Jump to content

Breedbeeld Tv

Jeepfh
 Share

Recommended Posts

Na een fijne mooie advertentie te zien op marktplaats denk ik, die is van mij!

Er staat nl bij de afbeelding een mooie sony breedbeeld tv, 100hz 72 cm.

Ook de omschrijving zegt, sony breedbeeld tv. Met volle moed ga ik de volgende dag in de auto naar den haag. Dit is vanuit assen 562 km rijden als je heen en weer moet. In den haag aangekomen blijkt het helemaal geen breedbeeld tv te zijn. En al zeker niet de tv op de afbeelding.

Gemaakte kosten, ongeveer 50 euro aan benzine.

Is het maatschappelijk verantwoord om de aanbieder van de tv te vragen hier een gedeelte van te laten vergoeden omdat zijn advertentie misleidend was en je een koopovereenkomst hebt voor een breedbeeld tv?

He wat zonde van je tijd en geld.

Je moet eens de voorwaarden van ebay bekijken.

Wellicht dat er spelregels zijn opgesteld.

Maar in iedergeval moet je op ebay aangeven dat je met een fraudeur hebt kennis gemaakt zodat er niet nog meer slachtoffers vallen.

Groeten Simon

Ook de omschrijving zegt, sony breedbeeld tv. Met volle moed ga ik de volgende dag in de auto naar den haag. Dit is vanuit assen 562 km rijden als je heen en weer moet. In den haag aangekomen blijkt het helemaal geen breedbeeld tv te zijn. En al zeker niet de tv op de afbeelding.

Is het maatschappelijk verantwoord om de aanbieder van de tv te vragen hier een gedeelte van te laten vergoeden omdat zijn advertentie misleidend was en je een koopovereenkomst hebt voor een breedbeeld tv?

Helaas kom je dit inderdaad tegen walgelijk vind ik het .

In elke branche menen mensen andere mensen te moeten op lichten.

Een aantal uurtjes verder, en ik ben alweer over mijn ergste frustaties heen. Ben alweer druk aan het kijken naar andere tv's. (moet sony zijn, heb gewoon een slechte smaak volgens velen :P )

Als iemand hier op het forum nog iemand weet met een leuke sony breedbeeld voor niet al te veel hou ik me natuurlijk warm aanbevolen!

Vooralsnog is het nu eventjes tijd om lekker onderuit te zakken met een cd van Herman van Veen en ff alle andere dingen te vergeten.

Muziek is nou eenmaal heerlijk :D

Ps:

Don,

Leuk je hier ook tegen te komen. Heb ooit nog een tip van je gehad hoe ik de piep uit mijn huidige sony tv kon krijgen, werkte perfect!

moet sony zijn, heb gewoon een slechte smaak volgens velen :P

Dat valt wel mee hoor ;) Ik wil zelf ook een nieuwe breedbeeld-tv en vind Sony een van de mooiste tv's maken. Mooi beeld, kwalitatief goed (volgens Don ;) ) en ook niet lelijk... Mooi kan ik ze niet echt vinden, want ik zou het liefst gewoon een zwarte hebben, maar ze zijn iig niet helemaal zilver-kleurig (niet alle modellen tenminste)... Het wordt voor mij dus ook een Sony (ik weet waarschijnlijk al welke: de KV 28FQ86), maar het wil financieel nog niet erg vlotten. Tja, student he... ;)

Het wordt voor mij dus ook een Sony (ik weet waarschijnlijk al welke: de KV 28FQ86), maar het wil financieel nog niet erg vlotten. Tja, student he... 

Ik wou zelf ook zoiets, alleen ben ik net als jij student en vond ik een 2e hands een mooie oplossing. Ik denk dat ik nu toch maar door spaar voor een nieuwe tenzij ik alsnog iets goeds en betrouwbaars tegenkom. :)

Wat bedoel je met koopovereenkomst? Had je van te voren gebeld en gevraagd of ze het apparaat voor je apart wilden houden? Of ben je gewoon naar Den Haag gereden met de verwachting dat ze het apparaat wel in huis zouden hebben? In dat laatste geval heb je denk ik geen poot om op te staan (al ben ik geen jurist). Spullen kunnen natuurlijk binnen de kortste keren uitverkocht raken.

Een aantal uurtjes verder, en ik ben alweer over mijn ergste frustaties heen. Ben alweer druk aan het kijken naar andere tv's. (moet sony zijn, heb gewoon een slechte smaak volgens velen :P )

Als iemand hier op het forum nog iemand weet met een leuke sony breedbeeld voor niet al te veel hou ik me natuurlijk warm aanbevolen!

Vooralsnog is het nu eventjes tijd om lekker onderuit te zakken met een cd van Herman van Veen en ff alle andere dingen te vergeten.

Muziek is nou eenmaal heerlijk :D

Ps:

Don,

Leuk je hier ook tegen te komen. Heb ooit nog een tip van je gehad hoe ik de piep uit mijn huidige sony tv kon krijgen, werkte perfect!

Sony`s zijn prima TV`s hoor die hebben niet zoals Philips en JVC zoveel problemen met de breedbeeldbuizen :rolleyes: dus koop gerust een Sony.

Marcel

Wat bedoel je met koopovereenkomst? Had je van te voren gebeld en gevraagd of ze het apparaat voor je apart wilden houden? Of ben je gewoon naar Den Haag gereden met de verwachting dat ze het apparaat wel in huis zouden hebben? In dat laatste geval heb je denk ik geen poot om op te staan (al ben ik geen jurist). Spullen kunnen natuurlijk binnen de kortste keren uitverkocht raken.

Met koop overeenkomst bedoel ik dat je een koop overeen komt. Je bespreekt een bepaald product en koopt dat vervolgens aan. Uiteraard gaan hier dan een aantal telefoontjes en emailtjes aan vooraf ;)

Het gaat ook niet om een bedrijf met spullen die uitverkocht raken, maar zoals je iets verder op kan lezen om een 2e hands product.

Ik denk dat ik de situatie zo wel duidelijker heb geschetst. :)

Guest muziekfreak

man o man....ja gaat toch zeker niet zover rijden voor een tv heh.

ZOnder kul ik heb hier een finlux 82cm breedbek met alles erop en eraan 1jr garantie erop plus als je hem bestelt 5 jaar optioneel [50euro xtra oid]

EN dat voor 400euro...finlux is een plekmerk mee-eens maargoed dik tevreden over ziet er erg gelikt uit iig. EN thuis bezorgt ook door wehkamp... ;)

ZOnder kul ik heb hier een finlux 82cm breedbek met alles erop en eraan 1jr garantie erop plus als je hem bestelt 5 jaar optioneel [50euro xtra oid]

EN dat voor 400euro...finlux is een plekmerk mee-eens maargoed dik tevreden over ziet er erg gelikt uit iig. EN thuis bezorgt ook door wehkamp... ;)

Een PLEKMERK???????? :huh: wat is dat nu weer, ik heb wel gehoord van een schijtmerk, budmerk, shitmerk, kutmerk en een waardeloosmerk :lol: maar een plekmerk <_< nog nooit.

leg eens uit?????

Marcel

Sony`s zijn prima TV`s hoor die hebben niet zoals Philips en JVC zoveel problemen met de breedbeeldbuizen :rolleyes: dus koop gerust een Sony.

Marcel

Dat van die beeldbuizen valt de laatste tiijd reuze mee geloof mij.

In de grootste Pixell plus tv van philips zit trouwens een panasonic beeldbuis en die heb ik slechts heel incidenteel defect meegemaakt.

SONY heeft trouwens helemaal geen problemen meer met hun beeldbuizen is een tijdje geweest maar de huidige generatie is heel goed.

Jammer is alleen dat ze niet meer zo diep zwart zijn al heb je die nog wel maar in de nieuwste exemplaren zit een lichtere beeldbuis wat het zwart niveau geen goed doet.

Ik zou dus voor een sony gaan met een donkere beeldbuis of een PP van PHILIPS met panasonic beeldbuis.

Hoe dan ook is het verstandig bij nieuwkoop een garantie certificaat aan te schaffen.

Hoe dan ook is het verstandig bij nieuwkoop een garantie certificaat aan te schaffen.

Ik dacht dat je volgens de wet zoiezo 5 jaar garantie hebt op ernstige gebreken, iig op defecten die buiten normale slijtage vallen bij normaal gebruik.

:)

Ik dacht dat je volgens de wet zoiezo 5 jaar garantie hebt op ernstige gebreken, iig op defecten die buiten normale slijtage vallen bij normaal gebruik.

:)

In principe is dat ook zo maar veel defecten vallen er niet onder en geheel vrij van een rekening ben je dan nooit.

Zo geeft philips standaard al 4 jaar garantie op de beeldbuis maar andere merken weer niet en er zal dan of je nu wettelijk recht hebt op garantie of niet altijd een deel betaald moeten worden.

Zo,n verlenging van de garantie is niet duur ik kan het in ieder geval iedereen aanraden.

Wanneer de normale garantie na een jaar vervalt dan zal de consument een deel van de kosten moeten betalen hier is een tabel voor het gaat om zoveel procent per maand meen ik.

Een verlenging tot 5 jaar geeft dus de zekerheid dat je vrij van kosten bent en na die 5 jaar wanneer het toestel in principe is afgeschreven is elke dag dat hij langer speelt meegenomen.

Een goede check up voor het vervallen van deze garantie is dan ook aan te raden.

EN dat voor 400euro...finlux is een plekmerk mee-eens maargoed dik tevreden over ziet er erg gelikt uit iig. EN thuis bezorgt ook door wehkamp...

Wel als je het voor een redelijke prijs kan krijgen ;) En zoals ik noemde, ik wil alleen een sony. Ik ben nou eenmaal sony gek, geld voor zon beetje al mijn apperatuur. Waarom? Joost mag het weten! Mijn huidige tv is een sony, die bevalt in principe goed, alleen is geen breedbeeld.

Ik hou ervan om mijn apperatuur met 1 afstandsbediening te kunnen regelen. (ja, ik weet het, universele ab's bestaan :unsure: )

Ik zou dus voor een sony gaan met een donkere beeldbuis of een PP van PHILIPS met panasonic beeldbuis.

Hoe staat het momenteel met de kwaliteit van een panasonic tv dan? Zijn die betrouwbaar?

Guest muziekfreak

Ja och ik hiervoor een sony gehad ze zijn mooi zeker wel...maar om nu tezeggen wouw..ik keek voor een andere tv scheelde me de helft,een sony kost rond de 8 a 900euro in mijn huidig formaat 82cm...nahja heb ik voor 400euro het toch zeker niet slecht gedaan :D

ENja ik heb een touchscreen URC :P scheelt ook heh.

Plekmerk is een merk wat goedkoop is endus al gauw wordt gezien als een sleht merk,gelukkig heb ik geen vooroordelen op dat gebied [op b&o en bose na dan en yokos] :)

Plekmerk is een merk wat goedkoop is endus al gauw wordt gezien als een sleht merk,gelukkig heb ik geen vooroordelen op dat gebied [op b&o en bose na dan en yokos] :)

Och dat noem ik gewoon een goedkoop kutmerk :lol: maar ik heb zelf ook een goedkope TV namelijk een Daewoo en ik denk dat ik dat toch niet weer koop want het is toch niet te vergelijken met een Sony/Panasonic/JVC die hebben toch wel een beter beeld vooral de Panasonic TV`s hebben erg goede ontvangst van de kabel. :)

Marcel

Ja och ik hiervoor een sony gehad ze zijn mooi zeker wel...maar om nu tezeggen wouw..ik keek voor een andere tv scheelde me de helft,een sony kost rond de 8 a 900euro in mijn huidig formaat 82cm...nahja heb ik voor 400euro het toch zeker niet slecht gedaan :D

ENja ik heb een touchscreen URC :P scheelt ook heh.

Naja, het gaat er natuurlijk net als bij audio om dat je zelf tevreden bent. Ik hou van sony omdat ik daar goede ervaringen mee heb. Alles wat bv van philips is heeft hier de neiging om er ineens zomaar mee op te houden. En dan laat je het repareren, en dan houd het na een paar weken er weer mee op. :)

De tv waar ik voor ging had een vraagprijs van 140 euro en weinig branduren volgens de man die ik aan de lijn had. Al met al heb je dan voor nog geen 200 een leuke breedbeeld tv en kan je de rest weer aan andere leuke dingen uitgeven B)

Hoe staat het momenteel met de kwaliteit van een panasonic tv dan? Zijn die betrouwbaar?

PANASONIC tv,s hebben een pachtig beeld zonder meer.

Ze gaan ook niet vaker defect dan andere bekende merken maar wel lastiger.

De gebruikte beeldbuizen zijn zondermeer heel goed.

PANASONIC tv,s hebben een pachtig beeld zonder meer.

Zeker. Is qua beeld denk ik ook mijn tweede keuze, na Sony, misschien wel eerste. Het is wel anders dan Sony, maar eigenlijk niet zo zeer minder goed, of beter. Maar ik vind de (voor mij) betaalbare types echt spuuglelijk. Vooral omdat ze geheel zilverkleurig zijn (net als betaalbare Philips-tv's trouwens). Ze doen daardoor heel erg goedkoop aan, qua uiterlijk, vind ik. Zouden dezelfde tv's in mat-zwart te koop zijn, dan zou dat al heel wat beter zijn...

Waar ik trouwens nog niet echt op gelet heb bij breedbeeld-tv's is de 'vorm' van het beeld bij 4:3-uitzendingen. Dit vind ik wel belangrijk, maar ik neem aan dat dat bij de grote merken bij hun tv's (van zeg rond de

Ik heb gewoon een zwarte philips :P

En die autozoom functie staat bij mij gewoon uit!

Ik bepaal de verhoudingen, niet de tv.

Alleen bij een enkele Pal+ uitzending schakelt hij zelf over. Maar toevallig past dat wel. ;) 't ziet er niet uit maar 't klopt wel.

Ik ben erg blij met het zelf bepalen van de zoom keuze want ik kan naar gelang de behoefte de ondertiteling wegschuiven of die gdvrdmmse klote logos op 't scherm.

Tja en dat er geen enkele film echt past tja das jammer maar 't blijft een heerlijk groot oppervlak waar je naar mag kijken.

Groeten Simon

Ik heb gewoon een zwarte philips :P

En die autozoom functie staat bij mij gewoon uit!

Ik bepaal de verhoudingen, niet de tv.

Alleen bij een enkele Pal+ uitzending schakelt hij zelf over. Maar toevallig past dat wel. ;) 't ziet er niet uit maar 't klopt wel.

Ik ben erg blij met het zelf bepalen van de zoom keuze want ik kan naar gelang de behoefte de ondertiteling wegschuiven of die gdvrdmmse klote logos op 't scherm.

Tja en dat er geen enkele film echt past tja das jammer maar 't blijft een heerlijk groot oppervlak waar je naar mag kijken.

Groeten Simon

Die superzoom functie van de tv van m'n ouders is geen automatische functie of zo hoor. Je kunt zelf instellen welk formaat je prettig vindt, en daar blijft ie dan op staan. Tenzij de uitzending een echte breedbeeld uitzending is, dan zet ie het beeld op 16:9, maar dat mag ook wel, want dat is dan het beste formaat...