Jump to content

Platen speler tot 700 Euro

M Pekel
 Share

Recommended Posts

Heb je wel al naar de Clearaudio geluisterd Marcel?

Hubertinus

Yep , mooie draaitafel :rolleyes: alleen de arm vond ik minder :( element klonk op zich wel goed hoor , maar ik wil graag een finline naald omdat zulke naalden ook beter zijn voor het vinyl en natuurlijk weten ze meer details uit de groef te halen. Maar deze draaitafel is ook zonder arm en element te koop dus ik ga nog ff zoeken, ik heb nog tijd genoeg om een definitive beslissing te nemen.

Marcel

Marcel, wat is een betaalbaar element met fineline naald?

En wat is er niet goed aan de arm?

Hubertinus

wat er presies met die arm mis is weet ik ook niet maar ik vond hem meer resoneren als de RB 300 van rega.

En een betaalbaar element met een fine line naald is een OM 30 of een Vinylmaster Zilver , beiden tussen de 200<250 euro , dat vind ik betaalbaar maar mischien vind jij dat te duur.

Marcel

Ik heb afgelopen weken wat zitten prutsen met ongewone dingen ...

Hier mijn advies:

-Technics SL1200: 560 euro

-Denon DL103: 130 euro

-Nitty Gritty Basic platenwasser: 270 euro

totaal: 960,- heel veel plezier, en geen audiofiele nervositeit.

Hier mijn advies:

-Denon DL103: 130 euro

Met een technics SL-1200 is niks mis mee hoor maar ik ga al die funkties niet gebruiken dus zoek ik een gewone thuis draaier, en na een aantal apparaten te hebben beluistert blijven er 2 over de Clearaudio Emotion en de Thorens TD-295mk3. Wat klank betreft zit er niet zoveel verschil in als het zelfde element gebruikt wordt maar wat bediengemak betreft heeft de Thorens mijn voorkeur.

Omdat mijn vrouw namelijk a-technisch is is het riempje wissellen dus niet zo handig. Maar ik ben er nog niet helemaal uit, want de standaard elementen vind ik ook nog niet zo bijzonder.

Marcel

Met een technics SL-1200 is niks mis mee hoor maar ik ga al die funkties niet gebruiken

Welke functies? Ik zie geen functies.

Ik was overigens bloedserieus in mijn advies.

Oh, ik zag hierboven iets over spooreigenschappen. De DL-103 die ik

vrijdag in die SL-D2 bouwde doet de HiFi News +12, +14, +16 dB sporen

met respectievelijk 0.2%, 0.3% en 0.6% vervorming. Met ronde naald ;)

Ik heb nooit beter gezien dan dit! Zelfs mijn Allaerts meet nog 0.5%, maar mogelijk

zit die nog niet perfect in de arm.

Tussen ()s: die cijfers zijn een orde-grootte nauwkeuriger dan wat je met

het blote oog op een scoop kunt zien.

Met een technics SL-1200 is niks mis mee hoor maar ik ga al die funkties niet gebruiken

Welke functies? Ik zie geen functies.

Ik was overigens bloedserieus in mijn advies.

Oh, ik zag hierboven iets over spooreigenschappen. De DL-103 die ik

vrijdag in die SL-D2 bouwde doet de HiFi News +12, +14, +16 dB sporen

met respectievelijk 0.2%, 0.3% en 0.6% vervorming. Met ronde naald ;)

Ik heb nooit beter gezien dan dit! Zelfs mijn Allaerts meet nog 0.5%, maar mogelijk

zit die nog niet perfect in de arm.

Tussen ()s: die cijfers zijn een orde-grootte nauwkeuriger dan wat je met

het blote oog op een scoop kunt zien.

Ik bedoel de DJ funkties zoals de Pitch

En waarom heb je dan zo`n Jan Allaerts ;) die is toch stukken duurder dan een Denon :lol:

Marcel

Persoonlijk heb ik de Clearaudio Emotion nog nooit goed horen klinken. Zal wel aan de afstelling liggen al vertrouw ik de arm ook niet. Begrijp me niet verkeerd, hij is niet slecht maar voor het geld niet goed genoeg!

En budgetspelers waar ik erg van gecharmeerd ben, maar nooit heb gehoord:

Pro-ject 1 Xpression voor het geld (en das ongeveer 375 euro incl AT965E) een hele mooie speler met een carbon arm.

De BIX voor als je lef hebt...

Goldring GR-1-T-M (Transrotor gemodificeerde Goldring GR-1 voor 550 euro in DL)

Hier mijn advies:

-Denon DL103:      130 euro

Eindelijk eens iemand die de DL103 onder de aandacht brengt.

Er schijnt ook nog een 103R leverbaar te zijn.

Persoonlijk heb ik de Clearaudio Emotion nog nooit goed horen klinken. Zal wel aan de afstelling liggen al vertrouw ik de arm ook niet. Begrijp me niet verkeerd, hij is niet slecht maar voor het geld niet goed genoeg!

En budgetspelers waar ik erg van gecharmeerd ben, maar nooit heb gehoord:

Pro-ject 1 Xpression voor het geld (en das ongeveer 375 euro incl AT965E) een hele mooie speler met een carbon arm.

De BIX voor als je lef hebt...

Goldring GR-1-T-M (Transrotor gemodificeerde Goldring GR-1 voor 550 euro in DL)

Je link naar de BIX werkt niet.

Deze zou het wel moeten doen: BIX

Ik heb er eentje besteld. Nu nog wachten op de levering. :)

De Clear Audio Emotion vind ik persoonlijk ook wat duur voor wat je in de plaats krijgt.

Als je zo kijkt naar al de foto's van de tafel en arm is de afwerking ook niet te hoogstaand.

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Guest Hubertinus

Ik heb vandaag de Clearaudio Emotion gehoord en ik vond er gewoon muziek uitkomen! Er werd gewoon fijne jazzmuziek ten gehore gebracht. Er wordt een platenklem bijgeleverd zodat een lichte welving ook weer onder controle is.

Nee, audiovrienden en andere luistervinken, iemand die niet buitengewoon in de slappe was zit kan daar fijn plaatjes op draaien.

Hubertinus

Ik heb vandaag de Clearaudio Emotion gehoord en ik vond er gewoon muziek uitkomen! Er werd gewoon fijne jazzmuziek ten gehore gebracht. Er wordt een platenklem bijgeleverd zodat een lichte welving ook weer onder controle is.

Nee, audiovrienden en andere luistervinken, iemand die niet buitengewoon in de slappe was zit kan daar fijn plaatjes op draaien.

Hubertinus

Het h

Hubertinus

Hoi Hubertinus,

Zat er op de Clearaudio de arm en element ?

Zelf wil ik hem t.z.t ook eens gaan beluisteren, misschien met een rega arm o.i.d. in dezelfde prijsklasse.

Groet,

JKr

Guest Hubertinus

Het was de gewone pakketversie. En ik vond het heel prettig klinken. Ik heb het nog even gehad met de betreffende dealer over de REGA arm, de RB300, maar dat was, volgens hem in de standaardversie niet beter dan de Satisfy arm. Wel indien de Rega arm opnieuw bekabeld wordt met bv Clearaudio bekabeling of Origin of Cardas of weet ik wat meer. Maar met de goedkoopste Clearaudio bekabeling kost hij dan zo'n 600 euro en met de duurdere 900 euro. Dus alleen de arm.

Hubertinus

de rega p7 met rega exact mm element die ik laatst hoorde in combinatie met een einstein versterker en totem luidsprekers, klonk super strak en droog. Wat een detail en strakheid, ik kon het bijna niet geloven, daar kon de pluto draaitafel bijna niet aan tippen. Er lijkt altijd iets mis te zijn met het element wat in de pluto is ingebouwd, zeker niet door Haudio uitgevoerd???

robin