Steks Posted 27 februari 2005 Report Share Posted 27 februari 2005 Samengevat: voor een 500 euro heb ik een dijk van een sub die gerust naast een Rel van 1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 27 februari 2005 Report Share Posted 27 februari 2005 Samengevat: voor een 500 euro heb ik een dijk van een sub die gerust naast een Rel van 1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 maart 2005 Report Share Posted 2 maart 2005 Nou las ik ergens (was het op dit forum??) een verhaal van een tegenstander van demping. En die meldde Arcam (en ook Naim -gel Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 Nou las ik ergens (was het op dit forum??) een verhaal van een tegenstander van demping. En die meldde Arcam (en ook Naim -gel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 Nou las ik ergens (was het op dit forum??) een verhaal van een tegenstander van demping. En die meldde Arcam (en ook Naim -gel Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 Zand werkt erg goed om trillingen te dempen, zo staan mijn cdspeler en draaitafel ook op een bak met zand, waar dan weer een marmeren plaat opgelegd is. En een zakje met zand in je speler schijnt erg heilzaam te zijn. 'Helemaal volgooien' is wat overdreven, maar het lijkt me wel het proberen waard, hoe meer je dempt, hoe beter zou ik op dit moment zeggen. Een andere kast was oorspronkelijk wel de bedoeling, maar mijn cdspeler is wel een beetje een klassieker (Marantz CD 80), en ik wil het uiterlijk wel in stand houden ( ) , dus vooralsnog wordt er alleen aan de binnenkant gewerkt. Eventueel een plaat underlayment o.i.d. eronder wordt overwogen. ( http://www.dhtrob.com/projecten/cec_upgrade.htm ) In versterkers heb ik er geen ervaring mee, het zal wel wat helpen, maar of het veel verschil oplevert? Het was wel zo dat toen ik mijn nieuwe hifimeubel (http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html ) in gebruik nam, ALLES beter ging klinken, dus het draagt wel bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Ik heb een marmeren plaat van 3cm dik en even groot als de bovenkant van de cdspeler op mijn Arcam Alpha 7se liggen. Dit heb ik gedaan uit een soort van nieuwsgierigheid. Het resultaat: noppes: ik kan geen enkel verschil vaststellen. Vanuit technisch standpunt kan ik ook geen enkele reden bedenken waarom dit beter zou klinken. Het dempen van cdspelers en versterkers is overgewaaid van de bij platenspelers waar demping en vermijden van trillingen wel heel belangrijk is. Het stabiliseren van speakers is dan wel heel paar ander mouwen... just my 2 cents Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Ik heb een marmeren plaat van 3cm dik en even groot als de bovenkant van de cdspeler op mijn Arcam Alpha 7se liggen. Dit heb ik gedaan uit een soort van nieuwsgierigheid. Het resultaat: noppes: ik kan geen enkel verschil vaststellen. Vanuit technisch standpunt kan ik ook geen enkele reden bedenken waarom dit beter zou klinken. Het dempen van cdspelers en versterkers is overgewaaid van de bij platenspelers waar demping en vermijden van trillingen wel heel belangrijk is. Het stabiliseren van speakers is dan wel heel paar ander mouwen... just my 2 cents Tja mensen willen gewoon verschil horen als ze weer een bak geld naar de middenstand gebracht hebben Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Bij versterkers lijkt 't me ook weinig zin hebben, maar dat loodbitumen in een CD-speler aanbrengen een verschil maakt, is zondermeer door 'n ieder met gewoon goede oren, en een goede set te horen. En 't leuke is, dat 't bijna geen drol kost Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Bij versterkers lijkt 't me ook weinig zin hebben, maar dat loodbitumen in een CD-speler aanbrengen een verschil maakt, is zondermeer door 'n ieder met gewoon goede oren, en een goede set te horen.En 't leuke is, dat 't bijna geen drol kost Nee geen drol maar 5 euri marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 als ik audiofiel was.. en ik kocht loodbitumen... waar zou ik het dan op plakken?? waar zou het het meeste effect hebben? ik denk op de wanden van mijn speakerbehuizing en als het daar al op zit ? dan kocht ik een cd ipv loodbitumen. ps: hoe komt het dat een cdspeler trilt? of gaat trillen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 als ik audiofiel was..en ik kocht loodbitumen... waar zou ik het dan op plakken?? waar zou het het meeste effect hebben? ik denk op de wanden van mijn speakerbehuizing en als het daar al op zit ? dan kocht ik een cd ipv loodbitumen. ps: hoe komt het dat een cdspeler trilt? of gaat trillen?? Nou Erik, vertel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Ik heb een marmeren plaat van 3cm dik en even groot als de bovenkant van de cdspeler op mijn Arcam Alpha 7se liggen. Dit heb ik gedaan uit een soort van nieuwsgierigheid. Het resultaat: noppes: ik kan geen enkel verschil vaststellen. Vanuit technisch standpunt kan ik ook geen enkele reden bedenken waarom dit beter zou klinken. Het dempen van cdspelers en versterkers is overgewaaid van de bij platenspelers waar demping en vermijden van trillingen wel heel belangrijk is. Het stabiliseren van speakers is dan wel heel paar ander mouwen... just my 2 cents Bestel gewoon 3 plaatjes, ga plakken en je moet het verschil wel horen! Ben het dan ook geheel met Alco eens. Ik heb mijn Arcam 8SE beplakt en als je nu de CD-lade opent en dichtdoet hoor je al wat de bitumen doet: alles dempen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 als ik audiofiel was..en ik kocht loodbitumen... waar zou ik het dan op plakken?? waar zou het het meeste effect hebben? ik denk op de wanden van mijn speakerbehuizing en als het daar al op zit ? dan kocht ik een cd ipv loodbitumen. ps: hoe komt het dat een cdspeler trilt? of gaat trillen?? Nou Erik, vertel. ik weet het niet het zou misschien door de muziek kunnen komen die uit de speakers komt.? als dat zo is , dan helpen die loodbitumen niet hoor. alleen waneer je bijv. je cdspeler plaatst in een hele dikke geluidsdichte kluis zou er theoretisch wat verschil kunnen ontstaan . ps: misschien klinken daarom esl's beter dan conussen. een esl geeft veel minder bas, daardoor trilt de cdspeler minder daardoor klinkt het beter ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Mensen die verschil willen horen, horen verschil...Mensen die geen verschil willen horen, horen geen verschil... 'T verschil zit 'm inderdaad... in willen en willen zit tussen de oren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Versta mij niet verkeerd: ik zou het heel plezant vinden en ik probeer ook trucjes die niet veel geld kosten om mijn muziek beter te laten klinken. De marmeren plaat heeft mij niets gekost (kwam uit een afbraak), ik heb ze enkel gepolijst en gummi rubber aan de onderkant gekleefd om krassen op de cdspeler te voorkomen. Ik had graag gehad dat alles beter zou klinken, maar helaas ik kan niets vaststellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Ik heb ook ooit eens een marmer plaat op de deksel van m'n CD-speler geplaatst. (had 't eerst onder de CD-speler) Ik hoorde inderdaad ook geen enkel verschil, maar dit is tenslotte ook niet 't zelfde als loodbitumen aanbrengen binnenin je CD-speler Loodbitumen aanbrengen heb ik door de jaren heen bij meerdere CD-speler gedaan, en iedere keer was de verbetering duidelijk te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 9 maart 2005 Report Share Posted 9 maart 2005 Versta mij niet verkeerd: ik zou het heel plezant vinden en ik probeer ook trucjes die niet veel geld kosten om mijn muziek beter te laten klinken. De marmeren plaat heeft mij niets gekost (kwam uit een afbraak), ik heb ze enkel gepolijst en gummi rubber aan de onderkant gekleefd om krassen op de cdspeler te voorkomen. Ik had graag gehad dat alles beter zou klinken, maar helaas ik kan niets vaststellen. Kijk jij zegt tenminste eerlijk dat je geen verschil hoort, de meeste mensen komen met dit soort zinnen. wat een verschil, klonk het eerst dood en plat nu leeft de muziek transparanter hoog, meer lucht tussen de instrumenten een gordijn is weg geschoven en dan te bedenken dat de bitumen nog moeten inspelen Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marp Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 Kijk jij zegt tenminste eerlijk dat je geen verschil hoort, de meeste mensen komen met dit soort zinnen. wat een verschil, klonk het eerst dood en plat nu leeft de muziek transparanter hoog, meer lucht tussen de instrumenten een gordijn is weg geschoven en dan te bedenken dat de bitumen nog moeten inspelen Marcel Worden bij het lichter maken van een CD-speler niet dezelfde resultaten opgesomd? Als je je CD-speler dus maar lang genoeg aan- en uitkleedt, kom je vanzelf uit op d Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 Mensen die verschil willen horen, horen verschil...Mensen die geen verschil willen horen, horen geen verschil... 'T verschil zit 'm inderdaad... in willen Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Heeft er nou niemand ervaring met het beplakken van de versterker(s)? Ik ben daar nu wel heel erg nieuwsgierig naar na de resultaten met de CD-speler. Ik heb nogal wat oude topics afgestruint waar het over loodbitumen ging, maar kwam daar ook wel wat tegen over "teveel". Ik heb echt alles volgeplakt, maar heb niet het idee, dat het teveel is geworden. Hoe kom je trouwens achter zo'n kantelpunt? Het is lastig te verwijderen (lijkt mij) en om het er dan weer af te krijgen.... Dus: Versterkers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 bij sommige versterkers loopt alles wat je er teveel op plakt , er vanzelf weer af na een half uurtje..... tenminste , die van mij wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 bij sommige versterkers loopt alles wat je er teveel op plakt , er vanzelf weer af na een half uurtje..... tenminste , die van mij wel Op de eind- of vooversterker? Of maakt dat niet uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 alleen eind Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 maart 2005 Report Share Posted 15 maart 2005 Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts