Jump to content

okki nokki

depeter
 Share

Recommended Posts

Met de huidige koers dus zo'n 1600 euro, valt me nog mee...

De koers is wel prettig momenteel.

Ik hoop dat ie in oktober ook nog zo laag is.

De nieuwe appeltjes oogst ziet er wel erg goed uit.

Arden, je hebt de O.N.-ding bij mij thuis aan het werk gezien. Eentje van de eerste generatie, dus met 3 wieltjes en een goed passende schroefdop. Ondanks dat ie wat luidruchtig is, moet je toegeven dat die het prima doet :rolleyes:B)

• Members
Arden, je hebt de O.N.-ding bij mij thuis aan het werk gezien. Eentje van de eerste generatie, dus met 3 wieltjes en een goed passende schroefdop. Ondanks dat ie wat luidruchtig is, moet je toegeven dat die het prima doet :rolleyes:

• Members

Ik wou dat ik dat kon zeggen

Sorry, ik had je reactie niet gezien. Ik zal enige nuance in mijn uitspraak aanbrengen. Het model wat hieronder zou zitten, kost 1700 euro. Als je de dollarprijs omrekent van het nieuwe top-model, kom je op 1600 euro uit. Dat bedoel ik met meevallen. Het blijft natuurlijk een hoop geld, en er zal nog wel een beetje bijkomen voor hij hier is. Maar het lijkt mij dat hij dan toch onder de 2000 euro zou kunnen blijven...

Ik wou dat ik dat kon zeggen

Sorry, ik had je reactie niet gezien. Ik zal enige nuance in mijn uitspraak aanbrengen. Het model wat hieronder zou zitten, kost 1700 euro. Als je de dollarprijs omrekent van het nieuwe top-model, kom je op 1600 euro uit. Dat bedoel ik met meevallen. Het blijft natuurlijk een hoop geld, en er zal nog wel een beetje bijkomen voor hij hier is. Maar het lijkt mij dat hij dan toch onder de 2000 euro zou kunnen blijven...

No need to be sorry, alleen soms verbaas ik mij wat sommige mensen "betaalbaar" vinden. Speelt jaloezie hierbij mee. ik denk het wel. Als ik 300 euro uitgeef omdat mijn radiator van mijn auto stuk is merk ik dat best wel in mijn besteedbaar inkomen. En als ik zie hoeveel geld sommige mensen hier makklijk uitgeven dan denk ik. Toch heb ik wat verkeerd gedaan. Maar ik overleef het wel :)

Ik heb platen gewassen met diverse machines, ook de topper van VPI en durf toch niet te zeggen dat een Okki Nokki minder presteert als je naar het resultaat kijkt, beslist is het zo dat gemak en comfort op een hoger niveau liggen, om daar nu een klein vermogen in te investeren ?

:blink:

Ik heb platen gewassen met diverse machines, ook de topper van VPI en durf toch niet te zeggen dat een Okki Nokki minder presteert als je naar het resultaat kijkt, beslist is het zo dat gemak en comfort op een hoger niveau liggen, om daar nu een klein vermogen in te investeren ?

:blink:

De borstel in combinatie met de reinigingsvloeistof zijn naar mijn ervaring zeer bepalend voor het resultaat. Welk type en merk machine je gebruikt is verder een kwestie van persoonlijke voorkeur, budget en gebruiksgemak. persoonlijk vind ik al die machines een onacceptabele hoeveelheid herrie produceren. Om die reden heb ik voor de zelfgebouwde machine de bron van die herrie (de vacuumpomp) in een aangrenzende kamer opgesteld en bedienbaar gemaakt vanaf de platenwasser. Bijkomend voordeel is dat de kracht van het vacuum regelbaar is gemaakt. Als het vacuum te sterk is verdampt de vloeistof en laat het de troep lekker achter op de plaat

Groet,

Henk

Als je het duur wilt doen maar minder duur dan de nieuwe VPI kan je de Loricraft proberen. Is weer eens een heel ander concept dan de van VPI afgeleide zuigmonden. Schijnt niet luidruchtig te zijn.

Of een mooie Nitty Gritty? Heeft ook een andere afzuigmethode dan V.P.I.

De mijne is wel luidruchtig, maar is iets minder dan een Okki Nokki.

Maar is het lawaai een probleem dan? Het gaat toch om het uiteindelijke resultaat?

Tijdens de analoogdagen bij Haudio het verschil kunnen zien tussen een Okki Nokki en een Clearaudio Matrix.

Ik moet zeggen dat de Okki Nokki de LP droger zoog dan de Clearaudio.

Bij de laatste bleef altijd een streepje restvocht achter.

Het was minimaal, maar toch. De Matrix is toch aanzienlijk duurder dan een O.N.

Maar ook de Nitty Gritty's leveren een fantastisch mooi resultaat, en zijn ook nog eens makkelijk op te bergen. (zeer compact) Ze zijn er in een handbediend, halautomatisch en volautomatische uitvoering. Ook is er

De Okki Nokki maakt inderdaad zeer veel lawaai, echter het is maar van korte duur en ik ben toch niet aan het wassen en luisteren tegelijk. Ik was nu voor het draaien elke plaat die nog niet "bewerkt" is met de ON, nieuwe binnenhoes erom en hij kan er weer tegen. E

• Members

Tjonge, wat een reacties ineens zeg... Nogmaals, ik wil niet negatief zijn over de O.N., maar het is gewoon alle waar naar zijn geld. Toegegeven, de HW 16.5 is ruim 2x de aanschafprijs van de O.N., persoonlijk vind ik hem dat dan ook waard.

Laten we er echter niet aan voorbij gaan dat het hier gewoon een uitgeklede VPI-kloon betrefd, dus dat er een prijsverschil is, lijkt me vrij duidelijk.

Clearaudio heeft trouwens weer een Okki Nokki-kloon op de markt gebracht, echter wel weer met een stofkap. Die kap is trouwens sowieso een must, als je je plaatjes wil wassen moet je anders eerst het stof verwijderen op de (vrij moeilijk te reinigen) rubberen mat. Deze kost trouwens gelijk het dubbele van de O.N.

Iemand hem al gezien?

CLsmartMatrix.gif

Smart Matrix (645 euro)

okki1.jpg

Okki Nokki (325 euro)

Die Clearaudio komt al weer een stuk dichter bij het origineel, en kijk, de prijs is ook ineens toegenomen...

Tjonge, wat een reacties ineens zeg... Nogmaals, ik wil niet negatief zijn over de O.N., maar het is gewoon alle waar naar zijn geld. Toegegeven, de HW 16.5 is ruim 2x de aanschafprijs van de O.N., persoonlijk vind ik hem dat dan ook waard.

Laten we er echter niet aan voorbij gaan dat het hier gewoon een uitgeklede VPI-kloon betrefd, dus dat er een prijsverschil is, lijkt me vrij duidelijk.

Clearaudio heeft trouwens weer een Okki Nokki-kloon op de markt gebracht, echter wel weer met een stofkap. Die kap is trouwens sowieso een must, als je je plaatjes wil wassen moet je anders eerst het stof verwijderen op de (vrij moeilijk te reinigen) rubberen mat. Deze kost trouwens gelijk het dubbele van de O.N.

Iemand hem al gezien?

CLsmartMatrix.gif

Smart Matrix (645 euro)

okki1.jpg

Okki Nokki (325 euro)

Die Clearaudio komt al weer een stuk dichter bij het origineel, en kijk, de prijs is ook ineens toegenomen...

Zo'n prijsverschil voor iets minder "lawaai" vind ik iets teveel van het goede.

Ik ben ervan overtuigd dat als de Okki Nokki een paar honderd Euro duurder was geweest, er bijna niemand commentaar (zowel positief als negatief) zou hebben op dit apparaat en zijn werking. Naar mijn idee leveren ook de meeste personen commentaar die al voorzien zijn van een "duurder alternatief" van een ander merk. Begrijpelijk, maar ook echt gegrond?

De resultaten verschillen totaal niet. En v.w.b. stof op de rubbermat, leg een oude LP op de Okki Nokki die je nooit meer draait. Deze vangt de stof wel op. Wil je de O.N. gebruiken, de plaat eraf en de mat is schoon en klaar voor gebruik. Werkt net zo effectief als een stofkap.

Mijn Nitty Gritty heeft een stofhoes die je voor gebruik moet verwijderen, uiteindelijk net zo makkelijk als een stofklep. Ook de draaischijf waar de plaat op komt te liggen is veel kleiner. Deze heeft de grootte van een LP-label. Komt trouwens vrij weinig stof op. Als ik deze niet heel goedkoop in handen had kunnen krijgen, had ik zeer zeker een Okki Nokki gekocht.

Frank. :rolleyes:

Ook de draaischijf waar de plaat op komt te liggen is veel kleiner. Deze heeft de grootte van een LP-label. Komt trouwens vrij weinig stof op. Als ik deze niet heel goedkoop in handen had kunnen krijgen, had ik zeer zeker een Okki Nokki gekocht.

Frank. :rolleyes:

En dat is nou net het grootste pluspunt van de NG.

Alleen het label en de rand van de lp wordt ondersteund, dus geen vervuiling van je plaat wanneer je kant 2 schoonmaakt.

En nee, ik zou mijn ng niet willen inruilken voor een okki,

Destijds 725 nederlandse florijnen, en al zeker 10jaar storingsvrij.

O.k., de Nitty Gritty werkt meer dan perfect. Maar als ik nog geen platenwasser had, dan was de Okkin Nokki zeker een grote kanshebber geweest.

Ik had mijn Nitty Gritty voor E 150,- en dat was een aanbieding die ik zeker niet kon weigeren. En ik wil hem ook zeker niet meer missen.

Maar wat ik bedoel, is dat de resultaten van de O.N. in mijn ogen niet verschillen t.o.v. een Clearaudio of V.P.I. En als ik dan de keus had, dan werd het een O.N.

Ondanks het lawaai. Tijdens het wassen luister ik toch niet.

En ik koop een platenwasser voor het resultaat, en niet voor de "muziek" die ie maakt. En van het geld dat ik dan overhield, kon ik hele mooie LP's voor kopen.

Toch?

Frank. :P

Ik denk dat het restvocht te maken heeft met het feit dat het vilt op de zuigmond nat is Frank. Lijkt me eigenlijk wel goed want droog schuurt. Dat streepje is binnen de paar seconden weg, desnoods even deppen met keukenpapier.

Hier nog de Loricarft met puntafzuiging ipv zuigmond.

My Webpage

Hoi Carl, in mijn ogen was het restvocht met de Okki Nokki vergeleken met de Clearaudio het minst. Misschien een grotere zuigkracht? (meer lawaai)

Bij mijn Nitty Gritty is het restvocht eveneens nihil.

Frank.

Guest tubejack
Reutelen die Okki Nokkies van jullie ook zo tijdens het draaien. Dus wanneer de stofzuiger UIT staat.

:(

Ja, maar daar trek ik me niets van aan.

Er reutelt hier wel meer.......(3 vrouwen)

Het apparaat werkt geweldig goed!