Jump to content

okki nokki

depeter
 Share

Recommended Posts

Waar kun je trouwens de viltjes nieuw kopen? Volgens de handleiding moet het viltje na tig wasbeurten worden vervangen.

als je als het viltje droog is ff een plakbandje over het viltje doet en het er vervolgens in een gelijkmatige vlotte beweging weer aftrekt komt er weer heel veel troep van het viltje af............

kan je langer met het viltje doen....

;-)

Thanks!

Vanmiddag even uitgeprobeerd en het werkt prima.

• 2 months later...

Ook een reactie uit het verre Belgie, waar de Okki Nokki ook verkrijgbaar is.

Mijn bevindingen met de Okki Nokki zijn niet positief, of ben ik te kritisch ?

Een eerste exemplaar had probleem met de stroomtoevoer. Soms had ik stroom,soms niet. Bovendien draaide mijn plateau niet mooi egaal. Het was alsof ik naar een scheve plaat aan t kijken was. Het leek alsof ik een demotoestel gekregen had. Ook een berichtje gestuurd naar de Nederlandse verdeler met vermelding van deze gebreken, maar nooit een antwoord gekregen ! Niet erg netjes.

Ontevreden heb ik mijn Okki Nokki teruggebracht en vrij vlug een nieuw exemplaar gekregen. Met het nieuwe exemplaar heb ik ditmaal geen stroomproblemen, maar owee weer hetzelfde probleem met het plateau. Tijdens een omwenteling van het plateau is er ongeveer 4 mm verschil tussen het hoogste en laagste punt van het plateau.

Ik vraag me af hoe ik op die manier mijn platen kan reinigen als je hoort dat je de afzuigmond best op 1mm houdt van het plaatoppervlak. Ik ben zinnens om mijn okki nokki voorgoed terug te brengen naar mijn correcte lokale hifidealer en mijn geld terug te vragen. Dit apparaat komt erg amateuristisch over, al moet ik toegeven dat het geluid van de stofzuiger krachtig overkomt, dus ik twijfel niet aan de zuigkracht.

Ik heb deze okki nokki aangeschaft omdat hij ook singles kan reinigen met een 7" afzuigmond en ik niet wist of dat met een vpi ook mogelijk was. En Nitty Gritty was niet langer verkrijgbaar in Belgie, vroeger wel bij Joenit, maar thans niet meer.

Nu heb ik er dikke spijt van dat ik voor de okki nokki ben gegaan, hij is wel een stuk goedkoper maar zeker de afwerking voor het plateau is bij ondermaats.

Mijn vraag naar andere bezitters van deze okki nokki is dan ook : hebben jullie dit niveauverschil ook vastgesteld. Ik sta er een beetje huiverig over om deze machine te gebruiken gezien het niveauverschil van het plateau.

Kan je even meer specifiek zijn, Hans ?

Wat bedoel je met het plateau losschroeven. Je kan het plateau toch maar enkel in en uit de gleuf schuiven ?

De Okki Nokki zelf beginnen openschroeven daar sta ik wat weigerachtig tegenover, want als er iets foutloopt moet mijn garantie er ook aan geloven.

Mag je als klant niet verwachten dat het plateau reeds vanuit het fabriek pas gesteld wordt, eerder dan met eigen (lap)middelen het euvel te moeten herstellen ?

Ik weet niet hoe jouw Okki Nokki er uit ziet, maar het plateau zit bij mijn ON met drie schroefjes op een asnaaf geschroefd.

Wanneer je die losdraait, kun je het plateau er vanaf boven af nemen.

Op het vlakje waar de schroefjes ingaan leg je dan waar het plateau het laagst is wat alufolie.

:)

ik heb de 1e generatie nokki, met die tuimelschakelaartjes aan de voorkant. Ik vind de platenklem veels te smal, de lp wordt nooit echt stevig aangedrukt. tijdens de afzuigen blijft de plaat dan ookmwel eens staan. slecht over nagedacht. in het begin voelde ik tijdens het afzuigen veel lucht tussen de schakelaartjes ontsnappen. Zelf opengemaakt en dichtgekit, dat probleem is over. Maar opnieuw dus slecht afgewerkt.

nee 350 euro is tie echt niet waard. voor dat geld moet het veeeeeeeel beter kunnen. als een groot bedrijf zoals sony zo'n ding zou maken zou het perfect werken daar ben ik van overtuigd.

maar verder geen storingen gelukkig.

robin

• 3 weeks later...
Ik weet niet hoe jouw Okki Nokki er uit ziet, maar het plateau zit bij mijn ON met drie schroefjes op een asnaaf geschroefd.

Wanneer je die losdraait, kun je het plateau er vanaf boven af nemen.

Op het vlakje waar de schroefjes ingaan leg je dan waar het plateau het laagst is wat alufolie.

Trouwens... die schroefjes zitten onder het zwarte ringetje in het midden van de mat. dat ringetje kun je met een kleinschroevendraaiertje oplichten.

Ik hab vandaag een reservoir gevonden. Het is een tank waar ook een gifspuit bijhoort. Het ding met een inhoud van 6 liter was voor

Het is wel een apparaat voor DIY. Met de VPI 16.5 heb ik deze problemen gelukkig niet. Je kan daarbij wel een aparte zuigmond kopen voor 45 toeren.

valt wel mee hoor. Gewoon aansluiten op het net en draaien, druppelen en zuigen maar.

En anders terug naar de leverancier, want dan is er iets niet goed en behoort deze dat op te lossen.

groet,

Het is wel een apparaat voor DIY. Met de VPI 16.5 heb ik deze problemen gelukkig niet. Je kan daarbij wel een aparte zuigmond kopen voor 45 toeren.

valt wel mee hoor. Gewoon aansluiten op het net en draaien, druppelen en zuigen maar.

En anders terug naar de leverancier, want dan is er iets niet goed en behoort deze dat op te lossen.

groet,

Tenzij je het aparaat eens open maakt... Je schrikt je waarschijnlijk rot...

Er is gewoon te weinig aan vochtafdichting en vocht bestendigheid gedaan.

Wanneer je er twee LP's per dag mee wast is er niks aan de hand.

Dat wordt anders wanneer je er 15 of meer gaat wassen. Dan is de hele machine aan de binnenkant nat of op z'n minst vochtig.

En de leverancier... Ik zou terug kunnen gaan... in het beste geval krijg ik m'n geld terug... maar dan heb ik nog geen wasser. Vandaar deze "extensie"....

Hier dan ook maar de foto's van de Nokki... Ik lees n.l. niks meer van de mensen die dachten dat mijn Nokki niet goed zou zijn....

Eerst wat foto's van de binnenkant:

inw-met-tank-klein.JPG

Wanneer de tank weg is: zie je waar de machine nat is geweest:

De moer is ondertussen opgeschuurt en gelakt. Dit was n.l. al

• Members
Het is wel tobben met die 1476.gifNokki1481.gif.

Helemaal mee eens. Ik blijf het ook een nitwit-ding vinden (alhoewel, voor niet te veel centjes doet ie (soms) wel wat ie moet doen)

Zelf ben ik nog steeds zoekende. Ik neig nog steeds terug te grijpen naar mijn oude vertrouwde VPI, maar sinds ik mijn AcousTech weer herontdekt heb, heb ik hier ook al een naald-weger van besteld, en vond ik ook deze 2 nog (en alweer liefde op het eerste gezicht)...

S-ULTRA-RecordCleaner.jpg

De AcousTech Ultra

S-LIMITED.jpg

en de AcousTech Limited

Nog geen idee wat ze moeten gaan kosten, maar daar zal Haudio binnenkort vast wel een antwoord op hebben...

Het is wel tobben met die 1476.gifNokki1481.gif.

Helemaal mee eens. Ik blijf het ook een nitwit-ding vinden (alhoewel, voor niet te veel centjes doet ie wel wat ie moet doen)

Zelf ben ik nog steeds zoekende. Ik neig nog steeds terug te grijpen naar mijn oude vertrouwde VPI, maar sinds ik mijn AcousTech weer herontdekt heb, heb ik hier ook al een naald-weger van besteld, en vond ik ook deze 2 nog (en alweer liefde op het eerste gezicht)...

S-ULTRA-RecordCleaner.jpg

De AcousTech Ultra

S-LIMITED.jpg

en de AcousTech Limited

Nog geen idee wat ze moeten gaan kosten, maar daar zal Haudio binnenkort vast wel een antwoord op hebben...

Je hebt wel een dure smaak.

Ik heb ze afgelopen oktober bewonderd, en het zijn echt mooie ,en stille, machines.

Ik ben er alleen bang voor dat ze hier onbetaalbaar gaan worden.

Maar wanneer je een beetje research doet ontdek je vanzelf wat de goedkopere variant hier op is.

Ze worden n.l. in Duitsland gebouwd.

Beste :D:D o.a.Geerdie, Arden en Frank

:rolleyes:

Ik ben blij dat jullie, net als ik, heel wat genuanceerder denken over de O.N dan de honderden kopers? van dit zeer overgewaardeerde (mis)product...

Mijn ervaring was 3x een maandagochtend? exemplaar met o.a. losse knoppen, vastlopende motor etc. via Hobo hifi, die ze dus ook niet meer wilde en vorig jaar heb ik de O.N. nog eens uitgebreid kunnen testen( en vergelijken met andere) bij Henk in 'Snits '.

Daar kwam o.a. bij losdraaien van de puck elke keer wat ijzervijlsel? mee los en dat lijkt me erg jofel voor je kostbare vinyl.

Die AcousTech's zien er gelikt uit, maar dat zegt niet zoveel. Je moet ze echt goed kunnen uitproberen.

Wie van jullie kent het merk Pebbles?

zou via een nederlandse importeur zijn te verkrijgen voor redelijke prijzen?

kwaliteit is mij ook onbekend.

Ik hoop jullie weer te ontmoeten in februari in Sneek: wie weet wat voor platenwasmachines er nu weer staan???

groeten uit Loon

Christ B)