Jump to content

Loodbitumen

gebharro
 Share

Recommended Posts

het hoort helemaal niet te resoneren. het is geen gitaar. dood moet ie :D lekkere laag loodbituum erop klinkt altijd beter, althans gedurende de laatste 25 jaar bij alle cd spelers die ik heb beplakt wel. deze tandpasta-kwestie zou ik niet kunnen voorspellen.

groet

Onder welke naam zou "rope caulk" hier bij Gamma in de schappen liggen?

goeie vraag :lol:

het hoort helemaal niet te resoneren.

Dat geloof ik graag, maar er bestaat niets dat niet kan resoneren, ook niet in de audio.

Daarom is het gevaar van het verleggen van de frequentie van resonantie naar een lager of hoger gebied niet altijd beter. Maar goed, door experimenteren valt er misschien toch wel wat te verbeteren, alhoewel het volgens mij vooral wat rommelen in de marge is. Voor substanti

ja voor substantiele verbeteringen moet je alle kleine verbeteringen tegelijk doorvoeren (dempen, lichtreflecties in loopwerk aanpakken, opstelling, gewicht op de bovenkap en nog veel meer).

groet

en dan nog tussen iedere stap door luisteren of het wel daadwerkelijk een verbetering was.

daarbij kun je je afvragen wanneer het goed genoeg is.

ja voor substantiele verbeteringen moet je alle kleine verbeteringen tegelijk doorvoeren (dempen, lichtreflecties in loopwerk aanpakken, opstelling, gewicht op de bovenkap en nog veel meer).

groet

en dan nog tussen iedere stap door luisteren of het wel daadwerkelijk een verbetering was.

Jawel, maar hoe weet je nou of iets een verbetering is :confused:

Dat lijkt mij niet zo moelijk, als je wilt dat het 2 meter gaat worden en het wordt uiteindelijk ook 2 meter dan is het goed genoeg.

groet

Jawel, maar hoe weet je nou of iets een verbetering is :confused:

Dat lijkt mij niet zo moelijk, als je wilt dat het 2 meter gaat worden en het wordt uiteindelijk ook 2 meter dan is het goed genoeg.

dat hoef je niet te weten. dat ervaar je gewoon zo ;)

probleem is dat deze weg vaak nergens toe leidt. het zal nooit goed genoeg zijn.

vaak verdwijnen effecten ook weer met een paar dagen. waarmee ik niet zeg dat het dus suggestie was.

Onder welke naam zou "rope caulk" hier bij Gamma in de schappen liggen?

"Breeuwtouw"? "Werk"? "Harpluis"? (Har-pluis? Harp-luis? :unsure: )

Niet bij Gamma, wellicht...

(...)Breeuwen, kalfaten, spalmeren, tengelen of pappen. De naden tussen de huidplanken van een houten schip worden gevuld met breeuwtouw, dat werk of harpluis heette. "Dit werdt van out en versleeten touw veeltijdts berijdt, 't geen ontwonden, geklopt, en gekookt werdt, waer na het in de zon gedroogt moet zijn, bol en los omgesponnen tot de dickte van een menschen arm, 't geen van 't herpluizen, zijn naem behout". Het "werk", je had witwerk (ongeteerd voorwerk uit vlas gehekeld) en bruinwerk (geteerd "grovwerk" uit oud touw geplozen), werd ingeklopt met een breeuwhamer, kalfaatijzer, rabatijzer of spijkerijzer en afgewerkt met een mengsel van harpuis en pek, of Stockholmse teer en pek (pix nigra, hars met teer).(...)

http://vaartips.nl/tipb.htm#breeuwen

Idd Bart, moderne synthetische stopverf.

De echte puriteinse audio twieker gebruikt ouderwetse stopverf op lijnolie basis. Is ook beter voor de structuurinformatie :ph34r:

;)

Jij begrijpt het!

En maar doen alsof je er niks van moet hebben. <_<

M :ph34r: rc