Jump to content

okki nokki

depeter
 Share

Recommended Posts

hin

kun je bij een nitty gritty basis het viltje op de vaccuumafzuiging ook vervangen? Iemand een idee wat dat zou kosten?

robin

zie hier

Ik denk dat dit bij een dealer hier ongeveer 25 euro gaat kosten.

godallemachtig 25 euro voor zo'n kut viltje. sorry hoor maar de prijzen zijn tegenwoordig uitzonder uit verhouding.

robin

4 viltjes

hin

kun je bij een nitty gritty basis het viltje op de vaccuumafzuiging ook vervangen? Iemand een idee wat dat zou kosten?

robin

zie hier

Ik denk dat dit bij een dealer hier ongeveer 25 euro gaat kosten.

Ze verkopen het apparaat met minimale marge (325,00 Euro), dus willen ze de winst ergens anders vandaan halen ?

Henri

Ze verkopen het apparaat met minimale marge (325,00 Euro)

Henri

Ja vast <_< wat is een minimale marge dan :huh: (10-20-30-40-50%)????????

Marcel

Ze is in dit geval niet dezelfde "ze". Hier wordt gevraagd naar en gesproken over viltjes t.b.v. de Nitty Gritty, terwijl jij het over de prijs van de Okki Nokki hebt. Van zowel de Nitty Gritty als de Okki Nokki weet ik geen exacte prijs voor de viltjes. Voor de Nitty Gritty sloeg ik er een slag naar...

De vervangingsviltjes voor de afzuigbuis

Ze verkopen het apparaat met minimale marge (325,00 Euro)

Henri

Ja vast <_< wat is een minimale marge dan :huh: (10-20-30-40-50%)????????

Marcel

Groothandelsprijs zonder BTW vermenigvuldigen met 2.

Die eindprijs is dan wel inclusief BTW.

• 2 weeks later...

Mbt de Nitty-Gritty. Ik heb onlangs de NG basic van iemand overgenomen.

Het werkte met de eerste platen erg goed. Gebruik de officiele vloeistof.

Maar na een paar hele vieze platen te hebben gedaan, werd elke plaat er slechter van. Dus meer van die statische tikjes en kraakjes.

Ik heb geprobeerd de bortstels te reinigen maar niets helpt.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Volgens kenners is dit een vpi cloon.

Volgens mijn naspeuringen is de prijs van dit apparaat bijna een derde van de vpi.

Heb ik mijn Clearaudio Matrix dan toch te snel gekocht? :o:o:o

Wie o wie wil dat ding met 25% korting overnemen?

De gebruiksaanwijzing van de NG is erg summier, maar ik hu me wel aan hun aanwijzingen. Kan het zijn dat de borstel volledig is versleten? Of vol vuil dat ik er niet uitkrijg?

Al met al beetje teleurstellende ervaring.

Even een iets minder positief berichtje over de Okki Nokki.

Hobo den Bosch, waar we gisteren op bezoek waren is geen dealer meer van dit product. Vrijwel alle aparaten hadden n.l. problemen de de aan/uit schakelaar en de bevestiging van de afvalvloeistof tank.

Kennelijk heeft dit te maken met de te krappe verpakking.

:(

zijn er ON eigenaren die de door Hans genoemde problemen hebben?

Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad, heb echter ook nog maar 2 schoonmaaksessies achter de rug.

Overigens, Hans, ik meende dat iemand zaterdag nog wel een ON zag staan bij Hobo.

groet,

Voor de forummers die niet op de mailinglijst van vinyl rules staan een daar verschenen bijdrage met vele nuttige links:

Hi Keith, List

>...No....>

My excuses. I'm not previously aware of your record cleaning solution (RCS) business. I searched the web for Keith Bode linked to RCSs but nothing was found.

Like you, I am very interested in this same subject but, differently, I believe firmly that when someone divide a List with others this implicates in information sharing too. As an example of a business man that divides information with others we have Dr. Duane Goldman, of Disc's Doctor fame. I'm not afraid to say here that I learned a lot with him.

The cumulated knowledge that I collected during the last 30 years resulted in a 'certain amount' of hands on experience ---plus--- a huge quantity of paper and electronic data (in excess of 50MB of information edited to my own standards) but ... I never encountered something similar to the mix you described.

RCSs must be safe for records along their entire period of use/storage. Any record cleaning process must be understood under the critical rules of the professional archivist. No more, no less. If a product or process is good for the pro archivist, it is good for the audiophile too.

This implies a RCS with a pH solution very-very-near 7.0 that does not leave (optical and auditorily) any perceptible trace on record's surface after the final record's rinse with distilled water (D.W. = Triple-steam distilled/demineralized/de-ionized water) and drying processes. Also the RCS must removes all surface's contaminants (common greasy/gooey/gritty dirty; debris; mold; mildew and, finally, the omnipresent pressing mold-release compounds) but NOT the vinyl plasticizers.

The quality of the detergent/surfactant and D.W. are very important to the success of the results but this is not enough. The user must consider also:

(i...) that for the very best and consistent record cleaning results the washing procedure must not be automated and not done only by chemicals, strong or not. Brushes are as important as any proper chemical mix, unless you use ultrasonic cleaning machines (UCM);

(ii..) the temperature of the RCS must be in the close vicinity of 30

zijn er ON eigenaren die de door Hans genoemde problemen hebben?

Ik heb er zelf nog geen problemen mee gehad, heb echter ook nog maar 2 schoonmaaksessies achter de rug.

Overigens, Hans, ik meende dat iemand zaterdag nog wel een ON zag staan bij Hobo.

groet,

De plaats waar het ding enkele weken terug nog stond was leeg. daarom mijn vraag aan Ad of ze op waren. Het antwoord kun je hierboven lezen.

:(

Hallo,

Even wat eigen ervaringen met de Okki Nokki met jullie delen. Mijn Okki Nokki heb ik nu een maand in mijn bezit.

Ik heb hem dus eind april gekocht bij de lokale dealer. Bij thuiskomst uiteraard meteen geprobeerd (ik had tot dan toe alleen ervaring met de Knosti Disco Antistat). Ik heb zo'n 1000 LP's en daarbij best wel wat oudjes die een reiniging kunnen gebruiken. Wat bleek, mijn ON was defect, de afzuiging werkte niet, balen. Ik begon eerst aan me zelf te twijfelen (incompatible user) maar nee, het wat het apparaat. Eerst contact gezocht met Johan Bezem die mij via mail en telefoon enkele vragen stelde, oa over de afzuigarm. We kwamen samen tot de conclusie dat de ON defect was en opgestuurd moest worden.

ON terug naar de lokale dealer die hem zou opsturen, ik was al aan het balen dat het lang zou gaan duren etc. Het was die week met veel vrije dagen. De lokale dealer heeft hem open geschroeft en gerepareerd, de afzuigmotor was uit de flens geschoten. Alleen maar lof over de lokale dealer wat dat aan betreft, prima service.

Thuis geprobeerd en ja hoor hij zuigt nu prima af, er komt een enorme luchtstroom links uit het apparaat. Hij zuigt de plaat bijna van het plateau. So far So Good.

Nu de uiteindelijke gebruikers en luisterervaringen met de ON:

Ik gebruik Quality Service Vinyl Cleaner (alcohol basis) als vloeistof, en spuit net voldoende vloeistof op de plaat todat de plaat helemaal nat is. 3 rondjes linksom , rechtsom met de borstel, even laten inweken. Afzuiging, 2x linksom, 2x rechtsom. De plaat is dan helemaal droog. Met andere vloeistoffen heb ik (nog) geen ervaring.

Luisterresultaat: ik houd tikjes en kraakjes, soms zelfs meer na de reiniging als voor de reiniging. Zelfs na herhaald reinigen.

Ik ga dus even niet mijn nieuwe dure 180 grams LP's op mijn ON reinigen, gaan die dadelijk ook nog kraken.... Ik heb een naked fine line naald die wel erg gevoelig is voor tikjes (Ortofon Vinyl Master Silver in een SME Series IIIs). Ze raden aan om ook nieuwe platen te reinigen ivm persolie etc. Maar dat durf ik nog niet aan met de ON.

Hebben jullie die ervaring ook? Gebruik ik wel de juiste vloeistof en zijn er andere medeforummers die deze vloeistof ook gebruiken?

groeten, Markinton

Ik zou eerst naar de filtjes op de afzuigarm kijken. Het kan zijn dat die zo vuil zijn dat ze de plaat beschadigen. Ik ga ervan uit dat de vloeistof niet hergebruikt wordt en dus schoon is. Het kan wel zijn dat je iets te weinig vloeistof gebruikt. Ook het te lang laten afzuigen (als de plaat al droog is) kan betekenen dat je de plaat elektrisch oplaadt.

Tot slot zou ik eens een andere vloeistof proberen.

Carl (die nog nooit problemen heeft gehad met met het wassen)

Zou het kunnen dat je gebruik maakt van een ongeaard stopcontact :unsure:

Ik heb de ballen verstand van electriciteit en staticiteit(?), dus ben ik maar wat aan het gokken... :o Ik vind het iig een h

Als borstel zou ik denken aan een borstel van VPI (kijk even op website). Ik houd dat ding na gebruik gewoon onder de kraan met lauw water. Nogmaals kijk eens naar de viltjes onder de afzuigarm. VPI waarschuwt juist daar voor vervuiling en de ON is wat dat betreft niet anders.

Last is een zeer goed alternatief. 80 euro per gallon / ongeveer 5 liter. Ik was altijd twee keer eerst met Last en dan met LAS.

Carl

Hallo,

Even wat eigen ervaringen met de Okki Nokki met jullie delen. Mijn Okki Nokki heb ik nu een maand in mijn bezit.

Ik heb hem dus eind april gekocht bij de lokale dealer. Bij thuiskomst uiteraard meteen geprobeerd (ik had tot dan toe alleen ervaring met de Knosti Disco Antistat). Ik heb zo'n 1000 LP's en daarbij best wel wat oudjes die een reiniging kunnen gebruiken. Wat bleek, mijn ON was defect, de afzuiging werkte niet, balen. Ik begon eerst aan me zelf te twijfelen (incompatible user) maar nee, het wat het apparaat. Eerst contact gezocht met Johan Bezem die mij via mail en telefoon enkele vragen stelde, oa over de afzuigarm. We kwamen samen tot de conclusie dat de ON defect was en opgestuurd moest worden.

ON terug naar de lokale dealer die hem zou opsturen, ik was al aan het balen dat het lang zou gaan duren etc. Het was die week met veel vrije dagen. De lokale dealer heeft hem open geschroeft en gerepareerd, de afzuigmotor was uit de flens geschoten. Alleen maar lof over de lokale dealer wat dat aan betreft, prima service.

Thuis geprobeerd en ja hoor hij zuigt nu prima af, er komt een enorme luchtstroom links uit het apparaat. Hij zuigt de plaat bijna van het plateau. So far So Good.

Nu de uiteindelijke gebruikers en luisterervaringen met de ON:

Ik gebruik Quality Service Vinyl Cleaner (alcohol basis) als vloeistof, en spuit net voldoende vloeistof op de plaat todat de plaat helemaal nat is. 3 rondjes linksom , rechtsom met de borstel, even laten inweken. Afzuiging, 2x linksom, 2x rechtsom. De plaat is dan helemaal droog. Met andere vloeistoffen heb ik (nog) geen ervaring.

Luisterresultaat: ik houd tikjes en kraakjes, soms zelfs meer na de reiniging als voor de reiniging. Zelfs na herhaald reinigen.

Ik ga dus even niet mijn nieuwe dure 180 grams LP's op mijn ON reinigen, gaan die dadelijk ook nog kraken.... Ik heb een naked fine line naald die wel erg gevoelig is voor tikjes (Ortofon Vinyl Master Silver in een SME Series IIIs). Ze raden aan om ook nieuwe platen te reinigen ivm persolie etc. Maar dat durf ik nog niet aan met de ON.

Hebben jullie die ervaring ook? Gebruik ik wel de juiste vloeistof en zijn er andere medeforummers die deze vloeistof ook gebruiken?

groeten, Markinton

hallo,

2x afzuigen links en rechts. je moet alleen afzuigen als er vloeistof op de plaat ligt. ik gebruik per plaat 4x pebbles vloeistof. eerst een beetje vloeistof op de plaat en rechts om 3 omwentelingen om het netjes te verdelen, daarna afzuigen 2 omwentelingen. vervolgens weer vloeistof op de plaat en linksom 3 omwentelingen verdelen. daarna afuizen linksom. vervolgens de andere zijde van de plaat. na een paar wasbeurten moet je wel de houten borstel schoonmaken met warm water. verder moet je met de borstel maar heel licht op de plaat drukken, je hoeft de plaat immers niet te schuren. altijd eerst afzuiger aan en dan pas laten draaien.

bij mij klinkt een schoongemaakte plaat veel frisser en open en ik merk geen toename van het aantal tikjes o.i.d.

weerfreak

oh ja en tussen het opspuiten en verdelen van de vloeistof en het afzuigen zit ca. 20 seconden. er staat op het flesje pebblesl dat de vloeistof tenminste 20 seconden op de plaat moet liggen voor de beste werking. kan me daar wel wat bij voorstellen. het moet natuurlijk wel effe inwerken, maar ook weer niet te lang want dan verdampt de zooi weer.

weerfreak

[...]  ultrasonic cleaning machines (UCM) [...]

Mmm, iets voor de zelfbouwers? Een tweedehands Branson badje en knutselen maar. 'K ben alleen bang dat de gebruikelijke 40 KHz een beetje aan de lage kant is voor de tere plaatjes, maar het is wel de meest grondige reiniging die 'mogelijk' is:

Plattenwaschmaschine_003-1-1.jpg

te vinden bij

http://www.highend-exclusiv.de/

onder het item Tuning/Roehren

• 9 months later...

De Okki Nokki is kennelijk verbeterd, heeft iemand hier al ervaringen mee.

De eerste Nokki's hadden enkele probleempjes.... Zijn die nu verholpen..??

:)

Ik blijf het toch merkwaardig vinden dat mensen problemen hebben met platenwassen. Als je een goede vloeistof en een goede platenwasser hebt kunnen er maar twee dingen fout:

- de eerste is dat je zwaar vervuilde platen gaat wassen en daardoor je platenwasser smerig maakt. Een goede oplossing is voor te wassen met een Dico Antistat

- de tweede is dat je te weinig vloeistof gebruikt en/of te lang blijft afzuigen (sorry). De oplossing is iets meer vloeistof gebruiken en de plaat niet kurkdroog willen hebben. Het allerlaatste beetje op de plaat vervliegt binnen de seconde en heeft te maken met een natte afzuigborstel.

Carl