Jump to content

Bevindingen versterker.....

mjwe
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben erg benieuwd hoe de bevindingen van jullie zijn omtrent deze versterker.

Negatieve bevindingen mogen uiteraard ook geventileerd worden.

Deze versterker laat op mij in ieder geval een diepe (positieve) indruk achter.

Groet, Mark :)

Deze versterker heb ik met gemodificeerde Sony ES speler en Nordost bekabeling gehoord over Magnepans.

VRE-SE-LIJK :wacko:!

Liet een hard Kadett GSI geluid horen; ongenuanceerd hard, weinig subtiel en nauwelijks muzikaal.

Maar; voordat ik boze Krell-liefhebbers over me af roep; zoals met alles in de High End wereld zal het wel de verkeerde match geweest zijn.

Classe en Electrocompaniet genieten mijn voorkeur.

Groet,

Erjee.

Hallo,

Hoezo reacties van boze Krell eigenaren ??

Als een der eigenaren begint te twijfelen aan de muzikaliteit c.q. kwaliteit van de eigen set, moeten zij dit dan gaan doen aan de hand van jouw bevindingen of die van hunzelf?!

Ik heb zoiets gehad met een geleende Classe cap 100, ik hoorde zeker wel bepaalde kwaliteiten.

Zoals b.v. plaatsing, ruimte, gemakkelijk, maar ook een enorm slissen (was zelfs niet mee te leven) en machanische klank.

Hier was ik dus ook bang voor bij de Krell, meevaller voor 100%.

Ik speel overigens met een Sony cdpx77es cd speler (oud,maar in mijn optiek nog steeds erg goed) en Synthese Classic 1 luidsprekers.

Hallo,

Als een der eigenaren begint te twijfelen aan de muzikaliteit c.q. kwaliteit van de eigen set, moeten zij dit dan gaan doen aan de hand van jouw bevindingen of die van hunzelf?!

Ik heb zoiets gehad met een geleende Classe cap 100, ik hoorde zeker wel bepaalde kwaliteiten.

Zoals b.v. plaatsing, ruimte, gemakkelijk, maar ook een enorm slissen (was zelfs niet mee te leven) en machanische klank.

Ik speel overigens met een Sony cdpx77es cd speler (oud,maar in mijn optiek nog steeds erg goed) en Synthese Classic 1 luidsprekers.

Dit is grappig, Mark :D !

Zo zie je maar dat de situaties en persoonlijke voorkeuren waarmee een bepaalde set wordt beluisterd soms mijlenver uit elkaar kunnen liggen.

Destijds had ik die CAP 101 (en Electrocompaniet ECI-3) beluisterd met mijn toenmalige XA50 Artspeak, Solarwind kabels op een Nautilus 803. Slissen of een mechanische klank heb ik niet kunnen waarnemen, wel je andere kenmerken. En ja; mijn (ook toenmalige) TA-FA70ES had slechts het nakijken :(

Die tank had nul warmte, emotie, betrokkenheid te bieden in deze combinatie.

Groet,

Erjee.

Deze versterker heb ik met gemodificeerde Sony ES speler en Nordost bekabeling gehoord over Magnepans.

Liet een hard Kadett GSI geluid horen; ongenuanceerd hard, weinig subtiel en nauwelijks muzikaal.

Maar; voordat ik boze Krell-liefhebbers over me af roep; zoals met alles in de High End wereld zal het wel de verkeerde match geweest zijn.

Groet,

Erjee.

Alles klinkt toch slecht over magnepans??????? :P:lol:

Marcel

lang leve electrocompaniet :D

heb ooit een KSA80 beluisterd (de types die nog niet de geregelde bias hadden, net een straalkachel) en dat was geen fijne match zeg maar.

Ben ook wel benieuwd naar ervaringen met de nieuwere Krell's omdat ooit mijn AW250 wel definitief dood zal gaan.

groet

Groet,

Erjee.

Alles klinkt toch slecht over magnepans??????? :P:lol:

Marcel

Ja hoor. Tuurlijk. Goh. Nounou. Poehpoeh. Tsjeemig.

Wat een bijdrage. Wat een bijdrage? Wat? Een Bijdrage?

Heren, heren....

houden we het 'n beetje op niveau?

Marcel en ik maakten ook maar 'n grapje. Mag best wel eens kunnen, hear op dit forum. Bietje luchtigheid....

;)

Groet,

Erjee.

Goed lezen is een kunst. Ik zal er voortaan ook maar smilies bijzetten.... :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Heren, heren....

Marcel en ik maakten ook maar 'n grapje. Mag best wel eens kunnen, hear op dit forum. Bietje luchtigheid....

;)

Groet,

Erjee.

Die Paneelridders, Folie aanbidders of hoe ze hier ook genoemd worden, voor de gein op de kast jagen moet toch kunnen ;) wat we zelf soms voor flauwe opmerkingen moeten aan horen is ook niet mis. Gewoon niet op reageren ;) tenzij men zich aangesproken voelt natuurlijk :P:lol:

Spreken is zilver, zwijgen is goud ;):rolleyes::lol:

Marcel

Heren, heren....

;)

Groet,

Erjee.

Die Paneelridders, Folie aanbidders of hoe ze hier ook genoemd worden, voor de gein op de kast jagen moet toch kunnen ;) wat we zelf soms voor flauwe opmerkingen moeten aan horen is ook niet mis. Gewoon niet op reageren ;) tenzij men zich aangesproken voelt natuurlijk :P:lol:

Marcel

Ssst...... :D

Heren, heren....

;)

Groet,

Erjee.

Marcel

Ssst...... :D

Zei iemand wat?

:lol::lol::lol:

Hallo,

Het toppunt van sadisme: een PANEELridder op de KAST jagen.

Sorry van de flauwe opmerking, maar dit schoot me ineens te binnen.

Leobus

Flauw? Nee: ga door, ga door :lol:

Marcel

Hallo,

Gave combinatie ook ik heb een oude sony cd speler en de synthese 1 uit de begintijd.

Op de volgende set sony tae80 pre en sony tan 80 klinkt dit zeer indrukwekkend.

Lang geleden heb ik ipv de sony een krell versterker er op gehad maar dat viel me tegen wat uiteraard aan de complete set gelegen kan hebben maar de krell was me te tam iets wat ik hier niet terug lees.

Het leefde niet daar waar de sony ook rustig was maar levendiger was.

Kort ik vond de tan 80 aangenamer klinken maar ik ben voorzichtiger geworden met uitspraken dit is de mening van mij en van diegene die de krell versterker had.

Het valt me op dat er weinig mensen, of beter bijna niemand, reageren op de daadwerkelijke start-topic en verder een hoop onzin brullen ... valt me een beetje tegen. Mensen die beweren dat alles met een Krell slecht klinkt roept absolute onzin en heeft in zijn leven waarschijnlijk nog nooit een Krell in het echt gezien en heeft er in het dagelijkse leven natte dromen over.

Om te beginnen, de Krell KAV-300i is een geintregeerde versterker van hoog niveau, die absoluut goed kan klinken. Zelf heb ik destijds mijn ProAc Response 2.5 ermee aangestuurd en dat ging opzich best aardig, alhoewel ik altijd wel het idee heb gehad dat de KAV de ProAc's bij hogere volume's net niet helemaal onder controle had. Dit werd later gecompenseerd door de Krell als voorversterker te gebruiken in combinatie met een Nakamichi PA-7 eindversterker.

Er ging voor mij een hele wereld open, mijn luidsprekers waren ( bijna ) helemaal onder controle door de NAK die wat meer rust bracht, maar aan de andere kant, de Nak liet weer veel minder details horen die de KAV wel liet horen.

Na een tijd met de Nak te hebben gedraaid als eindtrap, kwam ik er achter dat ik toch wel de KAV miste, het apparaat stond er nog wel fysiek maar werd alleen als voortrap gebruikt. De KAV heeft eigenschappen, zoals detaillering, plaatsing die zeer goed genoemd mogen worden.

Verder heeft de Krell altijd lovende rensensies in allerlei bladen gehad, n.l. Sterophile/USA, Stereo/Duitsland en ongetwijfeld andere.

Postitieve ervaringen : Details, plaatsing, zeer muziekaal, degelijk.

Negatieve ervaringen : Minder controle met grotere luidsprekers, als voorversterker minder geschikt.

Groeten uit Den Haag .....