Lestat Posted 11 februari 2005 Report Share Posted 11 februari 2005 Wie kan me meer vertellen over de Akai DX-57? Heb er vandaag eentje op de kop getikt, op de gok, maar zou er graag meer over weten. Wie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 11 februari 2005 Report Share Posted 11 februari 2005 Wie kan me meer vertellen over de Akai DX-57? Heb er vandaag eentje op de kop getikt, op de gok, maar zou er graag meer over weten. Wie? Komt me nog heel vaag bekend voor is er volgens mij een met een electrische eject. AKAI maakte zeker wel goede cassette decks en wanneer optimaal afgesteld op een bandsoort dan waren de resultaten heel goed. Ik hoop voor je dat het rubberwerk allemaal nog een beetke in orde is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 februari 2005 Author Report Share Posted 13 februari 2005 Gaan we gewoon controleren, weet je misschien wat Capstan is? Ik denk een soort legering voor ijzer ( de koppen? ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Gaan we gewoon controleren, weet je misschien wat Capstan is? Ik denk een soort legering voor ijzer ( de koppen? ). Beste Lestat, Een Capstan as is de as die zorgd voor de aandrijving van de band, dus de as waar de rubberaandrukrol tegenaan komt bij het afspelen. Ook zijn er cassettedeck's die een gesloten lus aandrijving hebben, dus dual Capstan aandrijving, dit omdat anders bij 1 Capstan de rest er maar wat achteraan slingert dus de gelijkloop wordt door een gedeelte bepaald door het cassettebandje, en bij een geslotenlus wordt het bepaald door het deck. MvG, HAudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 16 februari 2005 Author Report Share Posted 16 februari 2005 Dan is dit dus een dubbele, op het klepje staat nl. 3head/ closed loop double capstan. Lijkt mij dus een aardig deckje voor op de studeerkamer! En dat voor maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Mooi deck! Heb je het adres van die kringloopwinkel? Ga ik ook even kijken of er misschien nog wat semi-high end staat voor 10 euro Groeten, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 18 februari 2005 Author Report Share Posted 18 februari 2005 Dat wil ik best wel geven, maar de eigenaresse houdt alles voor me achter wat wellicht interessant is! Leuk, die burencontacten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Alle goede deck van Akai begonnen met GX als typenummer. De goedkope modellen begonnen met DX. Er is een tijdje geweest dat 3 koppen al in goedkope decks zaten. Dat had deze Akai ook. Akai heeft wel betere decks gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Alle goede deck van Akai begonnen met GX als typenummer. De goedkope modellen begonnen met DX. Er is een tijdje geweest dat 3 koppen al in goedkope decks zaten. Dat had deze Akai ook. Akai heeft wel betere decks gemaakt. leuk om te ehoren gisteren een zwarte AKAI GX-F80 op de kop getikt, 5 euro bij de kringloop... is dit iets ? Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts