rli Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Tsja, aardig om dat nu nog eens te lezen. Overigens is de geomotrie van de Rega ook niet goed, dus in dat opzicht zullen ze elkaar niet veel ontlopen.The proof of the pudding is in the eating, dus hoe het klinkt is tenslotte doorslaggevend. Hoe je in deze prijsklasse nog een betere arm kunt verlangen? Lijkt mij moeilijk. Dan verdubbelt toch gauw de prijs van het geheel precies hoe het klinkt is doorslaggevend. Eindelijk een verstandig antwoord. Zeker meten is weten zeker met het instellen en afregelen van een element. Vergelijk de specs van een draaitafel eens met een cd-speler. De tranen springen dan in je ogen, echter klinken doet een draaitafel wel degelijk. Een 2x zo dure draaitafel klinkt jammergenoeg niet 2x zo mooi. koop een rega p3 of een pro-ject p6 o.i.d. en stop daar een mooi element in en laat het element instellen en afregelen door haudio. koop ook een nitty gritty basic platenwasser, veel nuttigeren denk ik dan al dat opwaarderen. laat de arm zakken en geniet van de muziek. Het kan altijd nog beter maar dat kost minstens het 3 voudige. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Als je niet al teveel geld kwijt wilt zijn om platen te kunnen draaien, er zijn heel wat oudere spelers te verkrijgen die het bij zonder goed doen. ( Houd je inderdaad geld over om een knap element aan te schaffen. ) Binnenkort is het weer koninginnedag, worden er weer een aantal van zolder gehaald en voor een schitterende prijs aangeboden, zodat er voldoende ruimte blijft voor reparatie / upgrading. In vergelijking met een oudere speler, denk hierbij aan Thorens en Dual - gezien de verkrijgbaarheid - ook Philips , zijn erg veel moderne instappers toch wel een beetje zielig soort aftreksel van een platenspeler. Uit kosten overweging is er nogal bezuinigd op kwaliteit en duurzaamheid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 24 april 2005 Members Report Share Posted 24 april 2005 Nogmaals voor alle duidelijkheid , er is hier sprake van een nieuwe tafel binnen het gestelde budget. Ik denk dat alle opties zo ongeveer wel genoemd zijn , en ik zou gewoon een kleine voorselectie maken uit deze tafels , en proberen de oude tafel in te ruilen. Dat zou nog net het verschil kunnen maken met deze prijsstelling. Betreffende het vergelijk tussen de Rega en de Pluto , het element van de Pluto zat zeker achterstevoren ? Ik heb in mijn leven 2 x een Pluto tafel mogen beluisteren , en ik ken maar zeer weinig tafels die hierbij in de buurt komen. Bij Rega is dat wel even anders Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
rli Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 hi, He Arden, stop nu eens met dat plaatje van die vrouw met die schitterende billen!!! slecht voor me hart. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts