erik klijnsmit Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 Hij was gezellig!!! als je lol wil hebben, moet je met telefunken een ritje naar het noorden maken , wat een halve zool is dat zeg maar afijn , we kwamen in appelscha terecht , nadat we nog even in den haag en heerhugowaard een doos met lp's hadden opgehaald (hier ben ik echt super blij mee want ik heb net de lp's bekeken , en echt helemaal precies mijn smaak en zeer veel mooie uitvoeringen en opnames van goede organisten ) OK de perfect performer soundstone 30 vs magnepan 3.5 r. heel kort : wat de ene mist heeft de ander. de pp is minder homogeen de magnepan is minder krachtig de pp heeft voller laag. magnepan is subtieler. pp gaat heel diep magnepan is helder. moeilijk kiezen. tis allebei niks ( maar toch was het een leuke ervaring. (jammer dat de luisteraars mijn stukje muziek niet konden waarderen ze begonnen al de seuren wanneer die trein tegen de boom reed????) tot slot: zulke sessies zijn leuk . spido was er gelukkig niet , dus konden klaas en ron en telefunken gezellig met elkaar babbelen . (alhoewel , ik zag toen ik naar het toilet ging een verdacht persoon in een leren motorpak de keuken insluipen , en iets in de soep gooien ...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 tis allebei niks Nou, kort maar krachtig.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 O jee, verder wacht iedereen op elkaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 tjonge wat een rit zeg naar appelscha (5.5 uur naast die zool van een erik gezeten,en geslapen) maar om te beginnen gaat mijn dank uit naar klaas F ,de man heeft werkelijk zijn best gedaan om er een leuke dag van te maken. de soep was zo lekker,dat er mensen waren die haast wat wilde meenemen naar huis. ook was dit de eerste luistersessie die ik heb meegemaakt,waar een soort van lampionen optocht werd gehouden. (hoofdpijn) maar nu de sessie. er werden met 2 verschillende versterker setjes geluisterd. een marantz- bryston set. en een musical fidelity set. op allebij de setjes is dus geluisterd naar de luidsprekers van ron en klaas. de eerste set was MF met de magnepans. mooi helder geluid en het middengebied was mooi aanwezig ,het laag was netjes maar gaat niet diep genoeg. wat mij meteen opviel met het luisteren naar deze luidsprekers was de snelheid van het middenhoog gebied (schitterend vind ik dit) de 2e set was de bryston/marantz met de PP's. en hier moet ik toch Klaas F een pluim voor geven,deze PP's klinken beter als de vorige keer dat ik ze bij erik thuis had gehoord. met de nieuwe middentoner erbij klinkt het wat homogener. het midden en hoog gebied is netjes aanwezig geen geschetter zoals de vorige keer. allen bij sommige muziek stukken had ik het idee dat ik naar 2 luidsprekers zat te luisteren het laag was te nadrukkelijk aanwezig.(alsof de basunit het midden en hoog niet kon bijhouden) de 3e set was de bryston/marantz set en magnepans. hier gebeurde iets wat ik al had verwacht de bryston set klinkt iets donkerder, zodat de magnepans van ron wat meer laag kregen. ook vond ik met deze opstelling het midden en hoog mooier tot zijn recht komen (iets rustiger) de 4e set de MF en PP's. ook hier gebeurde weer iets met het laag wat ik als prettiger aanvaard (gecontroleerder) ook het midden en hoog ging met deze set wat mooier. conclusie voor mij is,dat de MF een mooie set is die goed overweg kan met het laag en midden en hoog. de bryston daar integen vind ik iets de donker tenopzichte van de MF. toch merk je met dit soort luidsprekers en apparatuur dat het weer om de match gaat. de magnepans is een mooie luidspreker,maar dit zou bij mij toch problemen geven ivm de muzieksmaak,daar waar de PP's meer mijn richting op gaan. maar ivm met de lage rendement van bij luidsprekers vallen ze allebij af.(helaas) klaas en ron ,het was een geslaagde dag voor mij bedankt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 Ik begin ff zoals Erik, kort en krachtig Het was idd heel gezellig, een fijne sfeer bij af en toe heel mooie muziek, afgewisseld met uhh ... wat minder mooie muziek Wat beide systemen (set + speakers) ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 he andre,niks vergeten te vertellen. waarom schrijf jij niks over de soep je heb anders aardig je broodmolen vol zitten stouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 waarom schrijf jij niks over de soep je heb anders aardig je broodmolen vol zitten stouwen. En wie had de beste plek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 waarom schrijf jij niks over de soep je heb anders aardig je broodmolen vol zitten stouwen. En wie had de beste plek? eh je wil het niet geloven cock ,maar het was de poes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 waarom schrijf jij niks over de soep Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 En wie had de beste plek? Is dat ooit anders Ja dus.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 he andre,niks vergeten te vertellen. waarom schrijf jij niks over de soep je heb anders aardig je broodmolen vol zitten stouwen. Haha, nou ja, de soep ging erin als .... soep Het brood smaakte me ook goed, zo kun je wel weer een lange terugreis maken zonder bij de McDonalds binnen te vallen Over de vermicelli zeg ik maar niets, maar de hoeveelheid voorkwam wel dat de ballen boven kwamen drijven De koffie en de koek waren ook uit de kunst, wat dat betreft is niemand iets tekort gekomen Ik wil bij deze Klaas en Ron bedanken voor hun inspanningen en deze geslaagde dag, hopelijk is de onderlinge verstandhouding nu weer wat beter Bij hoge uitzondering zat ik deze keer niet in de 'hotspot', maar of ik ooit van die naam af ga komen betwijfel ik Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 eerst maar even alle verhalen afwachten maar de eerste indruk is toch dat er vandaag niet een echt bevredigende combinatie is beluisterd. Geen van de sets heeft "gezongen" om met Rob te spreken. Ik ben wel benieuwd of er nu sprake was van topcombinaties waar in detail wel wat op aan te merken was of dat het in het algemeen toch wat tegenviel. Kennelijk was het niet alleen wat chaotisch maar vooral ook heel gezellig. Tot een echte luidsprekerconfrontatie is het niet gekomen of is die indruk te voorbarig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 (had scherper gemogen) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 12 februari 2005 Report Share Posted 12 februari 2005 eerst maar even alle verhalen afwachten maar de eerste indruk is toch dat er vandaag niet een echt bevredigende combinatie is beluisterd. Geen van de sets heeft "gezongen" om met Rob te spreken.Ik ben wel benieuwd of er nu sprake was van topcombinaties waar in detail wel wat op aan te merken was of dat het in het algemeen toch wat tegenviel. Kennelijk was het niet alleen wat chaotisch maar vooral ook heel gezellig. Tot een echte luidsprekerconfrontatie is het niet gekomen of is die indruk te voorbarig? Eerlijk gezegd vond ik dit een behoorlijke afknapper, maar ja, het kon waarschijnlijk niet anders : Bij de vorige sessie werd lang speakerdraad gebruikt, wat tot betere resultaten leidde dan nu De vergelijking was niet echt een strijd, temeer omdat de SS30 behoorlijk anders was dan de vorige keer en ik denk dat het feit dat er 2 verschillende sets stonden de vergelijking lastiger maakte. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 een kabelhaspel???????????? Echt waar? Ja De kabel ging van voor naar achteren, waar de set van Klaas normaal gesproken staat .... Voor zover ik kon zien was de MF set (2x mono, vv en cdspeler) hierop aangesloten. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 "Het nut van goede netsnoeren" was toch ooit het meest gelezen topic? Dat moet je toch een beetje moedeloos stemmen, Andre. Misschien vergt zo'n dag waar de deelnemers veel tijd & energie/benzine insteken toch een wat systematischer aanpak en duidelijker afspraken over opzet en werkwijze Het zou een mooi resultaat zijn als zo'n, toch een beetje bijzondere bijeenkomst, tot onomstreden conclusies kon leiden Niet te snel oordelen maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Die heldere klank van de magnepans verbaast me niet echt. Ik zie steen op de grond en steen aabn de muren. Lijkt me een keiharde ruimte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Die heldere klank van de magnepans verbaast me niet echt. Ik zie steen op de grond en steen aabn de muren. Lijkt me een keiharde ruimte. Ja, lijkt me meer invloed hebben dan een haspel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Die heldere klank van de magnepans verbaast me niet echt. Ik zie steen op de grond en steen aabn de muren. Lijkt me een keiharde ruimte. De vorige keer klonken de PP's zo fel bij anderen omdat ze in de grote woonkamer van Klaas getuned worden, nu klinken de Maggies juist fel door diezelfde woonkamer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Maggie in de soep...... Ik had de indruk dat er inderdaad behalve wat extra vermicelli wat extra maggie in de soep was gedaan.... Ik had gisteravod toen ik thuiskwam behoorlijk dorst zeg maar.... Toen we bij Klaas aankwamen hadden we er al een sessie opzitten bij Ruud. Bovendien waren we er pas naar wat omzwervingen (moeten nog gauw wat afgeven) aan de late kant. De koffie stond klaar, en na 'n bakkie werd snel de kamer verbouwd. De Maggies stonden evenals de SSPePe's opgesteld. Naar mijn mening stond alles teveel naar links, maar daar werd effe niet op ingespeeld. Bij de eerste sessie stonden de Maggies dus op de MF set. Gelijk viel mij op dat de Maggies door de wijziging van het filter n Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Klaas en Ron, ook allebei bedankt voor de gezellige dag en alle inspanningen/moeite gedaan hiervoor. De soep was prima,had thuisgekomen ook flinke dorst,misschien heeft Erik toch gelijk over een verdachte insluiper.... Maar voor wat betreft de luisterbevindingen,zelf kan ik niet een onomstotelijke mening over de beide weergevers in die ruimte geven,zoals Telefunken ook zei,we luisterden meer naar de "sets",en eentje was nog splinternieuw. Zoals te verwachten bij verschillende soorten muziek ook verschillende voorkeuren voor welke weergever daarop best presteerde,misschien de volgende keer een aktief filter met de PP als sub en de Maggies voor de rest?Dan horen we allebei in de perfekte combinatie die samen misschien een onverslaanbare High-End Referentie systeem vormen ? In ieder geval,nog steeds gelijkspel wat mij betreft,gezien zoveel andere zaken die het luisteren hebben beinvloed(van soep tot speakermuziek). Wordt vervolgd ?(arme Ron ,gezien de extra inspanningen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Goh, was men altijd maar zo genuanceerd.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Jammer dat jij en Ome Henk er niet waren Cock! Had ook graag een keer kennis met jullie willen maken.Meende dat Ome Henk met middenoor ontsteking heeft te kampen ?Beterschap! Maar goed ,misschien een andere keer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Jammer dat jij en Ome Henk er niet waren Cock! Had ook graag een keer kennis met jullie willen maken. Komt nog wel goed.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 De nawee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts