cuno465 Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 Hallo muziekliefhebbers, Heb deze week eindelijk een Quad 34-606 aangeschaft. Lang gekoesterde wens overigens. Na het lezen van de handleiding, uiteraard eerst aangesloten, staat er aangegeven dat het "normale luisterniveau" op klik 12 moeten liggen. Bij mij is normaal praten op stand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 Quad Tuners geven minder signaal dan andere en dat betekent een gevoeliger ingang. Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Welke tuner heb je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 Quad Tuners geven minder signaal dan andere en dat betekent een gevoeliger ingang. Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Welke tuner heb je? jij had toch geen verstand van Quad??? JOBOTON??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
triode Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 Hallo muziekliefhebbers, Heb deze week eindelijk een Quad 34-606 aangeschaft. Lang gekoesterde wens overigens. Na het lezen van de handleiding, uiteraard eerst aangesloten, staat er aangegeven dat het "normale luisterniveau" op klik 12 moeten liggen. Bij mij is normaal praten op stand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Quad Tuners geven minder signaal dan andere en dat betekent een gevoeliger ingang. Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Welke tuner heb je? jij had toch geen verstand van Quad??? JOBOTON??? Ach, jij hebt het meer over Joboton, dan ik over Quad. En jij hebt in ieder geval geen verstand van Joboton. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Sluit jouw Proton tuner maar eens aan op de tape-ingang, dan heb je het probleem waarschijnlijk niet. CD en Tape hebben standaard 300 mV, Radio standaard 100mV. De mooiste oplossing is natuurlijk een interne (simpele) aanpassing. Anders inderdaad een externe verzwakker. Transtec heeft zelf speciale kabeltjes met RCA en RCA-contra gemaakt in het verleden. Ze verzwakken met 10 dB en je koppelt ze direct aan de voorversterker met daarachter dan weer de interlink naar de tuner. Alleen: of dat in jouw geval genoeg is weet ik niet. (ik heb nog wel zo'n kabeltje liggen, mocht dat de oplossing zijn). Ik zou gewoon even bellen naar Transtec (ze hebben tel spreekuur). Ik zou me in ieder geval niet laten verleiden tot de dure attenuators van Rothwell, zo'n 60 euro.... Andere optie als je de quad origineel wilt houden: uitgangssignaal Proton intern afzwakken. Of gaan voor een Quad FM4 (stuur me in dat laatste geval maar even een PM). Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Quad Tuners geven minder signaal dan andere en dat betekent een gevoeliger ingang. Dat zou de oorzaak kunnen zijn. Welke tuner heb je? jij had toch geen verstand van Quad??? JOBOTON??? Ach, jij hebt het meer over Joboton, dan ik over Quad. En jij hebt in ieder geval geen verstand van Joboton. nee , ik heb een ander merk draaitafel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts