Jump to content

Platen speler tot 700 Euro

M Pekel
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Ik vind de Clearaudio een mooie combinatie. Volgens mij gaat er standaard een Clearaudio Aurum MM element bij. Als je dat nou eerst eens beluistert en het bevalt, waarom zou je dan meteen veranderen?

Waarschijnlijk ben je beter af met de Clearaudio Basic phonopre er bij als je toch iets extra wilt doen en bovendien kun je dat waarschijnlijk bij de dealer in een keer beluisteren evt in combinatie met je eigen versterker.

Bevalt de klank van het "pakket", dan zit je toch meteen goed?

Ik heb overigens gehoord dat de nieuwe, veel duurdere Marantz. vrijwel een kloon van de Emotion is. Dat lijkt mij een mooi compliment (voor de Clearaudio dan).

Lijkt me trouwens een leuke opgave om een luisterafspraak te maken voor de Clearaudio standaard en de NA met een ander element. Heb je wat te vergelijken en kun je ook je smaak nog eens bepalen.

Zou aardig zijn als je de luisterervaringen hear meedeelt en ook die van je vrouw. (Nooit iets tegen de zin van je vrouw doen, daar rust geen zegen op ;) )

Guest Hubertinus

Jamai,

dat is de Clearaudio Bluemotion. Dat is de Emotion met een blauwe acrylplaat.

Ik ben inderdaad benieuwd Kraus wat daar nu weer mis mee is.

Hubertinus

Lijkt me trouwens een leuke opgave om een luisterafspraak te maken voor de Clearaudio standaard en de NA met een ander element. Heb je wat te vergelijken en kun je ook je smaak nog eens bepalen.

Ik zoe eerst beginnen met in beide draaitafels hetzelfde element te laten zetten en dan gaan vergelijken, anders is het appels met peren vergelijken.

Wat er mis is met de Emotion? Was iets met de arm of zo. Het zweeft hier nog ergens rond. Er is al eens een topic aan gewijd :huh:

TOPIC

Eigenlijk zou jij dat moeten weten Huub. Het was jouw topic ;)

Wat er mis is met de Emotion? Was iets met de arm of zo.

Het vertikale armlager staat loodrecht op de armbuis. Het moet eigenlijk loodrecht op de naald staan, anders verloopt de relatie tussen groef en element foutief bij het afspelen van golvende platen.

Hoewel er verschillende fabrikanten dit doen, zelfs SME in de 3009- en M-reeksen, is het gewoon fout en slordig. Het maakt de arm meestal wel wat goedkoper om te maken, maar veel kan dit niet zijn.

Wat er mis is:

Het is een massa loopwerk zonder massa... :D

Het is gekoppeld middels spikes, waarvan ik denk dat het de vibraties veroorzaakt door o.a. de gekoppelde motor niet kan afvoeren.

Er schijnt een behoorlijke ontwerpfout in de arm te zitten, ik moest even zoeken maar kan er hier helaas niets over vinden.

Het lager van deze Clearaudio is erkent slecht.

Guest Kraus vonBentinck

Tsja, aardig om dat nu nog eens te lezen. Overigens is de geomotrie van de Rega ook niet goed, dus in dat opzicht zullen ze elkaar niet veel ontlopen.

The proof of the pudding is in the eating, dus hoe het klinkt is tenslotte doorslaggevend. Hoe je in deze prijsklasse nog een betere arm kunt verlangen? Lijkt mij moeilijk. Dan verdubbelt toch gauw de prijs van het geheel

Guest Hubertinus

Ik vrees dat die arm op de Clearaudio geometrisch een beetje fout is. Niet goed dus. Dat zei ene Werner in dat Topic

Het gekke is dat ik daar verder nergens wat over teruggelezen heb. In geen enkele recensie. En Haudio heeft daar ook niks over gezegd en ik denk dat hij daar toch kijk op zou moeten hebben. Sterker nog in deze prijsklasse beveelt Haudio de NA en de Clearaudio aan.

Dus wellicht kan Haudio er nog iets zinnigs over zeggen.

Hubertinus

Guest Hubertinus

Kijk, als het bij golvende platen van invloed zou zijn kan dat dan niet met een gewicht opgelost worden? Even er van uitgaande dat we die arm nou eenmaal hebben.

En als SME ook op die manier armen maakt zal het allemaal wel meevallen. Want van SME krijgen er veel een natte plek in de broek van opwinding.

Hubertinus

Inderdaad Hubertinus, Werner kan haarfijn uitleggen wat er verkeerd is met die arm. Maar volgens hetgeen ik mij herinner uit die topic (en anderen van hem), loopt er eig zeer veel verkeerd met armen, bij vele merken.

Waarom haalt niemand de Piccolo van Bluenote aan? Klinkt toch dynamisch... zit in dezelfde prijsklasse en looks en je kan hem "naakt" aanschaffen en zelf je arm kiezen;

voor en tegenstanders genoeg maar een P3 herbekabeld + een aanvaardbaar element is in die prijsklasse toch ook prima (wel gn Grado)

Gr

Stef

Guest Kraus vonBentinck
Waarom haalt niemand de Piccolo van Bluenote aan? Klinkt toch dynamisch... zit in dezelfde prijsklasse en looks en je kan hem "naakt" aanschaffen en zelf je arm kiezen;

Omdat de vraagsteller heeft aangegeven dat hij de Clearaudio samen met zijn vrouw eerst eens wil gaan beluisteren. ;)

De Clearaudio heeft xoncurrenten, maar is toch zeker geen miskoop en de moeite van het beluisteren echt wel waard.

De arm van de Piccolo is naar ik dacht nog veel beroerder van geometrie.

Ik spreek dan ook niet over de arm van de piccolo

de vraagsteller heeft ergens (niet als start) in de topic aangegeven dat hij + vrouw de emotion wilt gaan beluisteren. Sluit toch niet uit dat er geen andere voorstellen/ervaringen mogen vermeld worden.

Guest Kraus vonBentinck

de vraagsteller heeft ergens (niet als start) in de topic aangegeven dat hij + vrouw de emotion wilt gaan beluisteren. Sluit toch niet uit dat er geen andere voorstellen/ervaringen mogen vermeld worden.

Tuurlijk, maar de clearaudio is toch een leuk begin? Het lijkt er op dat de NA geen kans maakt dus zou hij inderdaad misschien beter tegelijk naar de Piccolo kunnen gaan luisteren dan naar de NA.

Tuurlijk, maar de clearaudio is toch een leuk begin? Het lijkt er op dat de NA geen kans maakt dus zou hij inderdaad misschien beter tegelijk naar de Piccolo kunnen gaan luisteren dan naar de NA.

Alle voorstellen/ervaringen mogen van mij gegeven worden. Ik heb echter over de Emotion weinig slechts gelezen op het net , behalve de twee opmerkingen hier.

Jullie moeten niet vergeten dat het budget mij grenzen steld , dus ik zal nooit het nivo bereiken wat enkelen van jullie thuis hebben staan ;)

Nou vind ik dat ook niet nodig , mijn set bestaat helemaal uit componenten die zo rond de 700 tot 800 euro per stuk liggen. Maar ik heb door veel bij de dealers te luisteren en na vragen op forums toch een erg hoge prijs/kwaliteits verhouding kunnen vinden. Dat moet dus ook best te doen zijn met een platenspeler,

ik zoek niet zo`n plasic DJ ding wat mee gaat rammellen als de muziek wat hard gezet word maar ik zoek ook geen extreem uitgekiend apparaat van duizenden euri`s ;) Ik wil gewoon fatsoenlijk van mijn muziek kunnen genieten, net ff beter als met al die commerciele zooi maar niet tot in het extreme.

Marcel

Guest Kraus vonBentinck

Ik wil gewoon fatsoenlijk van mijn muziek kunnen genieten, net ff beter als met al die commerciele zooi maar niet tot in het extreme.

Zal heus wel lukken met dat budget.

Ik wil gewoon fatsoenlijk van mijn muziek kunnen genieten, net ff beter als met al die commerciele zooi maar niet tot in het extreme.

Zal heus wel lukken met dat budget.

Dat dacht ik dus ook maar er zijn mensen die dat niet snappen :lol:;)

Marcel

Wat heb ik in de loop van dit topic al eens gezegd? Dat bedoel ik!

Hubertinus

Tja al die negatieve reacties neem ik op de koop toe ;) want het is toch erg dom om niet verder te kijken dan je neus lang is. En zonder dit Topic had ik waarschijnlijk niet aan de Clear Audio Emotion gedacht want ik wist niet dat Clear Audio in mijn prijs klasse iets had ;)

Marcel

Wat voor soort naald zit er eigenlijk in dat standaard Clearaudio classics wood element?

Hubertinus

presies de slijping kon ik niet vinden , maar wel weet ik dat hij minder als 80u aftastmogelijkheid heeft :( nog niet veel bijzonders dus.

Marcel