Jump to content

okki nokki

depeter
 Share

Recommended Posts

p.s. jouw GlasSex laat echt residu achter op de plaat. ;)

Dat zou wel kunnen, maar dat is dan wel een heel vriendelijk laagje voor je naald.

Die blijft er n.l. mooi schoon bij. Ik hoef die nauwelijks schoon te maken. Met andere reinigingsmiddelen is dat wel anders.

:)

Dat zou wel kunnen, maar dat is dan wel een heel vriendelijk laagje voor je naald.

Die blijft er n.l. mooi schoon bij. Ik hoef die nauwelijks schoon te maken. Met andere reinigingsmiddelen is dat wel anders.

Dus eigenlijk is de Okki Nokki alleen geschikt voor gebruik met Glassex :rolleyes:

Henk... ik schreef toch niet "alle" of wel...?? :huh:

Hoi Hans,

Het is niet om te treineren of jou onder te schoffelen of een rel te veroorzaken of whatever,maaar.........

Ik blijf waarschuwen voor het reinigen van lp's om daar Glassex bij te gebruiken.

Ik heb het al diverse malen eerder gezegd hear op dit forum :

Glassex laat een vettig residu achter op je lp's en naar mijn bescheiden mening lijkt mij dat dus niet goed.

Doe nou eens de volgende test.

Spuit eens wat glassex op een ruit ,wrijf het uit met een doekje en ga dan eens met je vinger over de zojuist schoongemaakte stukje ruit.

Wedden dat je dan een streep ziet op je ruit en het een beetje vettig aanvoelt.Kijk maar eens zo'n stukje schoongemaakte ruit van glassex maar eens in de volle zon....wat zie je dan...wellicht een rare waas.Net alsof je ruit niet helder is.Hiermee bedoel ik wat je wel ziet bij oude ruiten van voor de jaren 50.Dan zie je bij dat soort ruiten dat het glas niet echt goed aansluit op elkaar en zelfs wat hobbelig is.Kijk je door zo'n ruit naar buiten met de volle zon erop dan zie je dat het beeld wat je ziet vertekent en dat zie je ook met glassex in de volle zon als je er dan door heen kijkt.

Dit blijft dus ook achter op je lp en dat lijkt mij dus echt niet goed.

Vraag maar eens aan een proffesionele schoonmaker over glassex.

Ik denk dan dat zo'n schoonmaker dan zegt.....Troep !!!

In de proffesionele schoonmaakbranche wordt het naar mijn idee haast nooit gebruikt.

Het is wel populair bij de huispoetsvrouwtjes,maar die houden van poetsen.

Enne als proffesioneel glazenwasser gebruik ik het al helemaal nooit,ook niet voor de kleine binnenramen/kozijnen enz.Daar hebben we veel beter spul voor en ruikt ook nog es veel lekkerder en goedkoper dan Glassex en dat laat geen enkele streep na of iets van een vettig resedu.

Maar ook dat spul zou ik nooit gebruiken voor schoonmaken van lp's.Ook niet voor cd's en ook niet voor mijn installatie trouwens.

Nu ik toch bezig ben met waarschuwen voor dit soort huis en tuinmiddeltjes geldt ook voor microvezeldoekjes.

In deze doekjes heb je vele soorten kwaliteit.Van rommel tot iets goed.De goede zijn de gebreide of geweven.Dan gaat het erom hoe dicht ze gebreid/geweven zijn.Hoe dichter van structuur hoe beter de werking ervan.Een microvezeldoek moet altijd een klein beetje vochtig zijn voor de juiste werking.Een droge microvezeldoek werkt niet goed,want het glijdt niet (gaat heel stroef en kost veel kracht) en neemt geen vuil op.Een iets wat vochtige microvezeldoek glijdt juist dan heel gemakkelijk en kost helemaal geen kracht en neemt het vuil destebeter op.Een microvezeldoek waar vuil op zit, op dat stukje kan je het dan niet meer gebruiken en zal je een ander stukje van dezelfde microvezeldoek moeten gebruiken.

Overigens heeft zo'n microvezeldoekje twee verschillende kanten.Een glimmende kant en een doffe kant of een pluizige zijde en een niet pluizige zijde.

De juiste kant is de glimmende kant en/of de pluizige zijde om schoon mee te maken.

Ik gebruik het voor het oppoetsen van glas en lood ramen en voor hele kleine ramen in bijv. voordeuren en voor het schoonmaken van glazen tafels en spiegels,maar niet voor het schoonmaken van mijn lp/cd collectie.

Dus eigenlijk is de Okki Nokki alleen geschikt voor gebruik met Glassex :rolleyes:

Henk... ik schreef toch niet "alle" of wel...?? :huh:

Jij generaliseerd Hans :rolleyes: Kennelijk verlang je TEN ONRECHTE van mij (

Vraag maar eens aan een proffesionele schoonmaker over glassex.

Ik denk dan dat zo'n schoonmaker dan zegt.....Troep !!!

In de proffesionele schoonmaakbranche wordt het naar mijn idee haast nooit gebruikt.

Het is wel populair bij de huispoetsvrouwtjes,maar die houden van poetsen.

Enne als proffesioneel glazenwasser gebruik ik het al helemaal nooit,ook niet voor de kleine binnenramen/kozijnen enz.Daar hebben we veel beter spul voor en ruikt ook nog es veel lekkerder en goedkoper dan Glassex en dat laat geen enkele streep na of iets van een vettig resedu.

Maar ook dat spul zou ik nooit gebruiken voor schoonmaken van lp's.Ook niet voor cd's en ook niet voor mijn installatie trouwens.

Ik zie de glazenwassers bij ons altijd met een flesje Dreft rondlopen.... ;)

Ik heb hier ook een fles professionele interieurreiniger staan. Daar maakte ik vroeger oude computermonitoren weer nieuw mee. Wanneer je dat gebruikt wordt je doek dus wit van het kunststof. Ik heb daar ook wel eens geprobeerd platen mee schoon te maken. Dat was dus inderdaad g

Glassex bestaat uit water, kleurstof, een beetje surfactant/wettingagent, een alcohol (waarschijnlijk isoprop) en een beetje wax voor de glans.

op 5 liter water, 125 cc zeep en 25 cc H10 van Amaloco, en vinylcleaner van Quality Service of de Powercleaner van Last achter de hand voor extreem vervuilde platen heeft de Okki Nokki geen enkel probleem...............

;)

De mogelijkheid dat Glassex etc. inderdaad iets wasachtigs als bestanddeel heeft, maakt me hier wat huiverig voor.

Ik denk dat als je puur gedestilleerd water gebruikt het al een heel goed effect heeft in veel gevallen. LADS of de zuivere zeep van QV is voor 70% genoeg en als je met vette platen te maken hebt een middel met een alcohol oplossing.

Voor de rest moet je niet liggen te klooien met je platen.

• 3 months later...

Vandaag ben ik dan ook eigenaar geworden van een okki nokki :D

Moest wel even sjouwen maar nu staat hij dan toch eindelijk thuis.

Echter bij de eerste de beste plaat ging het al fout :mad2:

de lijmlaag van het vilt liet los waardoor mijn hele plaat onder de lijn zat :angry:

Hoe kreeg ik die plaat nu weer schoon :(:confused:

Eerst dat vilt weer vast zetten. ik noem het maar zo het kan ook anders heten satijn? fluweel?

Met dubbelzijdig plakband, het filt weer vastgezet, toen de plaat weer schoongemaakt eerst met quality service, toen met gedestileerd water, toen metglassex, niets hielp, ten einde raad maar terpentine geprobeerd, gelukkig het is eraf maar de plaat ziet er niet meer uit :(

Maar met het geluid is dus niets mid :D:D:P;):lol::rolleyes:

Dus als je zo'n ding koopt denk erom, dat je die filtjes op de stofzuiger eerst nakijkt.!!!

Maar het geluid is wel verbeterd zeg, zo veel meer rust het hoort afgestoft ;)

Nooit meer klooien met zo'n plastic bak

dus ik ben er erg blij mee! :)

Ze zater er kennelijk niet goed op, maar ik heb ze er nu beter opgezet en nu werkt het geweldig. Ik heb alleen wat scheldwoorden gebruikt.....

Verder ben ik er best blij mee, en volgens mij werkt hij nu ook beter

Dat mag toch niet gebeuren...

Lijkt me dat Cadence dan toch een kwaliteitsprobleempje heeft...

Toch eens kijken naar de nieuwe ClearAudio???  hmmm, ik weet het niet...

Die nieuwe Clearaudio is een Cadence met deksel... en bijna twee keer zo duur. :(

Mijn Nokki staat trouwens weer te drogen. Toch eens gaan zoeken naar een niet schuimend maar w

Ik heb alweer een nieuwere versie, heb hem nog niet open geschroefd. Komt nog wel een keer. Ik maak de platen alleen schoon voordat ik ze draai, heb geen zin om de hele dag platen te lopen wassen. Ik had eerst zo'n handwasmachien. En dat duurde mij veel te lang, en ik knoeide nogal. Dit is veel beter. MAnn wat een verschil in het geluid niet normaal. Veel minder tikken, en het klinkt opgeruimd :D

Ik heb alweer een nieuwere versie, heb hem nog niet open geschroefd. Komt nog wel een keer. Ik maak de platen alleen schoon voordat ik ze draai, heb geen zin om de hele dag platen te lopen wassen. Ik had eerst zo'n handwasmachien. En dat duurde mij veel te lang, en ik knoeide nogal. Dit is veel beter. MAnn wat een verschil in het geluid niet normaal. Veel minder tikken, en het klinkt opgeruimd :D

LEG HEM IN ELK GEVAL NOOIT OP Z"N ZIJKANT WANNEER ER NOG VLOEISTOF INZIT...!!!

:(

Ik ben er ook nog heel erg blij mee. Absoluut geen spijt van de aankoop gehad:

- gemakkelijk in gebruik

- platen worden schoner (vergeleken Knosti)

- klankmatig knapt de plaat er zeker van op

- je hebt echt heel weinig vloeistof nodig

Ik ben wel tegen 2 onhandigheden aangelopen:

- hele dunne platen worden niet goed gefixeerd op het plateau. De stofzuiger is zo krachtig dat de LP aan de afzuigbuis blijft hangen. Het plateau heeft dan de neiging om onder de plaat door te gaan draaien.

- bij het aandraaien van de schroef op de as wil er af en toe wel eens wat heel fijn ijzergruis loskomen wat dan op de plaat komt de liggen. Dit moet ik er dan zorgvuldig afblazen voordat ik met het wassen ga beginnen omdat je anders alsnog krassen op de LP krijg van de ijzerdeeltjes.

Waar kun je trouwens de viltjes nieuw kopen? Volgens de handleiding moet het viltje na tig wasbeurten worden vervangen.

PS. Ik merk de laatste tijd steeds vaker dat nieuwe LP's vers van de pers een witgrijzige waas over zich hebben. Dit geeft ook een irritant knetterend geluid. De LP moet dan meerdere keren gewassen worden voordat het helemaal verdwenen is.

Waar kun je trouwens de viltjes nieuw kopen? Volgens de handleiding moet het viltje na tig wasbeurten worden vervangen.

als je als het viltje droog is ff een plakbandje over het viltje doet en het er vervolgens in een gelijkmatige vlotte beweging weer aftrekt komt er weer heel veel troep van het viltje af............

kan je langer met het viltje doen....

;-)

Dat filt is gewoon te koop bij de bekende hobby boer, voor ongeveer 6 euro, heb je nieuw filt, en die moet je dan zelf op maat maken.

Ik heb er vandaag stad en land voor afgezocht, en ik vond het uiteindelijk in een gewone hobby winkel, ultra dun dubbelzijdig plakbland er bij gehaald en we kunnen los, het is exaxt hetzelfde als er nu op zit het enige verschil is dat het blauw is. Maar dat is dan ook het enige.

• Members
Dat filt is gewoon te koop bij de bekende hobby boer, voor ongeveer 6 euro, heb je nieuw filt, en die moet je dan zelf op maat maken.

Ik heb er vandaag stad en land voor afgezocht, en ik vond het uiteindelijk in een gewone hobby winkel, ultra dun dubbelzijdig plakbland er bij gehaald en we kunnen los, het is exaxt hetzelfde als er nu op zit het enige verschil is dat het blauw is. Maar dat is dan ook het enige.

Het kan nog makkelijker, 2 stuks voor nog geen 5 euri...

KLIKKERDEKLIK