belgian vinyllover Posted 16 februari 2007 Report Share Posted 16 februari 2007 Hier het vervolg van mijn calvarietocht met de Okki Nokki. Het eerste toestel heb ik moeten terugsturen wegens problemen met de voeding en ook een slingerend plateau. Het tweede toestel heb ik eveneens moeten terugsturen wegens slingerend plateau (tot 7 mm verschil tussen hoogste en laagste punt van de plateau bij een omwenteling). Mijn dealer is zichzelf gaan vergewissen van de kwaliteit van de Okki Nokki's. Hij kwam tot de ontstellende vaststelling dat alle Okki Nokkis dit euvel vertoonden. Allez, dan toch maar het model gekozen met de minste slinger op het plateau. Zelfs alle Cadence's (de iets mooier afgewerkte grijs model maar gebaseerd op hetzelfde principe) vertoonden dit probleem. Gevolg : mijn dealer verkoopt niet langer Okki Nokki's. Na een dikke twee manden heb dan ik eigenlijk beginnen kunnen werken met de Okki Nokki (want niveauverschil maar 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
belgian vinyllover Posted 23 februari 2007 Report Share Posted 23 februari 2007 Ik wou nog even terugkomen op mijn vorige reactie. Ik heb inmiddels hier en daar wat gelezen op internet enzo en heb zelf wat uitgetest en ben er nu eindelijk na een calvarietocht van een kleine 3 maand in geslaagd om de okki nokki op een vrij praktische wijze te gebruiken. Op basis van mijn ervaringen met de Okki Nokki kan ik volgende tips geven aan eventueel geinteresseerden die overwegen een Okki Nokki aan te kopen : 1) voor u betaalt, vergewis er bij uw dealer of hoofdverdeler zelf van dat er niet te veel slinger zit op het plateau (zeker niet meer dan 2mm) en of er ook geen problemen zijn met de voeding. Is er in dit opzicht een probleem, eis dan direct een nieuw exemplaar. Deze tip is volgens mijn ervaringen zeer geen overbodige luxe : je kan stellen dat maar een kleine 10 % van de okki nokki's technisch in orde is zoals het hoort; de rest is in feite rijp voor de schroothoop tenzij je zelf handig genoeg bent en zelf wat modificaties uitvoert op eigen risico (gezien garantie e.d.). 2) vergewis u er ook van dat de schroefdop goed past op de spindel en dat de plaat stevig aangedraaid kan worden, zodat ze niet slipt bij het kuisen. Dat hierbij vijlsel loskomt is "normaal". Gebruik ook steeds het hulpstukje voor 45-toerenplaatjes dat in principe altijd zou moeten meegeleverd worden (wat bij mij aanvankelijk niet was gebeurd !), zelfs al heb je geen extra-afzuigmond voor 7" of 45 toerenplaatjes bijgekocht. Dat hulpstukje is onmisbaar voor het kuisen van 45-toerenplaatjes. Bovendien kan je het ook omdraaien en het gebruiken voor het kuisen van 33-toerenplaten zodat de grip op de plaat veel groter is en de kans op slippen van de elpees veel kleiner is. Hierover staat geen woord vermeld in de handleiding !!! 3) laat de vloeistof geregeld weglopen (zoals geadviseerd om de 40 platen) en vergeet het rode dopje niet terug te plaatsen bij gebruik van de machine. 4) het is ook een illusie te denken dat de iets duurdere versie van Cadence (aan ca 600 euro) technisch beter afgewerkt zou zijn dan de Okki Nokki. Hij is gebouwd volgens hetzelfde principe als de Okki Nokki, maar ziet er enkel beter niet en heeft wel een stofkap (die echter gemakkelijk afbreekt !). Voor dat geld zijn er bij VPI en Nitty Gritty betere alternatieven, denk ik. 5) De meegeleverde flesjes reinigingsvloeistof werken volgens mij wel prima (elk flesje moet aangelengd worden met 1l gewoon gedestilleerd water). Enkel als je deze tips navolgt - die jammer genoeg niet vermeld staan in de handleiding of medegedeeld worden door de (hoofd)verdeler - zal je echt van je Okki Nokki enig geniet hebben. U bent dus gewaarschuwd. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Enkel kan ik zeggen dat dit ontwerp te snel en te ondoordacht op de markt is gebracht en slechts maar een kleine minderheid van de toestellen echt bruikbaar is zoals het hoort. Mits genoeg aan te dringen en na 2 andere machines te hebben teruggestuurd heb ik een Okki Nokki die aan deze voorwaarden voldoet. Zucht !!!. Oppassen is dus zeker de boodschap met de Okki Nokki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 23 februari 2007 Report Share Posted 23 februari 2007 Hobby op zich? Natuurlijk kan dat, heel erg leuk. Maar je kunt er ook in doorslaan. Maar inderdaad, ieder zijn meug. Ik vind de aanschaf/gebruik van 'n Okki Nokki niet doorslaan. Als je een erg goede draaitafel bezit van enkele duizenden euri's, en een paar meter vinyl, waar je erg zuinig en trots op bent, dan vind ik een fatsoenlijke platenwasser eerder een "must" dan een overdreven gadget. LP's vragen nu eenmaal meer onderhoud dan CD's, en ik heb enkele keren 't verschil mogen waarnemen. Zowel optisch (oude/vuile LP zag er weer als nieuw uit) als klankmatig zondermeer een verbetering. Bovendien verlengt 't de levensduur van je vinyl collectie. (wat ook wel erg prettig is, aangezien je niet zo effe om de hoek een nieuwe scoort) Ik meen dat de Okki Nokkie 325,- kost,i.p.v 375,- maar 't kan zijn dat ie inmiddels weer in prijs verhoogd is. Als je puur kijkt naar 't materiaal...ja, dan is 't wellicht duur, maar dat geld voor veel dingen in HiFi. (ander goed voorbeeld...racks) Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 23 februari 2007 Report Share Posted 23 februari 2007 Ik vind de aanschaf/gebruik van 'n Okki Nokki niet doorslaan. Als je een erg goede draaitafel bezit van enkele duizenden euri's, en een paar meter vinyl, waar je erg zuinig en trots op bent, dan vind ik een fatsoenlijke platenwasser eerder een "must" dan een overdreven gadget. Mvg, Alco Ontzettend mee eens. Een Okki Nokki is voor een serieuze vinyl-gebruiker een van de meest economisch verantwoorde accessoires. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 februari 2007 Members Report Share Posted 23 februari 2007 Een Okki Nokki is voor een serieuze vinyl-gebruiker een van de meest economisch verantwoorde accessoires. Waarbij deze accesoires welhaast een pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 23 februari 2007 Report Share Posted 23 februari 2007 DIe dingen zijn nooit verkeerd, makkelijk bij concerten e.d. Mijn okki-nokki bevalt mij nog steeds prima, moet dus nog wel zo'n ding hebben voor 45 toeren platen die zat er bij mij niet bij. HOe ziet zo'n ding er eigenlijk uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
belgian vinyllover Posted 23 februari 2007 Report Share Posted 23 februari 2007 Het ziet eruit als een ronde zwarte ring waarin de schroefdop langs een zijde mooi inpast (inkeping), aan de andere kant is hij gewoon vlak zodat hij langs die zijde gebruikt kan worden voor elpees. Ik weet niet of hij standaard meegeleverd wordt met de Okki Nokki, maar als je een 7" afzuigmond koopt moet je er zeker achter vragen want anders kan je nooit 45-toerenplaatjes wassen. Toen ik de Okki Nokki heb ik de 7" afzuigmond er direct als accessoire bijgekocht, omdat het mij vooral te doen was om singeltjes te reinigen. Ik vind sowieso dat hij standaard zou moeten worden geleverd omdat je de elpees er veel beter mee kan klemmen dan met de schroefdop alleen. Ik vraag mij trouwens af of deze adaptor afzonderlijk verkocht wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 23 februari 2007 Report Share Posted 23 februari 2007 Blijkbaar heb ik dus heel veel geluk gehad met m'n Okki Nokki. Ik heb er dan ook nul komma nul problemen mee (gehad). Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Ik heb net een paar van mijn plaatjes laten wassen bij Velvet, door een Loricraft. Het verschil bij platen die ik voorheen niet als vies beschouwde, was voor mij als het verschil tussen een goeie en een betere platenspeler. Echt een klasse hoger. Denken jullie dat ik met een Okki Nokki (grofweg) hetzelfde resultaat zal bereiken? Heeft iemand al ervaring met de goedkopere Clearaudio, of een andere concurrent? Nog opmerkingen over de kwaliteit van Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Ik heb net een paar van mijn plaatjes laten wassen bij Velvet, door een Loricraft. Het verschil bij platen die ik voorheen niet als vies beschouwde, was voor mij als het verschil tussen een goeie en een betere platenspeler. Echt een klasse hoger. Denken jullie dat ik met een Okki Nokki (grofweg) hetzelfde resultaat zal bereiken? Heeft iemand al ervaring met de goedkopere Clearaudio, of een andere concurrent? Nog opmerkingen over de kwaliteit van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Hey, Bees! Da's pas lang geleden! De hobby maar weer aan het oppakken, of zat je op een ander forum? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Hey, Bees! Da's pas lang geleden!De hobby maar weer aan het oppakken, of zat je op een ander forum? Greetz, Lestat ik ben druk met een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ander project... en in de tussen tijd bezig (geweest)met een aantal opleidingen..... mbi, embi en nu tbi........ en uiteraard een nieuwe baan/functie.... kortom 40 uur per week druk aan het leren.. maar dat andere project is te zien op http://members.home.nl/bees en dien ten gevolge hang ik veel rond op het www.amerikaaseautopagina.com forum en http://www.brokske.nl/CHEVYTRUCKSFORUM/index.php daar......... (ow ja en dan zijn muziek luisteren doe ik momenteel vrij weinig.... en dat is best jammer, maar op de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rood Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 VPI 16.5 voor 540 dollar .. Maar is het te doen qua ombouw naar 220 V ? http://www.gcaudio.com/cgi-bin/store/showProduct.cgi?id=54 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Er bestaan los staande "transformers" om je saus op het juiste voltage te krijgen. Ik gebruik er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 ik ben druk met een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ander project...en in de tussen tijd bezig (geweest)met een aantal opleidingen..... mbi, embi en nu tbi........ en uiteraard een nieuwe baan/functie.... kortom 40 uur per week druk aan het leren.. maar dat andere project is te zien op http://members.home.nl/bees en dien ten gevolge hang ik veel rond op het www.amerikaaseautopagina.com forum en http://www.brokske.nl/CHEVYTRUCKSFORUM/index.php daar......... (ow ja en dan zijn muziek luisteren doe ik momenteel vrij weinig.... en dat is best jammer, maar op de Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Ik heb via via van deze problemen gehoord omdat ik er eentje in bestelling heb staan. Mijn leverancier zit op ca. 120 Okki Nokki's te wachten omdat men daar(bij Okki Nokki) een probleem met de spindel heeft ontdekt en kennelijk geen leverancier kan vinden die de juiste spindels kan of wil leveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Heeft iemand al ervaring met de goedkopere Clearaudio, of een andere concurrent? Groet, azh Dat is vrijwel dezelfde wasser als de Okki Nokki. De kast is iets hoger en er zit een glazen deksel op. Een kennis heeft enorme problemen met de Nitty Gritty. Voor hem reden om een andere te kopen. Mijn Okkie Nokki heeft nogal problemen met schuimende vloeistoffen gehad. Ik heb er daarom een extern reservoir aan gemaakt. Nu is de mijne nog een oudere versie. Tegenwoordig zit er een beter reservoir in. Bij Audioselectief staat er een in de winkel. Volgens mij is die gewoon te koop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Een kennis heeft enorme problemen met de Nitty Gritty. Voor hem reden om een andere te kopen. Mag ik vragen welke problemen, Hans? Heb zelf ook een Nitty Gritty, en tot volle tevredenheid. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Een kennis heeft enorme problemen met de Nitty Gritty. Voor hem reden om een andere te kopen. Mag ik vragen welke problemen, Hans? Heb zelf ook een Nitty Gritty, en tot volle tevredenheid. Frank. Op een of andere manier wordt de plaat niet goed aangedreven.. De eigenaar zal wel wat verkeerd gedaan hebben, maar ik heb ook eens met dat ding staan te tobben. Echt goed werken deed het niet. Ook vond hij de afzuiging erg zwak. Bij een Okki Nokki hoor de die niet alleen... hij zuigt ook echt af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Vreemd Misschien het rubber aandrijwieltje (capstan-wiel) versleten? Zijn trouwens los te koop. En ik moet zeggen dat ie van mij zuigt als een Nilfisk. Ben nog steeds zeer tevreden met mijn wasser(tje). Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Blijkbaar heb ik dus heel veel geluk gehad met m'n Okki Nokki. Ik heb er dan ook nul komma nul problemen mee (gehad). Nog steeds nul komma nul problemen hier. Het is een zinvolle investering gebleken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 11 februari 2008 Report Share Posted 11 februari 2008 Bedankt iedereen, voor toch weer nieuwe informatie en perspectieven. Ik zal eens naar preciese prijzen gaan informeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 ik ben druk met een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ander project... en in de tussen tijd bezig (geweest)met een aantal opleidingen..... mbi, embi en nu tbi........ en uiteraard een nieuwe baan/functie.... kortom 40 uur per week druk aan het leren.. maar dat andere project is te zien op http://members.home.nl/bees en dien ten gevolge hang ik veel rond op het www.amerikaaseautopagina.com forum en http://www.brokske.nl/CHEVYTRUCKSFORUM/index.php daar......... (ow ja en dan zijn muziek luisteren doe ik momenteel vrij weinig.... en dat is best jammer, maar op de Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 19 februari 2008 Report Share Posted 19 februari 2008 Bedankt iedereen, voor toch weer nieuwe informatie en perspectieven. Ik zal eens naar preciese prijzen gaan informeren http://www.hear.nl/2dehands/11584-Te-koop-...wasmachine.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 november 2009 Report Share Posted 22 november 2009 Man man, wat n gedoe. Ik heb al zo'n hekel aan afwassen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts