooi vindt, geen probleem. Een draaitafel heeft een zo klein mogelijk bewegende oppervlakte nodig en een zo hoog mogelijk gewicht om allerlei vervelende nevenverschijnselen te voorkomen, kijk naar een Simon York , of een Transrotor Sirius , O ja Ruud wil zijn Sirius misschien wel verkopen , vraag het eens . Een Rega is niet erg klein van oppervlakte en is licht. Er zit een arm op ook van Rega die erg goed is voor zijn centen en op dit moment is er geen ander fabrikant die voor hetzelfde geld een dergelijke arm kan maken, Dat is ook de reden waarom, andere fabrikanten ook een Rega arm gebruiken , waaronder Thorens. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen betere armen zijn , die zijn er wel , maar kosten wel veel meer geld. Ik kan je aanbevelen om rustig rond te kijken , is een hele leuke bezigheid ! MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 8 februari 2005 Author Report Share Posted 8 februari 2005 Ik wil later dit jaar mijn oude draaitafel vervangen door een nieuwe voor ongeveer 700 euro , en 200 euro voor het element. Stel maar eens wat goede combi`s voor. Marcel Beste Marcel, Volgens mij heb je hier om advies gevraagd, nu krijg je het advies om je advies niet op een forum te vragen. Dat lijkt een beetje of jij iets niet mag , dat vind ik vreemd , of mag ik dat niet vreemd vinden ? Volgens mij mag jij net als ieder ander hiet vragen wat anderen er van vinden, dan gooi je al dat advies in een hele grote pot , schud het goed door elkaar en haal jij eruit wat je een goed advies vindt , zo gaat dat toch ? Maar goed ,het is natuurlijk altijd een probleem als iemand zich aangesproken voelt. Want als ik beweer dat een Yamaha overhelder klinkt (bijna scherp) dan krijg ik de Yamaha bezitters over mij heen , waarom ? ik weet het niet , want met dergelijke uitspraken kun je in ieder geval rekening houden met de kombinatie die je gaat maken. Zo ook met Rega , want een Rega is niets mis mee als je het geluid prefereerd dan mag je er toch gelukkig mee zijn , of niet ? Jij bepaald toch wat je uit de pot haald, wat hebben anderen daar mee te maken ? Trouwens over Rega waar niets mis mee is , die hebben vaak een glazenplateau, glas geeft altijd ringling , oftewel het glas gaat in meer of mindere mate meezingen en geeft een lift in het hoge frequentie gebied , wat heel levendig en fris kan klinken , als je dat mooi vindt, geen probleem. Een draaitafel heeft een zo klein mogelijk bewegende oppervlakte nodig en een zo hoog mogelijk gewicht om allerlei vervelende nevenverschijnselen te voorkomen, kijk naar een Simon York , of een Transrotor Sirius , O ja Ruud wil zijn Sirius misschien wel verkopen , vraag het eens . Een Rega is niet erg klein van oppervlakte en is licht. Er zit een arm op ook van Rega die erg goed is voor zijn centen en op dit moment is er geen ander fabrikant die voor hetzelfde geld een dergelijke arm kan maken, Dat is ook de reden waarom, andere fabrikanten ook een Rega arm gebruiken , waaronder Thorens. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen betere armen zijn , die zijn er wel , maar kosten wel veel meer geld. Ik kan je aanbevelen om rustig rond te kijken , is een hele leuke bezigheid ! MvG, HAudio Helemaal mee eens Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 (edited) Een verademing deze bijdrage Haudio"Volgens mij mag jij net als ieder ander hiet vragen wat anderen er van vinden, dan gooi je al dat advies in een hele grote pot , schud het goed door elkaar en haal jij eruit wat je een goed advies vindt , zo gaat dat toch ?"Unquote Volgens mij is M Pekel hear goed bediend: een vraagje en 5 pagina's adviezen, wat wil je nog meer? (een paar dagen lekker forummen waarschijnlijk ) Gelukkig mag je altijd zelf beslissen wat je met je geld doet en ik heb niet het idee dat iemand, wie dan ook, gezegd heeft dat het zus of zo moet. Erg flauw om zelf te roepen dat Rega altijd afgekraakt wordt en dan vervolgens daarover te gaan klagen. Edited 8 februari 2005 by Kraus vonBentinck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Kraus, leer eens quoten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Ik doe mijn best (ook om niet van die lange lappen te maken); bijdrage aangepast Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Ik doe mijn best (ook om niet van die lange lappen te maken); bijdrage aangepast Je haalt teveel weg. Op een {QOUTE} moet ook een {/QUOTE} volgen (maar dan met deze haken [ en ] ), anders snapt de software niet dat je gequote hebt Meer info: UBB Code explained Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 8 februari 2005 Author Report Share Posted 8 februari 2005 Ik vind dat iedereen gewoon mag zeggen wat hij of zij een goede draaitafel vind voor rond de 700 euri dat was juist de bedoeling. Omdat ik zelf nog maar 3 in die prijs klasse heb horen spelen wilde ik graag wat andere merken vinden die iets moois te bieden hebben in deze prijsklasse. Er zullen altijd mensen zijn die vinden dat je voor dat geld niks fatsoenlijks meer kan kopen, maar daar luister ik toch niet naar Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Jamailover, je hebt gelijk. Echter ik spreek alleen maar over dingen die ik zelf empirisch getoetst heb. Dit in tegenstelling tot vele anderen hier. Maar om even een vergelijk te maken met je opmerking: de zogenaamde goede doelen zoals WNF, greenpeace, Amnesty International etc zijn als werkelijk betrokken instanties begonnen en nu zijn het gewoon bedrijven die zichzelf in stand houden met zwaar betaalde medewerkers. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Af en toe moet je je oude huid afwerpen, dat houd je scherp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 8 februari 2005 Author Report Share Posted 8 februari 2005 Nog een tweede goede raad: blijf weg van de verschillende forums. Want ik moet Karma gelijk geven. Er hangen van die groepjes rond die het allemaal het beste weten. Beste Hubertinus, Pas maar op, voor je het weet behoor je zelf ook tot een groepje. Tegen wil en dank! Volgens mij worden we allemaal in hokjes (groepjes) geplaatst zonder dat we dit willen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Nou kijk eens, wat zei ik Rega P25 te koop en dan maar beweren dat ik tegen rega ben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Da's een mooie package! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Volgens mij wordt die P25 toch heel veel met Sumiko als zijnde 'af' verkocht. Zie daarvoor ook de opmerkingen van Kraus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Dat hierzo de Rega P25 veelal met een Sumiko BP is uitgerust, ligt aan de importeur. Joenit doet beide Een BPS Evo3 komt minder vaak voor. Let wel, deze combi speelt wel heel erg fris. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 8 februari 2005 Report Share Posted 8 februari 2005 Fris, fris... mwoh, dat weet ik zo net nog niet. Het is niet mijn smaak in ieder geval... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 9 februari 2005 Author Report Share Posted 9 februari 2005 Iedereen nogmaals bedankt Ik ga binnen kort de Clearaudio Emotion beluisteren die heeft Qua uiterlijk onze voorkeur , de Nottingham Annalogue vond mijn vrouw namelijk een grijs doods oerlijk ding om te zien dat wil ik natuurlijk geen jaren aan horen En de Rega P3 heeft als nadeel dat je bij het wissellen van de toeren iedere keer het plateau er af moet halen. Het standaard element waarmee de Clearaudio Emotion afgeleverd wordt , heeft daar iemand ervaring mee????????????? Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 9 februari 2005 Report Share Posted 9 februari 2005 de Nottingham Annalogue vond mijn vrouw namelijk een grijs doods oerlijk ding om te zien Hij is zelf in 4 verschillende kleuren verkrijgbaar; goud, zilver, blauw en zwart. grtn mj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 9 februari 2005 Report Share Posted 9 februari 2005 Die NA horizon kun je met een zwarte, zilvergrijze, gouden of blauwe balk krijgen. Hij hoeft dus niet doods en grijs te zijn. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts