Jump to content

Loodbitumen

gebharro
 Share

Recommended Posts

nu lig ik helemaal in een deuk, maar ja, waarom zou ik me verlagen tot zijn niveau, ik kan ook wel wat terug zeggen. Maar zoals bassie van adriaan altijd al zei "altijd blijven lachen"

dus :) :)

Een HD maakt geen leesfouten als een cd,vrijwel nihil tov een cd.

Je bedoelt het goed maar zegt het fout. Een HD maakt een heleboel leesfouten, waarschijnlijk zelfs meer dan een cd speler, echter, een HD heeft een veel betere fout correctie en daarom merk je niets van die fouten.

Foutcorrectie aahahah...wat dacht je gewoon dat een laserpickup niet zosnel is al een hd qua leessnelheid..is denk een stuk plausibeler dan de nogal irritante spam link die je post :huh:

Foutcorrectie aahahah...wat dacht je gewoon dat een laserpickup niet zosnel is al een hd qua leessnelheid..is denk een stuk plausibeler dan de nogal irritante spam link die je post :huh:

Het heeft niets met snelheid van de een of de ander te maken, het heeft alles te maken met de gekozen methode en mate van error correctie en die is bij cd's voor muziek nu eenmaal veel zwakker dan die voor HD's. Data moet gewoon 100% goed zijn, anders werkt de software niet.

mijn cdspeler is wel een beetje een klassieker (Marantz CD 80), en ik wil het uiterlijk wel in stand houden

bij de CD80 kun je veel resultaat halen met een euroconnector ipv dat lullige snoertje (stiftjes uit de print solderen, gaatjes in de print wat groter en draden rechtstreeks door de print heen vastzetten) en met wat tulp chassisdeeltjes ipv dat lullige multiblikje wat er in zit.

mijn cdspeler is wel een beetje een klassieker (Marantz CD 80), en ik wil het uiterlijk wel in stand houden

bij de CD80 kun je veel resultaat halen met een euroconnector ipv dat lullige snoertje (stiftjes uit de print solderen, gaatjes in de print wat groter en draden rechtstreeks door de print heen vastzetten) en met wat tulp chassisdeeltjes ipv dat lullige multiblikje wat er in zit.

:lol: Dat is twee jaar geleden!! Hij staat nu werkloos in een hoekje :huh: Kope?

:lol: Dat is twee jaar geleden!! Hij staat nu werkloos in een hoekje :huh: Kope?

Heeft niet veel met onderwerp temaken maar damn leuke avatar!! Die twee zijn hilarish!! AHAAHAHAH! :lol:

ER EE , nauwkeuriger lezen bestaat NIET.

EAC werkt door middel van herhalend lezen, als 8 van de 10x een 1 eruit komt dan word het een 1.

lees : "the program keeps on reading this sector, until eight of 16 retries are identical "

De error correctie in je cdspeler krijgt maar een kans,omdat hij realtime afspeelt.

EAC speelt het niet af,maar leest het alleen in,en kan daarom keer op keer opnieuw lezen.

Dat was precies mijn punt. Met het voorbeeld van EAC wilde ik duidelijk maken dat het in het wilde binnenleven van CD spelers niet altijd een kwestie van het lezen van de feilloze 0 of 1 is, maar dat er regelmatig sprake is van een ambigu signaal, waardoor de foutcorrectie gedwongen een gok moet doen of waar EAC dan inderdaad bijv. bij 10x sampelen 6x met een 1 en 4x met een 0 komt. Het lijkt me niet moeilijk voorstelbaar dat als er minder trillingen rond dat uitleesproces optreden, de variabiliteit in de uitgelezen waarden vermindert en dit de consistentie en kans op juiste uitlezing van de gevonden waarde bevordert. In hoeverre demping van trillingen ook hoorbaar effect heeft hangt uiteraard (zoals eerder reeds gezegd) uiteindelijk af van vele factoren, zoals bijv. de kwaliteit van je loopwerk.

Je suggestie van EAC in combinatie met een goede geluidskaart gebalanceerd naar de versterker zie ik overigens helemaal zitten. Dat zal best goed klinken !

ER EE

Dat was precies mijn punt. Met het voorbeeld van EAC wilde ik duidelijk maken dat het in het wilde binnenleven van CD spelers niet altijd een kwestie van het lezen van de feilloze 0 of 1 is, maar dat er regelmatig sprake is van een ambigu signaal, waardoor de foutcorrectie gedwongen een gok moet doen of waar EAC dan inderdaad bijv. bij 10x sampelen 6x met een 1 en 4x met een 0 komt. Het lijkt me niet moeilijk voorstelbaar dat als er minder trillingen rond dat uitleesproces optreden, de variabiliteit in de uitgelezen waarden vermindert en dit de consistentie en kans op juiste uitlezing van de gevonden waarde bevordert. In hoeverre demping van trillingen ook hoorbaar effect heeft hangt uiteraard (zoals eerder reeds gezegd) uiteindelijk af van vele factoren, zoals bijv. de kwaliteit van je loopwerk.

ER EE

Het dikgedrukte is heel mooi weergegeven; het geeft precies aan hoe het voor je gevoel en intuitie in elkaar zit. Echter de foutcorrectie van een CD speler is zo goed, dat je van trillingen in de behuizing niets zult terugzien aan de uitgelezen data; die blijft volledig foutloos (een discman kan dat ook met ESP). Dat laatste is heel makkelijk te verifieren.

• 2 years later...
Smerig spul als je het mij vraagt.

M :ph34r: rc

Waarom zou dit smerig zijn en bitumen als dakbedekking niet?

;)

Teer & lood... en dat in je apparatuur... bij warme dagen...

Misschien als de hifi-dokter het voorschrijft, maar intu

ff mijn twee cent : loodbituum kan je behoorlijk verder helpen, van bron tot eindversterker. opletten dat je het niet op hete delen plakt, maar verder heb ik het hier en daar al 15 jaar inzitten (tot en met op condensatoren, ic's). nooit problemen. apparaten houden ook van 'mass-loading' : gewicht erop. beetje vilt tegen krassen en weer op warmte letten (geen ventilatie afdekken).

groet

Teer & lood... en dat in je apparatuur... bij warme dagen...

Ah, jij laat je ook snel bang maken :D

Lood zit er helemaal niet in. Het heet loodbitumen omdat het zwaar is. En smelten? Dan moet je het wel ver boven de 100 graden stoken, zo heet is het zelfs afgelopen dagen niet geweest. Ik heb het vrij vaak gebruikt op plaatsen waar het helpt en dat is meestal op dunne metalen plaat wat meetrilt, op metalen zijplaten van de PC b.v. Wat het op metalen kasten van audio doet heb ik nooit kunnen constateren, heb dat wel geprobeerd maar hoorde daar echt geen verschil. Wel in de onderkast (plint) van DT's.

;)

Ik zou me eerder zorgen maken over glaswol als demping in een bass reflex kast

Stoker :P:D

Als glaswol schadelijk zou zijn zou het niet in zulke hoeveelheden in bouwmarkten verkocht mogen worden en in nieuwbouw toegepast. Na het gedoe met asbest is glaswol minutieus onder de loep genomen op schadelijkheid.

;)

Tja, loodbitumen, apart spul, net forumleden:soms heb je er wat aan, soms niet. :confused:

Ik heb er wel wat aan. Mijn TD 160 is op sommige plaatsen beplakt en ook mijn cd-speler heb ik behandeld.

Mijn Thorens is jaren geleden gemodificeerd. O.a. bitumen op subchassis en kastwanden, armvoet behandeld met glasvezel en polyester, andere interlink en netsnoer.

Mijn cd-speler heb ik zelf gedaan, twee stroken (10x15cm) op binnenkant deksel, kleine stukjes op cd-houder en op de bodem, onder de print ook een strookje.

Daarnaast heb ik de klok vastgekit en enkele condensatoren. Ander netsnoer en klaar: klinkt rustiger en warmer, eigenlijk analoger.

Verklaar me voor gek, maakt niet uit, het gaat erom dat ik weet wat ik hoor en niet dat ik hoor wat ik weet.

En aan al die leden die audio blind testen de volgende vraag: Testen jullie een nieuwe TV doof? :lol: