Jump to content

ander element

conqubite
 Share

Recommended Posts

Ik ben op de hoogte van de Grado Prestige serie. Verder lees ik wel eens namen als Denon, Goldring en Micro Benz en nog wat andere exotische namen maar wat de verschillen zijn en welke prijzen erbij horen weet ik niet.

Zelf heb ik de Benz MC Gold. Helemaal goed, voor dat geld. Kun je ook in High Output krijgen; Benz MC Silver. Wel eerst de exacte uitgangs/ingangswaarden checken. Daarnaast heb ik gewoon voor de gein eens een Grado Prestige Green gekocht. Voor 69 euro kon ik niet veel schade veroorzaken...

Tjonge, wat viel dat mee! Een heel fijn, warm, muzikaal, dynamisch klinkend elementje. T.o.v. de MC Gold mis je wel de allerfijnste details. Is echter weer van voordeel bij kwalitatief mindere LP's. (ieder voor heb z'n tegen ;)

Wel letten op de VTA! Ik moest voor de Grado een plattere mat op de draaitafel leggen, omdat de RB-600 zich nu eenmaal niet in hoogte laat aanpassen.

Met de standaard mat bleef er teveel hoog weg.

Maar de goedkope Grado en Benz zijn dus van harte aanbevolen.

Met vriendelijke groet,

Erjee.

Uiteraard probeer ik zelf ook wat te zoeken.

Momenteel heb ik op mijn "lijstje" staan de Grado Prest. Gold en de Goldring 1042. Verder ben ik benieuwd of het de moeite waard is eens bij Ortofon te kijken. Die elementen zijn toch gelijk?? Er hoeft dan alleen een naald vervangen te worden??? Wellicht dan een Super OM 30?? Hoe verhoudt deze zich tot de andere twee??

Als ik ga zoeken kom ik nog wel lijstjes tegen maar zonder prijskaartje blijft dat een beetje gissen.

Wie heeft nog een goede tip??

Helaas heb ik nog geen antwoord gekregen op mijn vraag. Hoe ver kan ik in de huidige configuratie gaan tot de grens bereikt is?? Kan ik bijvoorbeeld nog winst halen met een element in de prijsklasse tot 500 euro of houdt het bijvoorbeeld bij elementen tot ong 250 euro op en heeft een duurder element geen zin?? Ik heb me laten vertellen dat de ingebouwde phontrap in mijn versterker van behoorlijk goede kwaliteit is en beter zou zijn dan een NAD PP2. Als ik dat even voor waar aanneem ga ik er vanuit dat ik een behoorlijke investering moet doen om een betere phonotrap te krijgen. Misschien dat dit op lange termijn eens kan komen, voorlopig i.i.g. niet.

Conqubite

Ik kan de geintergreerde Sonneteer trap absoluut niet beoordelen. Over het algemeen ben ik niet te spreken over low budget trapjes. Daar laat je snel teveel liggen.

Hm ok, zit wat in, maar ondanks dat ik zelf weinig ervaring heb met losse, 'dure' phono-versterkers, vind ik wel dat de phonotrap van de Sonneteer Campion van een zeer redelijke kwaliteit is.

(nog net geen Naim Nait-2 niveau, maar toch...)

Het blijft gaan om een 'weggevertje' die phonotrap, die pas enkele jaren na de introductie van de Campion als gratis optie werd aangeboden.

(ter vervanging van 1 lijn-ingang)

De Sonneteer Sedley is een voortreffelijke, losse phonoversterker, maarja...dat kost dan direct weer 1000,- eurietjes extra :o:(

Mvg,

Alco