Jump to content

okki nokki

depeter
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

2 dubbel LP' s 2e hands gekocht van de Beatles, de overbekende "rode" en "blauwe"

Ondanks dat ik het in de kringloop visueel gecheckt had zaten er van die witte

schimmeltjes op :(

Met de Okki Nokki krijg ik dat soort hardnekkige soort vervuiling....aangroeisel niet echt schoon....

Gelukkig heb ik nog een "disco antistat" beter bekent als "Knosti" en hup een litertje van favoriete

Quality Service Vinyl Cleaner in de bak. En "draaien maar" 10x rond heen en 10x terug.

Het is effe een gedoe, met het spindel los en vast draaien en wat meer geklieder als met de Nokki.

Na een minuutje of 10 zijn de Lp's droog genoeg en het laatste druppie haal ik met een stukje keukenrol weg.

Na 6 LP' s die kennelijk erg vies waren, is de vinyl cleaner van kleur veranderd van helder naar licht grijs, als ik

het terug giet in de fles.... :o

Zou de Knosti misschien m

Met de Okki Nokki krijg ik dat soort hardnekkige soort vervuiling....aangroeisel niet echt schoon....

Schrob je de plaat goed met het borsteltje met de stugge geitenharen? Eerst goed schrobben en dan een tijdje in de week voor je de stofzuiger aan zet. De Knosti gebruik ik nog wel eens meet een beetje biotex, lekker ouderwets in de voorweek zetten, werkt perfect voor chocomel- en nicotinevlekken.

Guest tubejack
Worden de plaatetiketten niet rimpelig (of nog erger), wanneer je zo nat en grondig klient?

Valt enorm mee, je moet er (net zoals met alles) "even oog" voor hebben....

en eventuele vinyl cleaner gelijk met een vochtig doekje voorzichtig weghalen.

Zowel met de Nokki als Knosti :)

Worden de plaatetiketten niet rimpelig (of nog erger), wanneer je zo nat en grondig klient?

Valt enorm mee, je moet er (net zoals met alles) "even oog" voor hebben....

en eventuele vinyl cleaner gelijk met een vochtig doekje voorzichtig weghalen.

Zowel met de Nokki als Knosti :)

Precies... bovendien kunnen " moderne" labels vaak wel tegen vocht. Ik heb er tenminste nog nooit echt problemen mee gehad. Alleen de oranje CBS labels willen wel eens wat afgeven.

:)

• 4 weeks later...

De nieuwe OkkiNokki heb ik dan toch afgelopen week kunnen ophalen bij Rob Goossen in Echt.

Het werd onderhand tijd! (niet hun schuld, maar een slechte productieplanning van de fabrikant)

Je zou dan toch denken dat mijnheer Bezem (de importeur/fabrikant)alsnog zijn belofte nakomt (zie een paar bladzijdes eerder); zeker omdat ik nu dus 2 OkkiNokki's in 6 maanden tijd heb gekocht - en hij wist dat ik hem bij de dealer in Echt zou gaan bestellen.

Maar nee hoor, hij blijft in alle talen zwijgen.

Slap figuur. De eerstvolgende keer dat ik hem op een beurs tegen kom is hij het haasje: daar kan hij van op aan!

Ha die Pioneer(tje)

Durf je wel zo'n groot Pioneer(tje) tegen zo'n kleine Johan(tje);-)

MvG,

Haudio

@Haudio: hij is leuk! :D

Maar je brengt me wel op een idee: ik val over hem heen! Letterlijk of figuurlijk; daar twijfel ik nog over. In het eerste geval is hij in