renejdevries Posted 11 februari 2005 Report Share Posted 11 februari 2005 Ik ben sinds kort bezitter van een nette tweedehands NAD C370 versterker. Maar nu lekkere speakers! Wie kan me helpen bij deze keuze?!?! Gegeven: Situatie: - speakers staan 3,5 meter van elkaar. - luisterafstand rond de 4 meter - vrij harde ruimte met houten vloer zonder kleed, zou ik iets aan moeten doen Soort speaker: - Ik zit aan zuil te denken, ook op stand is te overwegen - tot iets van 5 jaar oud - budget rond de 1000 euro per tweedehands paar - indien baspoort, ivm met plaatsing aan de voorzijde!!! Kabels: - wordt later aan gewerkt, mogelijk bi-wire Persoonlijke smaak: - niet te neutraal, lekker los. Met een gezond laag zonder te overheersen. - Zoals ieders doel, de speaker moet verdwijnen in het totale geluidsbeeld. - muzikaliteit in jazz, unplugged (vocaal, piano, snaar), soms zwaarder klassiek - rock en pop moet goed klinken maar hier ligt niet het zwaartepunt Wie heeft hier een goede mening over. Alvast bedankt!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 11 februari 2005 Report Share Posted 11 februari 2005 bose Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 februari 2005 Report Share Posted 11 februari 2005 Het voordeel van NAD is dat veel zaken het gewoon hebben staan, dus wordt luisteren naar speakers daar wat makkelijker. En dat is het enige juiste dat je kan doen, want verder geeft iedereen hier z'n eigen favoriete merk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 bose Hier zou ik bijna bose van worden Jopie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 13 februari 2005 Author Report Share Posted 13 februari 2005 bose Hier zou ik bijna bose van worden Jopie. Och, ja... Wat kan je hier nou over zeggen.. Ik weet zelf ook zeker wel dat er mooier en duurder spul in de kamer te zetten is. Dat NAD het boerelulle-merk is in audio-wereld, dat weet ik. Maar ik ga een beetje voor een kruising tussen bedieningsgemak en kwaliteit, het staat tenslotte in de woonkamer. Ik heb ook 's een van Medevoort CA220 en PA220 in huis gehad, samen met Arcam delta 170 loopwerk en DAC. Dat klonk echt strak, daar waren we het snel over eens! Maar ja, voor dagelijks gebruik een beetje omslachting om zo elke keer naar dat warme kacheltje heen te lopen. Bovendien te veel dozen voor mij in de te kleine kast. Het gaat hier puur om praktische redenen.... Ik zit er wel eens aan te denken om op zolder dan ook 's een keer een leuk rekkie neer te zetten. En dan lekker aankloten met diverse combi's van amps, (buisjes en klasse A), kabeltjes en speakers. Leukste wat er is!!! Maar bose?!?!? Neuh.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Hoi, Ik heb zelf een NAD C350 versterker gehad. Voor zijn prijs was dit een meer dan prima versterker. De 370 is natuurlijk een stapje beter. Ik heb zelf ook een vrij harde luisterruimte (geen vloerkleedjes oid) en ik vind hier de Klipsch speakers erg mooi klinken icm NAD (muzikaal). Mijn ervaring is ook dat in mijn ruimte de kleinere speakers (RB-5) op stands wat beter klinken dan de vloerstaanders (Rf-3). De grotere speakers gaven een zwaarderer bas, hetgeen in mijn huis op bepaalde plekken, bonkerig over kwam. De kleinere speakers klinken minder bonkerig en hierdoor zijn details beter waarneembaar. Succes met je zoektocht. Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Ikzelf speel ook met een C370 en heb hier laatst een week lang monitors van Castle op gelusterd ipv mijn eigen CM4 van B&W. Mijn evaring was dat dit speakertje met met zijn max tot 80watt belastbaarheid zich heerlijk liet controleren, daar waar ik het idee heb dat mijn B&W's hier wel eens wat moeilijker over doen. Mijn advies zou zijn een speaker welke niet meer dan tot 120watt belastbaar is of een speaker welke meer watt's aankan en zich daarbij goed laat controleren. De C370 komt dan het beste tot zijn recht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 14 februari 2005 Author Report Share Posted 14 februari 2005 Ikzelf speel ook met een C370 en heb hier laatst een week lang monitors van Castle op gelusterd ipv mijn eigen CM4 van B&W. Mijn evaring was dat dit speakertje met met zijn max tot 80watt belastbaarheid zich heerlijk liet controleren, daar waar ik het idee heb dat mijn B&W's hier wel eens wat moeilijker over doen. Mijn advies zou zijn een speaker welke niet meer dan tot 120watt belastbaar is of een speaker welke meer watt's aankan en zich daarbij goed laat controleren. De C370 komt dan het beste tot zijn recht. Hmmm.... ok, deze bagage neem ik mee in mijn zoektocht. Het is trouwens wel de reden geweest om voor een zwaardere versterker te gaan, voldoende controle... Castle ben ik nog niet echt in thuis, ik ga op onderzoek uit. Dank je, en jij succes met de verkoop van je eigen installatie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Dank je, en jij succes met de verkoop van je eigen installatie! Merci! Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 14 februari 2005 Author Report Share Posted 14 februari 2005 Hoi, Ik heb zelf een NAD C350 versterker gehad. Voor zijn prijs was dit een meer dan prima versterker. De 370 is natuurlijk een stapje beter. Ik heb zelf ook een vrij harde luisterruimte (geen vloerkleedjes oid) en ik vind hier de Klipsch speakers erg mooi klinken icm NAD (muzikaal). Mijn ervaring is ook dat in mijn ruimte de kleinere speakers (RB-5) op stands wat beter klinken dan de vloerstaanders (Rf-3). De grotere speakers gaven een zwaarderer bas, hetgeen in mijn huis op bepaalde plekken, bonkerig over kwam. De kleinere speakers klinken minder bonkerig en hierdoor zijn details beter waarneembaar. Succes met je zoektocht. Gerald Klipsch, meer lovende woorden over gehoord. Vooral die ouwerwetse meuk. Schijnt legendarisch te zijn.... En voor wat betreft bonken. Nou, daar kan ik over meepraten, ik heb nu wharfdale staan met baspoortje achter. Op zich al een speaker met een badkuip-curve, veel hoog en veel laag. Super onrustig geluidsbeeld, helemaal met die baspoortjes die fijn tegen de muren staan te blazen. Vreselijk onrustig geluidsbeeld, je wordt er gestrest van. Vandaar dat ik maar stress-balletjes achter in die poorten heb gestopt.... De benaming stress-balletje komt bij deze goed tot zijn recht.... Dank, ook Klipsch gaat mee in de zoektocht, zeker vanwege onze harde ruimtes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 14 februari 2005 Author Report Share Posted 14 februari 2005 Een paar Synthese Floating 2 Floating! Heb ik voor het eerst gezien bij iemand in Belgie waar ik een cd-speler kocht. Die had NAD eindtrappen en de synthese 1!!! Ik was onder de indruk, lekker los! Ik heb inmiddels wat rondgekeken en merk dat het vaak door NAD wordt aangestuurd. Toeval?!?! Alleen ik snap de lijn niet helemaal, op de site vind je alleen maar foto's van de synthese 1 en de cameleon. De synthese 2 vind ik weinig over, geen idee hoe ik dit product moet schatten, qua waarde en segment. Wat me wel opvalt is dat de synthese 1 in een grote en kleine uitvoering op foto's staat. Die kleine telefoonhoorn zou ik wel eens willen proberen, de grote wordt me te gek Ook bedankt voor je tip. Ik keek toen in Belgie enorm op tegen die bombastisch gevormde speakers, nooit gedacht dat ik zo'n exotisch merk in overweging zou nemen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Staat nog een mooie 2e hands Synthese 3 luidspreker te koop in Eindhoven voor 475 euro, uitgevoerd in zwart pianolak. Ik heb ze van het weekend geluisterd toen ik een netsnoer van die koper overnam, klonk idd lekker los en zeer goed voor de gevraagde 475 euro. De advertentie staat op hifi.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
macgek Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Staat nog een mooie 2e hands Synthese 3 luidspreker te koop in Eindhoven voor 475 euro, De genoemde Systhese is een floating 2 en is heel misschien 3e hands maar niet de telefoonhoorn als ik de advertentie erop naspeur. Wat me wel opvalt is dat de synthese 1 in een grote en kleine uitvoering op foto's staat. Die kleine telefoonhoorn zou ik wel eens willen proberen, de grote wordt me te gek Vergis je niet in de grote! ik heb ze staan en vind ze redelijk diep, de hoogt van Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 14 februari 2005 Author Report Share Posted 14 februari 2005 Staat nog een mooie 2e hands Synthese 3 luidspreker te koop in Eindhoven voor 475 euro, De genoemde Systhese is een floating 2 en is heel misschien 3e hands maar niet de telefoonhoorn als ik de advertentie erop naspeur. Wat me wel opvalt is dat de synthese 1 in een grote en kleine uitvoering op foto's staat. Die kleine telefoonhoorn zou ik wel eens willen proberen, de grote wordt me te gek Vergis je niet in de grote! ik heb ze staan en vind ze redelijk diep, de hoogt van Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 14 februari 2005 Author Report Share Posted 14 februari 2005 Ik ga even kijken op hifi.nl. Nieuwsgierig geworden!!! Dat moet idd de Floating two zijn.... Dat setje uit Ommen is inmiddels verkocht. Ik heb inmiddels twee gesproken hierover die ze verkocht hadden. voor 500, en ander voor 325 geloof ik... Weet zo niks te zeggen over de leeftijd.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Hallo Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 19 februari 2005 Report Share Posted 19 februari 2005 Leuk om te lezen dit. Ooit, toen ik nog op zoek was naar een set, heb ik op haaifaai.nl verteld dat ik luisterde naar die B&W's met een 370. Het was nog net geen godslastering wat ik zei.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts