Alco Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Het zit hem niet in de bekabeling Alco, eerder in de lagering en het contragewicht Er zijn ook losse, betere contragewichten verkrijgbaar ter opwaardering. Ennuh,...ik kan me voorstellen dat betere bekabeling toch ook wel iets zal uitmaken, t.o.v. die dropveterkabel die standaard aan een RB250 of RB300 zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 In principe kun je aan elke draaitafel sleutelen. ook aan een P3. Andere arm ander draaiplateau, volgens mij kun je daar ook zo'n Scheu plateau voor krijgen. Dus...in principe is elke draaitafel een package. Dus heeft Kraus toch gelijk. Het wordt een package! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Haha, dus je koopt een package en die ga je upgraden, of je koopt een package en die ga je upgraden.... Sorry Kraus Ik druk me een beetje onbeholpen uit maar ik bedoel dat er een principieel verschil zit tussen zoiets als een emotion (klaar, af) en een champion Level I (begin, nooit af). Ook bij een emotion kun je bij de aankoop voordelig iets anders erop zetten dan de combinatie die een fabrikant aanbiedt zoals een element of zelfs een arm. Zo'n veel verguisde Rega kun je dan bijv vervangen door een SME M of nog leuker een Hadcock of M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik vraag mij gewoon af of iemand die nu max 1000 euro veil heeft voor een draaitafel (loopwerk + element), zou willen upgraden naar een draaitafel die gemakkelijk het 3 dubbele kost. Ik volg Alco wel dat een aanpassing van bekabeling ook al mooie verbeteringen kan leveren zonder een NIEUWE arm en NIEUW element te moeten aanschaffen. Zelf zou ik het bvb frusterend vinden dat ik een Champion draaitafel heb waar veel meer uit te halen valt maar geen budget voor is/komt dan pakweg een "mindere" die wel op zn kunnen speelt. persoonlijke mening; je kan ook stellen als die Champion zowizo beter presteert dan de "mindere uitbouw" je gek zou moeten zijn de champion niet te nemen ook al kun je niet upgraden. Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Als ik dit zo lees zou je voor 1000 euro geen fatsoenlijke platenspeler kunnen kopen, waar je zonder extra kosten jaren plezier van hebt. Want niet iedereen wil blijven upgraden. Dat lijkt me toch een beetje sterk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Je kan heus alle kanten op met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Als ik dit zo lees zou je voor 1000 euro geen fatsoenlijke platenspeler kunnen kopen, waar je zonder extra kosten jaren plezier van hebt. Want niet iedereen wil blijven upgraden.Dat lijkt me toch een beetje sterk.. Dat lijkt me geen juiste conclusie uit wat er tot nu toe gezegd is; de vraag is alleen in welke verhouding je die Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 7 februari 2005 Author Report Share Posted 7 februari 2005 Nou ik ben niet van plan te blijven upgraden en wil direct goed van start gaan en dus ook een goed element, want zoals ik al gezegd heb vond ik de standaard elementen vaak erg tegenvallen. Een keer een andere kabel er aan zal zowiezo wel gebeuren, maar ik wil niet met andere armen en motoren aan de slag. En van de 3 draaitafels die ik beluistert heb vond ik de Rega P3 het mooist klinken met de Ortofon Vinyl Master Zilver. Maar ik wil zeker nog wat andere draaitafels gaan beluisteren in deze prijs klasse voor dat ik tot koop over ga. Ik heb ook nog de tijd he , mijn oude draaitafel doet het op zich nog goed. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 ik weet het het is offtopic maar toch, een aantal audiofielen hebben een hekel aan Rega volgens mij. Waarom vraag ik mij af? Ik vond een P25 toch echt beter klinken dan een Champion. Soms heb ik het idee dat je niet meeteld tenzij je een 20 jaar oude Thorens koopt en die kompleet laat verbouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Nou ik ben niet van plan te blijven upgraden en wil direct goed van start gaan en dus ook een goed element, want zoals ik al gezegd heb vond ik de standaard elementen vaak erg tegenvallen. Een keer een andere kabel er aan zal zowiezo wel gebeuren, maar ik wil niet met andere armen en motoren aan de slag.En van de 3 draaitafels die ik beluistert heb vond ik de Rega P3 het mooist klinken met de Ortofon Vinyl Master Zilver. Maar ik wil zeker nog wat andere draaitafels gaan beluisteren in deze prijs klasse voor dat ik tot koop over ga. Ik heb ook nog de tijd he , mijn oude draaitafel doet het op zich nog goed. Marcel Altijd makkelijk als je weet wat je niet wilt. Ik raad je alleen nog aan om, als je op pad gaat voor een element, te kiezen voor een goed MM element, dat stelt aanzienlijk minder eisen aan de versterking en klinkt in de prijsklasse van een paar honderd euro absoluut niet minder dan een MC en geeft keuzemogelijkheden te over. In de winkel krijg je immers meestal gedemonstreerd met een vrij goede phono-pre en dan kan het thuis nog wel eens tegenvallen. Een high-output MC is ook een optie maar persoonlijk zou ik me beperken tot de MM-elementen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik schuif niet graag iets naar voren wat ikzelf ook heb maar als je een goed element zoekt kijk eens naar advertentie 42480 onder tweedehands Koop daar een goede tweedehands platenspeler bij en je hebt een combinatie waar je veel plezier van zult hebben. Afgelopen weekend heeft Sodejuu zich nog verbaast over de kwaliteiten van dit element Is dit niet een beetje te mooi om waar te zijn; "heeft weinig gedraaid etc "en toch een kwart van de nieuwprijs. 5000 uur garantie en toch moet het weg ? Daar hoort een verhaal bij zou je zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik schuif niet graag iets naar voren wat ikzelf ook heb maar als je een goed element zoekt kijk eens naar advertentie 42480 onder tweedehands Koop daar een goede tweedehands platenspeler bij en je hebt een combinatie waar je veel plezier van zult hebben. Afgelopen weekend heeft Sodejuu zich nog verbaast over de kwaliteiten van dit element Is dit niet een beetje te mooi om waar te zijn; "heeft weinig gedraaid etc "en toch een kwart van de nieuwprijs. 5000 uur garantie en toch moet het weg ? Daar hoort een verhaal bij zou je zeggen. Beste Kraus, Het element is minstens 20 jaar oud en kostte toen iets van 2600 oude Hollandse guldentjes aha, dat lijkt me inderdaad een verhaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik schuif niet graag iets naar voren wat ikzelf ook heb maar als je een goed element zoekt kijk eens naar advertentie 42480 onder tweedehands Koop daar een goede tweedehands platenspeler bij en je hebt een combinatie waar je veel plezier van zult hebben. Afgelopen weekend heeft Sodejuu zich nog verbaast over de kwaliteiten van dit element Is dit niet een beetje te mooi om waar te zijn; "heeft weinig gedraaid etc "en toch een kwart van de nieuwprijs. 5000 uur garantie en toch moet het weg ? Daar hoort een verhaal bij zou je zeggen. Een kwart? De helft bedoel je... 1990 gulden 454 euro (uit mijn hoofd kan een paar euro schelen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 7 februari 2005 Author Report Share Posted 7 februari 2005 Ik wil later dit jaar mijn oude draaitafel vervangen door een nieuwe voor ongeveer 700 euro , en 200 euro voor het element. Stel maar eens wat goede combi`s voor. Marcel Mmmm, da's toch niet zo moeilijk Je neemt gewoon degene die qua meetgegevens het best uit de bus komt No offence Hoi ome Henk dat zou ik natuurlijk kunnen doen maar dan moet m`n laptop met meet apparatuur weer mee sjouwen naar verschillende winkels ze zien me aankomen hahahahahaha Ik denk dat m`n oren de keus zullen maken Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 7 februari 2005 Author Report Share Posted 7 februari 2005 Nou ik ben niet van plan te blijven upgraden en wil direct goed van start gaan en dus ook een goed element, want zoals ik al gezegd heb vond ik de standaard elementen vaak erg tegenvallen. Een keer een andere kabel er aan zal zowiezo wel gebeuren, maar ik wil niet met andere armen en motoren aan de slag.En van de 3 draaitafels die ik beluistert heb vond ik de Rega P3 het mooist klinken met de Ortofon Vinyl Master Zilver. Maar ik wil zeker nog wat andere draaitafels gaan beluisteren in deze prijs klasse voor dat ik tot koop over ga. Ik heb ook nog de tijd he , mijn oude draaitafel doet het op zich nog goed. Marcel Altijd makkelijk als je weet wat je niet wilt. Ik raad je alleen nog aan om, als je op pad gaat voor een element, te kiezen voor een goed MM element, dat stelt aanzienlijk minder eisen aan de versterking en klinkt in de prijsklasse van een paar honderd euro absoluut niet minder dan een MC en geeft keuzemogelijkheden te over. In de winkel krijg je immers meestal gedemonstreerd met een vrij goede phono-pre en dan kan het thuis nog wel eens tegenvallen. Een high-output MC is ook een optie maar persoonlijk zou ik me beperken tot de MM-elementen Nou een MM element was ook de bedoeling ik ben daar aan gewend en bevalt best De winkel waar ik m`n spullen koop hebben ze zowiezo de MM elementen allemaal gewoon op de phono in van een geintegreerde versterker aan gesloten om te grote verschillen met de thuis situatie te voorkomen. En ik kan m`n eigen versterker en speakers mee nemen, en daar rustig een middag gaan zitten luisteren. Dat vinden ze helemaal niet lastig, want ze willen graag dat je er jaren plezier van hebt Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik wil later dit jaar mijn oude draaitafel vervangen door een nieuwe voor ongeveer 700 euro , en 200 euro voor het element. Stel maar eens wat goede combi`s voor. Marcel Mmmm, da's toch niet zo moeilijk Je neemt gewoon degene die qua meetgegevens het best uit de bus komt No offence Hoi ome Henk dat zou ik natuurlijk kunnen doen maar dan moet m`n laptop met meet apparatuur weer mee sjouwen naar verschillende winkels ze zien me aankomen hahahahahaha Ik denk dat m`n oren de keus zullen maken Marcel Tsja, als het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Mordante, die P25 heb ik eens beluisterd en vond ik erg goed klinken. Zelfs met een gewoon Elys element erin. Maar ja, misschien ben ik wel snel tevreden. De P3 heb ik vaker beluisterd en ook daar hoef je je niet voor te schamen, maar is lang geen P25. Ook de P9 heb ik gehoord, met hetzelfde Elys element, en die maakte verhoudingsgewijs minder indruk op me dan de P25. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Wat erger is, ook bij een draaitfafel van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 @Sodejuu, Maar als we het verwisselen van een arm of een element op een NA Horizon of een Clearaudio Emotion nu vergelijken met het (chip)tunen van de motor van een Alfa noem maar wat, dan kun je toch meer fun hebben. En daar moet je het denk ik mee vergelijken. Niet iedereen wil even ver gaan, maar de mogelijkheid van een kleine upgrade houdt het wel leuk. De echte freaks maken andere keuzes. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Mordante, die P25 heb ik eens beluisterd en vond ik erg goed klinken. Zelfs met een gewoon Elys element erin. Maar ja, misschien ben ik wel snel tevreden. De P3 heb ik vaker beluisterd en ook daar hoef je je niet voor te schamen, maar is lang geen P25. Ook de P9 heb ik gehoord, met hetzelfde Elys element, en die maakte verhoudingsgewijs minder indruk op me dan de P25. Hubertinus Ook hier hoort weer wat aanvullende info bij. Zoals het bij alles zo is, geldt dat ook voor de Rega draaitafels. P2, wil je niet. P3, leuk speelgoed en de muziek leeft. P25, mooie draaitafel voor een gezonde prijs. P9, echt goed, helaas veeeeeeeel te duur, maar de verschillen liggen in de nuances, precisie. De stap van P3 naar P25 is het duidelijkst waarneembaar. De stap van P25 naar P9 is op het eerste oor klein, maar de P9 speelt uitermate nauwkeurig, daar waar de P25 behoorlijk wat steekjes laat vallen. De P25 is niet meer te koop, of het moet een demo of 2de handsje zijn. De P25 heeft plaat moeten maken voor de P5. En om het gigantische gat tussen P5 en P9 te vullen, is er de P7 bij gekomen. Prijstechnisch begint het bij de P3 met een kleine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 @Sodejuu, We hebben die REGA's toen samen gehoord. Die P9 was zeker de beste, maar... te duur inderdaad. Ik heb later de NA Dais gehoord en daar kon de P9 dus echt niet aan tippen. De beste draaitafel die ik tot op heden heb gehoord. (Draaitafels van voor het cd tijdperk meegeteld) Dus als ik nu de instapper moest kiezen... Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 @Sodejuu, Maar als we het verwisselen van een arm of een element op een NA Horizon of een Clearaudio Emotion nu vergelijken met het (chip)tunen van de motor van een Alfa noem maar wat, dan kun je toch meer fun hebben. En daar moet je het denk ik mee vergelijken. Niet iedereen wil even ver gaan, maar de mogelijkheid van een kleine upgrade houdt het wel leuk. De echte freaks maken andere keuzes. Hubertinus Aanpassingen aan een arm onder de noemer modificatie, kan ik idd vergelijken met tuning. Rigoreuze dingen als een andere arm of een ander element uit een (sub)top klasse is wel eerder te vergelijken met de motor van een Rolls in een Smart frotten. Elke klasse heeft zijn top. Daarover heen gaan heeft meestal alleen als resultaat dat je beurs lichter wordt. En ja, ik heb bijzonder genoten van Ruuds EMT met vdH tip in de Sirius. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 @Sodejuu, We hebben die REGA's toen samen gehoord. Die P9 was zeker de beste, maar... te duur inderdaad. Ik heb later de NA Dais gehoord en daar kon de P9 dus echt niet aan tippen. De beste draaitafel die ik tot op heden heb gehoord. (Draaitafels van voor het cd tijdperk meegeteld) Dus als ik nu de instapper moest kiezen... Hubertinus Je mag een NA Dais niet vergelijken met een Rega. De Dais is 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Rega houdt vast aan een concept. Dat is niet verkeerd, maar wat is als dat concept wat te veel foutjes heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 7 februari 2005 Report Share Posted 7 februari 2005 Ik zeg toch ook dat het niet verkeerd is en ook Rega brengt op z'n tijd verbeteringen aan. Op dat punt kun je Rega met Porsche vergelijken. En om het nog leuker te maken. Ik ben ook geen fan van de Porsche 911. Ik vind het maar een opgevoerde platgemepte kever. Smaken en filosofi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts