Jump to content

okki nokki

depeter
 Share

Recommended Posts

weer voor l*l naar de pluimgraaf show gegaan (de BOB was er niet)

ik had nog graag de okki nokki van dicht bij willen bekijken.

Had jij je oren thuis gelaten? Was daar dan niets te luisteren? :o:o:o

Geen klasse D versterkertje op kleine boxies gehoord? :rolleyes: Jammer voor je.

okki nokki is een zwart houten kissie . maakt geen muziek. :D:D:D

jammer dat je alleen deze topic lees,want ik heb wel iets gehoord en ook beschreven hear.

jammer dat je alleen deze topic lees,want ik heb wel iets gehoord en ook beschreven hear.

Tsja............ dat is mij nu ook duidelijk. :D

Al meer ervaringen?

DEPETER :cool2:

Inmiddels is het een beetje stil rond de Okki Nokki. Ik had gehoopt dat er inmiddels meer mensen over hun ervaringen met deze betaalbare RCM zouden schrijven, hopelijk komt dat nog. :rolleyes:

Ik heb in ieder geval mijn ervaringen nog eens in een documentje samengevat zodat mogelijk ge

• Members

Hij kost 325 euro...

Bij Recordfriend koop je hem voor 300 euro met een liter schoonmaakvloeistof

als je vaste klant bent (dat ben je al als je 1 x iets gekocht hebt), en dan wordt ie ook nog gratis thuis geleverd (alles boven de 100 euro)

http://recordfriend.nl/ , ga naar web winkel, en dan accessoires

Groet ,

Marco

• 1 month later...
Hallo,

Op Hifi.nl staat een test van de Okki Nokki door Jan de Jeu

Jan

Ah, even lezen of hij weer eens van z'n stoel valt :rolleyes:;)

Gut, dit keer is hij blijven zitten :D

:D

Leuk dat Jan de J. de Okki Nokki nu vergelijkt met zijn 6!!! keer duurdere Clearaudio Matrix en dat de O.N. zich nog aardig staande weet te houden.

Ik heb in maart een artikel geschreven (zie >> www.Audiopaul.nl << en toen de (werking van) de Okki Nokki vergeleken met de goede ouwe Disco Antistat platenwasser.

Ik ben nog bezig met een aanvulling op het artikel, met name over de werking en resultaten van verschillende vloeistoffen en het inweek/afzuigproces. Hiervoor wacht echter nog even tot Henk&Audio van vakantie terug is, want hij wilde hierover graag in het topic nog wat over kwijt. :rolleyes:

Inmiddels heb ik al wel een 2e vacuumbuis besteld en reservestrips voor de andere buis en de borstel, deze zijn sinds kort leverbaar.

Ik ben nog bezig met een aanvulling op het artikel, met name over de werking en resultaten van verschillende vloeistoffen en het inweek/afzuigproces. Hiervoor wacht echter nog even tot Henk&Audio van vakantie terug is, want hij wilde hierover graag in het topic nog wat over kwijt. :rolleyes:

Het is mij nog niet duidelijk hoe dat zit met de afgezogen vloeistof. Ik red mezelf nog met de Disco Antistat, en die vloeistof filter ik dan na gebruik. Is dat ook zo met de O.N., of is gebruik

Ik ben nog bezig met een aanvulling op het artikel, met name over de werking en resultaten van verschillende vloeistoffen en het inweek/afzuigproces. Hiervoor wacht echter nog even tot Henk&Audio van vakantie terug is, want hij wilde hierover graag in het topic nog wat over kwijt.

Hoe meer ervaringen en info, hoe beter. :) Ik blijf het in de gaten houden, want dit apparaat is inderdaad wat beter betaalbaar en eens zal ik dat handmatige ronddraaien van lp's beu zijn..

Het wordt nu wat minder Okki Nokki en wat meer gebruik en reinigingsvloeistof.

Ik denk dat je per saldo in de Disco Antistat per plaat minder lang doet met vloeistof dan in een platenwasmachine. In de DA gebruik je per wasbeurt heel veel vloeistof wat je dan gedeeltelijk (!) filtert. In een platenwasmachine gebruik ik altijd schone vloeistof waarvan maar een beetje nodig is.

Ik heb nog een paar flessen gefilterde Last. Die heb ik bewaard voor de eerste wasbeurt van sterk verontreinigde platen. Ik ben namelijk van mening dat twee (in extreme gevallen zelfs drie) keer wassen veel meer effect heeft dan een keer. Op een bepaald moment verzadigd vloeistof. Daarbij denk ik dat het wassen met verschillende vloeistoffen voordelen heeft. Voor bepaalde verontreinigingen heeft de ene vloeistof meer effect dan de andere. Alcohol is bijvoorbeeld goed voor vet.

Ik geloof ook niet dat de ene machine beter wast dan de andere. Mijn dealer beweert echter dat de Loricraft met puntafzuiging beter wast. Toch denk ik dat " witter dan wit" niet kan. Na twee keer wassen is een plaat "wit" .

Ik ben benieuwd wat Pauls ervaring is met L'Art du Son. Wel oppassen met vergelijken. Een plaat gewassen met een alcohol produkt zal door de verdamping afkoelen en dus anders klinken kort na het wassen.

Iemand die veel met vinyl bezig is raad ik een wasmachine sterk aan. Het resultaat is veel beter dan met Disco Antistat.

Carl