Jump to content

okki nokki

depeter
 Share

Recommended Posts

Leuk dat sodeju met dezelfde conclusie komt als ik LAS. De vraagt is dan of de plaat schoner is of beter klinkt. Eigenlijk zou je met een micriscoop de plaat moeten bekijken.

Carl

Wie heeft ervaring met andere schoonmaakmiddelen (voor viyl welteverstaan). Zag hierboven ergens ook andere merken genoemd. Heb zelf het idee dat PureII oppervlakkig schoonmaakt, en alle kraakjes ed gewoon laat zitten, of die Nitty Gritty is gewoon geen topmodel?

Gewoon een sopje met een beetje dreft afwasmiddel. Maar ja ik was de platen nog ouderwets met de hand :D

Maar zonder gekheid, veel gewone niet agressieve wasmiddelen (voor de gekleurde en fijnwas) bevatten uitstekende detergenten die prima ontvetten en enzymen die vrijwel alle huishoudvuil opvreten.

Denk dat je met een pak OMO, Ariel Color en noem maar op, ook een heel eind komt. Ook Biotex doet wonderen als het om hardnekkig vuil gaat.

;)

Waaover praten wij, het is over biotex...  (schuurt het niet).

Carl

Ha ha, die reklame ken ik nog wel van tig jaren geleden! :D

Ik waste m'n platen vroeger ook geregeld met een lauw sopje met afwasmiddel. En soms gebruikte ik "Wip-Express", alleen die naam al h

Wie heeft ervaring met andere schoonmaakmiddelen (voor viyl welteverstaan). Zag hierboven ergens ook andere merken genoemd. Heb zelf het idee dat PureII oppervlakkig schoonmaakt, en alle kraakjes ed gewoon laat zitten, of die Nitty Gritty is gewoon geen topmodel?

glassex..... en met mij langzamerhand steeds meer platenliefhebbers... B)

L'Art Du Son is idd nog niet bij de dealer te koop. Maar toch ook wel. Dat spul wordt door Fast Audio in Duitsland verhandeld en er zijn 2 importeurs in NL (Audio Excellence en Poulissen Audio/Video) die zaken doen met Fast Audio. Ik heb er bij eentje nagevraagd en de levering is geen probleem. ;)

Ik heb mijn flesje L'Art du Son bij een adresje in Limburg besteld! ;):P:D

L'Art Du Son is idd nog niet bij de dealer te koop. Maar toch ook wel. Dat spul wordt door Fast Audio in Duitsland verhandeld en er zijn 2 importeurs in NL (Audio Excellence en Poulissen Audio/Video) die zaken doen met Fast Audio. Ik heb er bij eentje nagevraagd en de levering is geen probleem. ;)

Ik heb mijn flesje L'Art du Son bij een adresje in Limburg besteld! ;):P:D

Inclusief vlaai :rolleyes::unsure:;)

Bingo! :D

Ga nu ook de Lars du son bestellen. Ben erg benieuwd wat dat gaat doen. Overigens X2000 schijnt ook goed spul te zijn. Ook die optie van glassex keer proberen op afgeschreven platen (waar ik met Pure II niets kan doen).

Glassex :huh: laat dit niet veel troep achter in de groef, een aantal mensen hebben het mij afgeraden. Maar misschien is jullie ervaring anders, VERTEL VERTEL VERTEL :)

Marcel

Glassex :huh: laat dit niet veel troep achter in de groef, een aantal mensen hebben het mij afgeraden. Maar misschien is jullie ervaring anders, VERTEL VERTEL VERTEL :)

Marcel

Ik vindt van niet. Ik heb door de jaren heen van alles geprobeert om platen echt schoon te krijgen.

Omdat de blauwe Glassex op was, heb ik nu de ontvettende eens geprobeerd..... Die in zo'n rooie fles. Ik ben nog even voorzichtig, maar durf al bijna te stellen..."wanneer niks helpt... kiep die rooie erop". Platen die ik allang had afgeschreven staan nu weer in m'n platenkast.

Je moet het niet te lang laten inwerken, want op de fles staat dat Vinyl dan aangetast kan worden. Waarschijnlijk wordt vinyl vloerbedekking bedoelt. Dit is zacht PVC wat veel minder chemisch bestendig is dan hard waarvan platen zijn gemaakt. Bovendien is de vloeistof in minder dan een minuut weer van de plaat.

Mij viel op dat muziek (en dan met name in het hoog) schoner klinkt na de rooie schoonmaakbeurt. Maar wat wil je na zo'n wasbeurt... :rolleyes:

Effe serieus...., voor mij werkt Glassex al jaren. De Rode doet daar nog 'n schepje bovenop.

:)

Guest muziekfreak

Marcel

Ik vindt van niet. Ik heb door de jaren heen van alles geprobeert om platen echt schoon te krijgen.

Omdat de blauwe Glassex op was, heb ik nu de ontvettende eens geprobeerd..... Die in zo'n rooie fles. Ik ben nog even voorzichtig, maar durf al bijna te stellen..."wanneer niks helpt... kiep die rooie erop". Platen die ik allang had afgeschreven staan nu weer in m'n platenkast.

Je moet het niet te lang laten inwerken, want op de fles staat dat Vinyl dan aangetast kan worden. Waarschijnlijk wordt vinyl vloerbedekking bedoelt. Dit is zacht PVC wat veel minder chemisch bestendig is dan hard waarvan platen zijn gemaakt. Bovendien is de vloeistof in minder dan een minuut weer van de plaat.

Mij viel op dat muziek (en dan met name in het hoog) schoner klinkt na de rooie schoonmaakbeurt. Maar wat wil je na zo'n wasbeurt... :rolleyes:

Effe serieus...., voor mij werkt Glassex al jaren. De Rode doet daar nog 'n schepje bovenop.

Ik ben opzoek geweest naar een platenwasser die dingen zijn aso duur zeg :blink: Maar ik lees hier glassex :o Werkt dat echt zonder mijn platen aantetasten :confused:

Ik zou alleen oude platen nemen. Nieuwe (180g of 200g) platen geen denken aan, nu nog met Pure II, hopelijk strals met L. du son. (moet er nog steeds voor bellen).

Toch denk ik dat met glassex effect idem is als elke willekeurige platenreiniger, vetoplossend ed. Maar lijkt me leuk om uit te proberen.

Heb t vanmiddag met glassex geprobeer, daarna twee keer speolen met Pure II op de NG. Geluid stuk opener. Alleen de kenetters en tikjes die er waren zijn er nog steeds. Ook 2e handsplaten (2 stuks gedaan, die eigenlijk afgeschreeven waren) geven mooier geluid. Alleen het geknars krijg ik niet weg. Toch te veel beschadiging, of lijgt het toch ook aan de denon dl110 (zoals velen aangeven is ie erg gevoelig voor tikjes en kraken).

Ik denk wel glassex en dan2 keer spoelen met demi misschien net zo goed (of slecht) als een erge dure commerciee platenreiniger

Gewoon even in de groene Biotex laten weken. Pas wel op met het label anders ben je dat ook kwijt als het van papier is. De DA is hiervoor een prima ding.

De meeste reinigers als Glassex lossen alleen het vuil op, meer niet. Je veegt het vuil dan min of meer in de rondte. Wasmiddelen bevatten ook stoffen die het vuil zwevend houden zodat het niet weer neer kan slaan.

;)

Gewoon even in de groene Biotex laten weken. Pas wel op met het label anders ben je dat ook kwijt als het van papier is. De DA is hiervoor een prima ding.

De meeste reinigers als Glassex lossen alleen het vuil op, meer niet. Je veegt het vuil dan min of meer in de rondte. Wasmiddelen bevatten ook stoffen die het vuil zwevend houden zodat het niet weer neer kan slaan.

;)

Je moet het Glassex wel wegzuigen natuurlijk.....

Ik spoel trouwens nooit na met water. met de blauwe Glassex kan ik dan minstens een avond draaien zonder vuile naald.

Merkwaardigerwijs met de rode Glassex niet. Het lijkt wel of het resterend vuil na de behandeling losser in de groef ligt. Ik zou dit vuil wel eens willen bekijken onder een microscoop. Ik zoek nu zo'n ding. Lijkt me ook handig om de slijtage van de naald te bekijken.

;)

Je moet het Glassex wel wegzuigen natuurlijk.....

Ik spoel trouwens nooit na met water. met de blauwe Glassex kan ik dan minstens een avond draaien zonder vuile naald.

Merkwaardigerwijs met de rode Glassex niet. Het lijkt wel of het resterend vuil na de behandeling losser in de groef ligt. Ik zou dit vuil wel eens willen bekijken onder een microscoop. Ik zoek nu zo'n ding. Lijkt me ook handig om de slijtage van de naald te bekijken.

Kijk hier eens ,http://www.meritline.com/hotinplayser.html

misschien vindt je het wat.

Ik zou dit vuil wel eens willen bekijken onder een microscoop. Ik zoek nu zo'n ding. Lijkt me ook handig om de slijtage van de naald te bekijken.

Een goede loep is meer dan voldoende ;)

met jouw ogen waarschijnlijk wel.... voor mij is dat echt niet te doen.