weerfreak Posted 30 mei 2006 Report Share Posted 30 mei 2006 Tjonge, wat een reacties ineens zeg... Nogmaals, ik wil niet negatief zijn over de O.N., maar het is gewoon alle waar naar zijn geld. Toegegeven, de HW 16.5 is ruim 2x de aanschafprijs van de O.N., persoonlijk vind ik hem dat dan ook waard. Laten we er echter niet aan voorbij gaan dat het hier gewoon een uitgeklede VPI-kloon betrefd, dus dat er een prijsverschil is, lijkt me vrij duidelijk. Clearaudio heeft trouwens weer een Okki Nokki-kloon op de markt gebracht, echter wel weer met een stofkap. Die kap is trouwens sowieso een must, als je je plaatjes wil wassen moet je anders eerst het stof verwijderen op de (vrij moeilijk te reinigen) rubberen mat. Deze kost trouwens gelijk het dubbele van de O.N. Iemand hem al gezien? Smart Matrix (645 euro) Okki Nokki (325 euro) Die Clearaudio komt al weer een stuk dichter bij het origineel, en kijk, de prijs is ook ineens toegenomen... maar goed ook de okki nokkie is gewoon duur voor een stofzuiger robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Ik heb ondertussen de slinger uit m'n plateau... Dat was nogal simpel. De drie schroefs losdraaien het plateau erafnemen en op het oplegvlak wat dubbel gevouwen aluminiumfolie... Nu draait hij perfect rond. Dan een waarschuwing.... Wanneer je schoonmaakt met zeep zoals ik dat doe (deed) dan krijg je dus 'n probleem. Nadat ik vadaag probeerdere de tank te legen (wat een eind slang zit erin zeg) Bleek dat die slang aan de buitenkant nat was. Dat kon dus niet de bedoeling zijn. Ik heb de bodem er dus ook maar vanaf geschroefd. Wat je dan ziet is een op zich heel mooi gebouwd apparaat. Ook electrisch ziet het er allemaal heel verantwoord uit. Alleen.... die "tank"... Met heeft n.l. gekozen om de onderbak in twee helften te verdelen. In dat tussenschot zit dus de ventilator. het tankje "hangt" onderaan de afzuigbuis, die helaas maar 2 cm in deze tank steekt. Aan de bovenkant van de tank zit een soort gesinterd plaatje waardoor de lucht wordt afgezogen. Wanneer er dus schuim afgezogen wordt, kiest dit de kortste weg tussen de zuigbuis en het afzuigplaatje. Dit is n.l. maar een horizontale afstand van 3 cm. Beter zou zijn wanneer de zuigbuis zo'n 6 cm diep in de tank zakt. Ik denk dat ik dit er maar aan ga maken. De ruimte tussen dit afzuigplaatje en de ventilator is dus gewoon die houten kast... Nu ligt de OM op z'n kant te drogen. De binnenkant was n.l. zijknat.... Ik vraag me wel af of het met een platenwasvloeistof w Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 juni 2006 Report Share Posted 5 juni 2006 Hai Hans, Op het Duitse analogen forum is een discussie geweest over dit probleem. Men beweerde dat er wasmiddelen met veel schuimvorming zijn. Dat schuim zou naar buiten treden. Een oplossing zou zijn om in het reservoir (!) een druppel anti schuimmiddel te doen. Ik kan me niet meer herinneren waar je dat kan krijgen. Het forum heeft computerprobemen maar is binnenkort weer in de lucht. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Hai Hans, Op het Duitse analogen forum is een discussie geweest over dit probleem. Men beweerde dat er wasmiddelen met veel schuimvorming zijn. Dat schuim zou naar buiten treden. Een oplossing zou zijn om in het reservoir (!) een druppel anti schuimmiddel te doen. Ik kan me niet meer herinneren waar je dat kan krijgen. Het forum heeft computerprobemen maar is binnenkort weer in de lucht. Groet, Dank je. Misschien heb je een link naar dat forum..?? Ik denk er aan om het reservoir te wijzigen of zelfs een aparte vrijstaande lekbak te maken. met mijn Karcher waterstofzuiger had ik het probleem n.l. helemaal niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Een oplossing zou zijn om in het reservoir (!) een druppel anti schuimmiddel te doen. Ik kan me niet meer herinneren waar je dat kan krijgen. Dat is van dat sppoelmiddel voor in de doka. Agfa Agepon e.d. Verkrijgbaar bij de betere fotospeciaalzaak -succes met zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Dat is van dat sppoelmiddel voor in de doka. Agfa Agepon e.d. Verkrijgbaar bij de betere fotospeciaalzaak -succes met zoeken Agepon is een zgn "Wettingagent", het wordt gebruikt om de oppervlaktespanning van het water te verlagen zodat het makkelijker van de film/foto/lp afloopt zonder te vlekken. Echter alles wat de oppervlaktespanning verlaagt maakt ook dat er schuimvorming kan gaan optreden. Dit soort wettingagents schuimt wel duidelijk minder dan afwasmiddel. Dat moet goed schuimen, anders heeft de consument niet het idee dat de borden goed schoon worden ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Dat is van dat sppoelmiddel voor in de doka. Agfa Agepon e.d. Verkrijgbaar bij de betere fotospeciaalzaak -succes met zoeken Agepon is een zgn "Wettingagent", het wordt gebruikt om de oppervlaktespanning van het water te verlagen zodat het makkelijker van de film/foto/lp afloopt zonder te vlekken. Echter alles wat de oppervlaktespanning verlaagt maakt ook dat er schuimvorming kan gaan optreden. Dit soort wettingagents schuimt wel duidelijk minder dan afwasmiddel. Dat moet goed schuimen, anders heeft de consument niet het idee dat de borden goed schoon worden ... Dat is net als met stofzuigers. Die kunnen ze nl ook stil maken, maar dan denken de vrouwen dat ie 't niet goed doet. Als ze er 2 naast elkaar hebben, kiezen ze altijd de luidruchtigste, want die maakt meer kabaal en doet het daarom beter. Niet altijd dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 http://www.aaanalog.de/forum/index.htm Zeer goed forum effen met problemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Niet altijd dus Geheel mee eens! Dat van die stofzuigers valt tegenwoordig best wel mee, hoor! Alleen die goedkope HE, SMC, Bestron, Daewoo etc troep maakt nog meer kabaal dan het aan werkelijke suctiekracht oplevert! Het allerstilste zijn toch wel de Dyson's, Sebo's en de Electroluxen ( oxxy3 ), en als iemand eenmaal het verschil heeft gevoeld in effectieve zuigkracht, is men ook wel overtuigd. En dan zijn er natuurlijk altijd de geestelijk minder bedeelden die blind varen op de Consumentenbond of iets dergelijks als kieskeurig met zijn subjectieve testoordelen... Zo gaat het ook met audio, nietwaar? Als iets veel kost, wordt je snel voor gek verklaard, terwijl 95% van de mensen met een mening de ervaringen niet kunnen delen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Zo gaat het ook met audio, nietwaar? Als iets veel kost, wordt je snel voor gek verklaard, terwijl 95% van de mensen met een mening de ervaringen niet kunnen delen! Nee, die houden hun geld wijselijk in hun zak.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Zo gaat het ook met audio, nietwaar? Als iets veel kost, wordt je snel voor gek verklaard, terwijl 95% van de mensen met een mening de ervaringen niet kunnen delen! Nee, die houden hun geld wijselijk in hun zak.. Geld is een ruilmiddel en moet dus rollen Dan hoor jij bij die 5 %. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Op zich is een Loricraft de Miele van de platenwassers. Een ander systeem dan de VPI en veel klonen daarvan. Voordeel is ook dat de vloeifstofhouder buitenboord zit. Als het lekt dus niet in je machine. Maar wel voor een dikke prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Ik heb nu de zuigbuis verlengt met een stukje PVC buis. na twee platen wassen leek het al veel beter. Dat externe reservoir is ook nog 'n optie. Voorlopig is de bodem van de ON wel 3 mm dikker geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Men beweerde dat er wasmiddelen met veel schuimvorming zijn. Dat schuim zou naar buiten treden. Vinyl Cleaner van Quality Service werkt perfect en zonder schuimen. Met een liter doe je heel erg lang begin ik nu te merken. Een zelfgebrouwen brouwseltje lijkt misschien dus goedkoper, maar als ik het zo lees is de platenwasser van Hans niet meer in de originele staat waarin je nog aanspraak kan maken op garantie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 6 juni 2006 Report Share Posted 6 juni 2006 Je kunt ook een plantenspuit nemen. Deze nevelt, waardoor je nog zuiniger omgaat met de vloeistof. (het mooist is er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Hoeveel rondjes moeten jullie met de ON draaien voordat de plaat droog is? Toen ik'm net had was het met 2 a 3 ok, beetje afhankelijk van de hoeveelheid en type vloeistof. Na het vervangen van de velour strips op de zuigbuis (inmiddels al twee maal gebeurt) zijn het er minstens 4 geworden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Bij mij hoeft de ON maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Mijn Nitty Gritty hoeft ook maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Je kunt ook een plantenspuit nemen. Deze nevelt, waardoor je nog zuiniger omgaat met de vloeistof. (het mooist is er Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Het drogen hangt af van de strips en de gebruikte vloeistof. Wanneer de strips geen vocht opnemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 7 juni 2006 Report Share Posted 7 juni 2006 Hallo Hans, na het openzagen ook dichtmaken. Overigens droog ik het label met een issue. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Het drogen hangt af van de strips en de gebruikte vloeistof. Wanneer de strips geen vocht opnemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Zo te lezen gebruik jij veuls te veel reinigingsvloeistof op je plaat. Ik ben het vaak met Hans ens maar die Glassex Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Het drogen hangt af van de strips en de gebruikte vloeistof. Wanneer de strips geen vocht opnemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 8 juni 2006 Report Share Posted 8 juni 2006 Het drogen hangt af van de strips en de gebruikte vloeistof. Wanneer de strips geen vocht opnemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts