Guest Frank II Posted 1 februari 2001 Report Share Posted 1 februari 2001 Centerspeakers, die doorgaans gebruikt worden in de buurt van een TV-scherm, zijn altijd magnetisch afgeschermd. Waarom is dit ? Bedankt voor het antwoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 1 februari 2001 Report Share Posted 1 februari 2001 hallo frank, hou eens voor de grap een magneet voor je beeldbuis (in bedrijfs-modus), je ziet dan allemaal kleurvlekken, die kunnen op den duur schadelijk zijn voor je televisie. vandaar dat centerspeakers magnetisch afgeschermd moeten zijn omdat deze vaak bij of op een televisie geplaatst worden. gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Frank II Posted 1 februari 2001 Report Share Posted 1 februari 2001 Ok, dan ga ik dus voor antwoord 1c bedankt! Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest K de V Posted 1 februari 2001 Report Share Posted 1 februari 2001 Makkelijk om zo antwoord te vinden, bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted 1 februari 2001 Report Share Posted 1 februari 2001 2 Nu weet iedreen het antwoord van de prijsvraag. Voor wie het nog niet had gezien, er is een nieuwe prijsvraag. http://prijsvraag.hear.nl. Succes!, het antwoord zal niet al te moeilijk te vinden zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest schri607 Posted 1 februari 2001 Report Share Posted 1 februari 2001 da's lachen ! wist ik helemaal niet, ga zo ook ff een formuliertje insturen en hou het op 1a gr. ron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom S Posted 1 februari 2001 Report Share Posted 1 februari 2001 FOEI! Wel eerlijk spelen de volgende keer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 2 februari 2001 Report Share Posted 2 februari 2001 Beste Allemaal, Moet ik dan maar het juiste antwoord geven en onderbouwen want ik mag toch niet meedoen ! Het antwoord is B omdat een ktv straling afgeeft dit weten we omdat ook computer monitoren straling afgeven en we heel veel moeite doen om deze te voorkomen omdat het in veel opzichten overal slecht voor is. Zelfs voor je gezondheid. En wat denk je van het feit dat een center speaker erg belangrijk is voor het geluid het is de belangrijkste luidspreker voor een DD systeem en we willen niet dat deze mooie signalen door de grote straling van de ktv nadelig beinvloed wordt. En Ron dit heeft niets met het skin effect te maken omdat deze pas bij zeer hoge frequentie van invloed zijn, radiofrequenties Zijn zo hoog dus daar is het van invloed daar wordt dus ook holle geleider techniek toegepast. Laat de echte kenner opstaan ! Met vriendelijke groet, Henk P.S. Bjorn mag dit wel , wat ik nu doe ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 2 februari 2001 Report Share Posted 2 februari 2001 Beste Bjorn, Ik hoorde dat jij ook nieuwe luidsprekers zocht en dat je ASW Cantius 1 wel mooi vond. Nu zag ik dat bij de firma Audio Selectief in Sneek ze verkocht worden voor 795,00 per paar , dat is wel erg goedkoop omdat ze elders overal 998,00 per paar kosten. Wil jij omdat je er goedkoper aan kunt komen ook een paar voor mij reserveren ! Bij voorbaat hartelijke dank. Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjorn Posted 2 februari 2001 Report Share Posted 2 februari 2001 Haudio, volgens mij kun je ook wel even bellen met Audioselectief, en kun je ze zelf ook wel krijgen voor die schappelijke prijs. Overigens hebben veel winkels deze weken leuke aanbiedingen. Is er al iemand die ervaring heeft met de ASW speakers, en hoe zijn de uitkomsten? [Dit bericht is bewerkt door HEAR (datum: 02 Februari 2001).] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts