Jump to content

Het is geworden.......(vervolg op Help !! Welke luidspreker?? )

Ruud
 Share

Recommended Posts

Guest Thomas

Als eerste veel luisterplezier toegewenst met uw keuze.

Volgens mij is een fase correctieplug om de afstand van de conus, het geluidscentrum, tot de voorste rand van de speaker gelijk te maken zodat over het gehele oppervlak van de conus, tussen het centrum en de buitenkant van de conus, geen faseverschillen kunnen gaan optreden in het afstralingsgedrag van de speaker. Deze techniek wordt ook veel in hoorns toegepast.

Correct me if I'm wrong

Groeten,

Thomas

Guest Anthony

Hallo Ruud, bij toeval las ik je bericht dat je de Cantius VI hebt gekocht, het toeval wil dat ik ook nieuwsgierig ben naar deze speakers. Ben benieuwd waar je ze mee hebt vergeleken, klinken ze warm en gaat het laag diep en tenslotte waar en wat heb je ervoor betaald als ik zo brutaal mag zijn?

Ik heb vorige week de cantius subwoover as 400 mkII beluisterd in combinatie met opera mini, maar ik mistte veel midden.

Anthony

Originally posted by Ruud:

Beste Haudio, jeroen en Thomas.

Na een uitvoerige luistersessie is het de ASW Cantius VI geworden. Ik ben zeer onder de indruk van deze luidspreker. Klinkt helder, open en een perfect stereobeeld.Ook het laag is bijzonder, maar zeker niet storend.

Op deze luidspreker zitten zgn. Phase pluggen. Wat is eigenlijk het nut/effect van deze pluggen ?? Het lijken net op projectielen die uit de luidspreker komen smile.gif

Eenieder bedankt voor de genomen moeite.

Ruud

Hallo Ruud,

Even tussen neus en lippen:

Wat vond je van de JBL TI 6K luidspreker.

Ik houd wel van JBL en ben benieuwd hoe deze klonk

Groetjes

Originally posted by Ruud:

Hallo Anthony,

Ik heb ze vergeleken met een Mordaunt Short Performance Series 880, een Final 0.3 Hybride Elctrostaat, JBL TI 6 K en de Tannoy D 700.

Het laag van de Cantius is erg goed, maar toch met veel detail. De baslijnen van de nieuwe cd van Marcus Miller, M2, zijn erg goed te volgen. Verder is de Cantius erg rustig, warm, perfect stereobeeld, zeer goed midden en ook op laag luisternivo goed te volgen, ook het laag is goed te horen op een laag luisternivo. Je krijgt bij deze luidsprekers het gevoel om het wat harder te willen zetten. Een zeer aangename luidspreker dus in combinatie met mijn NAD.

Als je in Drenthe woont, mag je gerust een keer binnenkomen.

Succes,

Ruud