Jump to content

Upgrade Ocos

Gerrit
 Share

Recommended Posts

Ik draai inmiddels een jaar met Ocos LS kabels. Ik heb inmiddels naar vele kabels geluisterd maar een echte verbetering heb ik niet gevonden. De Ocos blijft in het laag een tikkie onder de maat maar is qua definitie en plaatsing in mijn oren erg goed.

Ik heb naar "normale" kabels geluisterd waaronder ook MIT (met die gekke kastjes) maar ik kan niets vinden dat beter is. Soms wel beter laag maar dan valt het hoog of de definitie vaak tegen.

Nu lees ik dat de QED XT400 een hele goede kabel zou zijn.

Is er iemand die de QED XT400 kent en me kan vertellen of het de moeite waard is?

Alvast bedankt.

Gerrit

Ik draai al een aantal jaren met OCOS, daarvoor met vd Hul cs122 en teatrack. Ik vind absoluut niet dat het laag te wensen over laat. Wat jij vindt voor mid en hoog (definitie, detail) gaat in mijn opstelling ook op voor het laag. Ik heb OCOS bij m'n dealer kunnen vergelijken met veel duurdere kabels (o.a. Nordost, Supra) en goedkopere (gewoon koper, en Oehlbach) en moest met hem eens zijn dat OCOS de meest neutrale was. 't is dun en ziet er niet sexy uit, dat dan weer niet..

De Qed kabel heb ik helaas nooit gehoord, dus je vraag kan ik niet beantwoorden.

Hoi Gerrit,

Ik ken Ocos helemaal niet... Heb ook niet zo'n ervaring met LS Kabels

Ik speel zelf met de Qed 25Th Anniversary... prima kabel voor zn prijs.

Nu die XT-400

Voor je wenst over te gaan nr een XT-400 zou je eerst je karakteristieken van je set nog eens op papier moeten zetten. XT-400 is de zilverversie en dat werkt bvb niet in mijn set omdat het hoog dan veel te scherp wordt en het laag verdwijnt ahw

XT-350 is een 80% - 20% koper zilver versie

XT-300 is een verziverde koper versie.

Ik had vroeger een supra kabel en die had een mooi detail maar kwam nogal tam over... nu dus Qed

Als je baadt hebt met koperversies, denk dan eens aan Kimber

succes!!

Stef

• 2 weeks later...

De stoute schoenen aan getrokken en de XT400 in huis gehaald en daar heb ik geen spijt van gekregen.

Het gemis aan laag is helemaal teruggekomen terwijl het midden en het hoog ook een tikkie mooier is.

Het geluidbeeld is veel opener en vloeiender geworden. T.o.v. de XT400 lijkt de Ocos het geluid een beetje af te knijpen. Ook hoor je kleine details die er eerst niet waren. Ik denk dat de weerstand (en er zit ook een condensator dacht ik) die Ocos in de signaalweg heeft de schuldige hiervan is: lage frequenties komen wel door maar de druk die je voor een drum nodig hebt komt er met Ocos niet meer uit.

Kortom de QED gaat niet meer weg en de Ocos ruimt het veld. Hij gaat het 2e hands op. Ook de WBT 0600 pluggen gaan weg omdat de XT400 met Airlocs is afgewerkt en die is perfect.

Groeten,

Gerrit