Jump to content

Perfecte Mix

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

elke keer is er weer iets aan de hand, vreemd. <_<

hoezo vreemd.

elke doe het zelfer zou een foutje kunnen maken.

net als mensen die apparatuur kopen en binnen een jaar weer verkopen omdat ze de fout hebben gemaakt door te snel beslissen.

trouwens wanneer kom jij nou eens met iets zinnigs. :blink:

The lunatic is in my hall... Dankzij de inbreng van Joopus gaat het gelukkig weer ergens over.

Om even terug te komen op de eerdere vraag van Spido:

Hoe is het trouwens afgelopen met je onderzoek naar de polariteit van de diverse onderdelen?

Stond er inderdaad een hoogsectie uit fase, of was de opstelling niet goed?

Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om aandachtig te luisteren en te vergelijken maar ik ga ervan uit dat de midsectie van een van de speakers niet correct in fase is aangesloten. Laag- en middensectie zijn elk onderdeel van hetzelfde membraan en dikke kans dat ze elkaar bij het flapperen wat hebben tegengewerkt. Is er een mogelijkheid om dat anders dan op het gehoor vast te stellen?

The lunatic is in my hall... Dankzij de inbreng van Joopus gaat het gelukkig weer ergens over.

Om even terug te komen op de eerdere vraag van Spido:

Hoe is het trouwens afgelopen met je onderzoek naar de polariteit van de diverse onderdelen?

Stond er inderdaad een hoogsectie uit fase, of was de opstelling niet goed?

Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om aandachtig te luisteren en te vergelijken maar ik ga ervan uit dat de midsectie van een van de speakers niet correct in fase is aangesloten. Laag- en middensectie zijn elk onderdeel van hetzelfde membraan en dikke kans dat ze elkaar bij het flapperen wat hebben tegengewerkt. Is er een mogelijkheid om dat anders dan op het gehoor vast te stellen?

De twee flapperaars dicht tegen elkaar zetten.

Wanneer ze in fase zijn aangesloten hoor je meer dan wanneer ze uit fase staan.

Met een CD met tonen kun je dat zelfs per frequentiegebied doen.

Alleen in het hoog werkt dit niet.

:)

Beste RonL,

Je woont tamelijk dicht bij Erik Klijnsmit, nietwaar?

Wel, Erik heeft een spectrum analyzer met geijkte meetmicrofoon.

Die analyzer heeft, meen ik, een ingebouwde ruisgenenerator.

(Als dat niet zo is, kun je een meet-CD met ruis gebruiken.)

Wanneer je de meetmicrofoon voor het midden van het membraan plaatst, zal de weergave in het overnamegebied optimaal recht zijn bij de juiste polariteit.

(Als de polariteit niet juist is, zullen de beide membraandelen elkaar in het overnamegebied tegenwerken, d.i. gedeeltelijk uitdoven, waardoor er een dip ontstaat.)

Erik wil vast wel eens bij je op bezoek komen, met zijn speelgoed.

Maar al dat slappe geklets kan toch maar mooi niet wegpoetsen dat de Perfect Performer "SoundStone 30" speakers van Klaas zich heel mooi staande konden houden in die directe vergelijking met de Magnepans 3.5 van Ron, en dat ze daarbij nog een laagregister lieten horen dat bij de Maggies ontbrak! Daar is geen subwoofah bij nodig... :D

Maar al dat slappe geklets kan toch maar mooi niet wegpoetsen dat de Perfect Performer "SoundStone 30" speakers van Klaas zich heel mooi staande konden houden in die directe vergelijking met de Magnepans 3.5 van Ron, en dat ze daarbij nog een laagregister lieten horen dat bij de Maggies ontbrak! Daar is geen subwoofah bij nodig...

Maar al dat slappe geklets kan toch maar mooi niet wegpoetsen dat de Perfect Performer "SoundStone 30" speakers van Klaas zich heel mooi staande konden houden in die directe vergelijking met de Magnepans 3.5 van Ron, en dat ze daarbij nog een laagregister lieten horen dat bij de Maggies ontbrak! Daar is geen subwoofah bij nodig... :D

Eigenlijk beweer je hier dat de Soundstones zonder dat laagregister zich heel mooi staande konden houden naast de Magnepans van Ron. Ik vraag me af of iedereen die beleving had. Was het niet zo dat de Soundstones dieper gingen in het laag en de magnepans beter klonken in het midden en hoog?

Dachten jullie dat Klaas niet weet op welke plek zijn speakers het beste klinken in zijn ruimte ? De Magnepans werden er maar een beetje naast geparkeerd, en moesten het er maar mee doen.

Waar is de tijd dat speakers en apparatuur moeten matchen, waar is de tijd dat stroomvoorzieningen in orde moeten zijn, ect ?

Nee ik vond het geen reclame voor Klaas iig.

(...) Was het niet zo dat de Soundstones dieper gingen in het laag en de magnepans beter klonken in het midden en hoog?

Beste Joboton,

Waar haal die veronderstelling vandaan? Uit je grote voorraad vooroordelen, waarschijnlijk?

Beste Subwoofah,

Je vergist je. De Magnepans werden door Ron optimaal geplaatst. De Perfect Performers werden van hun normale plaats weggehaald en naast de Magnepans neergezet. Eigenlijk stonden de PP's nu verder van de muur af dan gewenst.

Er was niets mis met de apparatuur, noch met de stroomvoorziening.

De perfecte match van speakers en versterkers bestaat niet: er zijn vele goede combinaties mogelijk. De hier gerealiseerde combinaties waren prima... al waren ze niet geheel gelijk. Maar vermoedelijk zijn er helemaal geen versterkers te vinden die de sterkste specifieke eigenschappen van de bij de vergelijking gebruikte Musical Fidelity en Bryston sets combineren.

Beste RonL,.

Thuisvoordeel? Nou, Klaas wil best eens met die SoundStones bij je langskomen, hoor. In jouw geval zelfs gratis...

(Je woont toch wel op straatniveau? Ja, v