Jump to content

Magnetische afscherming centerspeaker bij TV

Guest Frank II
 Share

Recommended Posts

Guest Frank II

Centerspeakers, die doorgaans gebruikt worden in de buurt van een TV-scherm, zijn altijd magnetisch afgeschermd.

Waarom is dit ?

Bedankt voor het antwoord :)

Guest schri607

hallo frank,

hou eens voor de grap een magneet voor je beeldbuis (in bedrijfs-modus), je ziet dan allemaal kleurvlekken, die kunnen op den duur schadelijk zijn voor je televisie.

vandaar dat centerspeakers magnetisch afgeschermd moeten zijn omdat deze vaak bij of op een televisie geplaatst worden.

gr. ron

Beste Allemaal,

Moet ik dan maar het juiste antwoord geven en onderbouwen want ik mag toch niet meedoen !

Het antwoord is B omdat een ktv straling afgeeft dit weten we omdat ook computer monitoren straling afgeven en we heel veel moeite doen om deze te voorkomen omdat het in veel opzichten overal slecht voor is.

Zelfs voor je gezondheid.

En wat denk je van het feit dat een center speaker erg belangrijk is voor het geluid het is de belangrijkste luidspreker voor een DD systeem en we willen niet dat deze mooie signalen door de grote straling van de ktv nadelig beinvloed wordt.

En Ron dit heeft niets met het skin effect te maken omdat deze pas bij zeer hoge frequentie van invloed zijn, radiofrequenties

Zijn zo hoog dus daar is het van invloed daar wordt dus ook holle geleider techniek toegepast.

Laat de echte kenner opstaan !

Met vriendelijke groet,

Henk

P.S. Bjorn mag dit wel , wat ik nu doe ?

Beste Bjorn,

Ik hoorde dat jij ook nieuwe luidsprekers zocht en dat je ASW Cantius 1 wel mooi vond.

Nu zag ik dat bij de firma Audio Selectief in Sneek ze verkocht worden voor 795,00 per paar , dat is wel erg goedkoop omdat ze elders overal 998,00 per paar kosten.

Wil jij omdat je er goedkoper aan kunt komen ook een paar voor mij reserveren !

Bij voorbaat hartelijke dank.

Henk

Haudio, volgens mij kun je ook wel even bellen met Audioselectief, en kun je ze zelf ook wel krijgen voor die schappelijke prijs. Overigens hebben veel winkels deze weken leuke aanbiedingen.

Is er al iemand die ervaring heeft met de ASW speakers, en hoe zijn de uitkomsten?

[Dit bericht is bewerkt door HEAR (datum: 02 Februari 2001).]