audiofreak Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 waarvan akte Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Zelf probeer ik mijn geouwehoer tot een minimum te beperken maar een beetje geouwehoer vind ik prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Dat een topic alle kanten op kan gaan stoort mij meestal niet zo erg. een bijdrage quoten en dan zelf niets anders dan een smilie of een nietszeggende one-liner toevoegen maakt veel topics onleesbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Naar aanleiding van een andere topic (topic "bevindingen versterker KRELL KAV 300") en waar m.i. terecht werd opgemerkt dat er veel geouwehoert wordt in de topics start ik dit als onderwerp en ben ik zeer benieuwd wat andere forummers ervan vinden,ja zelfs ben ik ook benieuwd wat de ouwe hoerdes ervan vinden. Mij valt het ook regelmatig op als iemand een nieuw topic start dat het al gauw in een soort geouwehoer vervalt en wat weinig met het onderwerp te maken heeft. Dat vind ik jammer ,want zo krijg ik al gauw iets van bij het zien (lezen) van het eerste geouwehoer in een topic ........zoiets van wat is het nut om door te lezen en met name als het ECHT TOTAAL helemaal niet over het gestarte onderwerp gaat. Als ik namens mezelf spreek ben ik er niet echt gecharmeerd van dat geouwehoer en het ontneemt mij vaak de zin en plezier om verder te gaan lezen in een topic. Mijn eigen ervaring is als er NIET in een topic wordt geouwehoert (nogmaals doelend op opmerkingen enz die niets te maken hebben met het onderwerp) dat ik met veel meer plezier en veel meer interresse zo'n topic lees en HERLEES. Kortom heren, wat vinden jullie er nu zelf van het geouwe hoer in topics en die niets te maken hebben met het onderwerp van een topic?? Het leuke van dit forum is m.i. het heerlijke audio-anarchisme wat hier heerst. Misschien een eigen forum beginnen? Geheel hangplek vrij. Geheel omringd met je eigen ge..................... enz meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Volgens mij maken we er ons allemaal wel eens schuldig aan De audiofielen maken mensen met een klein budget en nuchterheid belachelijk En de nuchtere niet zo goed gelovige mensen zetten de audiofielen voor gek Dit houdt wel een beetje leven in de brouwerij Als je trouwens slim bent trek je je er niet zo veel van aan , als je er op reageert wordt het alleen maar erger. Maar goed ik PROBEER zo serieus mogelijk te blijven Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Als ouwehoer eerste klas moet ik beamen dat geneuzel over audio hoofdzakelijk een hoop geouwehoer is (behoudens het technische gebabbel, wat ik niet kan beoordelen). Ik vind dat natuurlijk niet erg Behoudens de excessen hoort dat er m.i. ook bij. Waarvan acte. Maar het geouwehoer wordt zo nu en dan overdreven. Eerlijk is eerlijk, ook door mij.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Maar goed ik PROBEER zo serieus mogelijk te blijven Da's verspilde energie Misschien wel maar gaan we in dit topic nou ook al ouwehoeren Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Het gaat idd soms nergens over. Ziue het topic over de Unico in de rubriek Audio. Eerst gaat het nog over hoe de Unico op een nog hoger niveau te krijgen, maar nu gaat het hoofdzakelijk over het stroom verbruik van een versterker en wat dat kost per jaar. Ook dat is voor sommigen interessant. Ik stoor me meestal niet aan dergelijke afdwalingen en doe er ook wel aan mee. Maar ben eens eerlijk. Let eens op een gesprek wat je voert tijdens je lunchbreak of in de kroeg. Je begint ergens over en voor je het weet gaat het over heel iets anders. Finkers zei het ook al: "Zo heb je het over Friezen en zo over dooien." Dus ook hier. Het is heel normaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Wellicht is het wat om het geouwehoer wat in te perken en meer te richten op de gestelde vraag in de topic of elkaar erop te wijzen als het TEVEEL in geouwehoer verzandt. Ik denk dat dat de beste optie is. Gewoon zeggen als het je ergert. Verder blijf ik het hier als een kroeg zien waar je soms serieus probeert te ouwehoeren, en soms slap lult, en waar dat gelukkig ook nog mag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 februari 2005 Report Share Posted 13 februari 2005 Geouwehoer? Waar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Ja, 't is veel leuker om het forum van een ander te pikken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Laat ik ook even ouwehoeren.....hoort dit wel hier thuis?....is daar niet het off-topic voor in het leven geroepen Verder?.....de bekende pot die de ketel verwijt.... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 De ouwehoer par exellence mag uiteraard niet ontbreken in dit koor van ouwehoeren. Of moet ik zeggen ouwehoerenkoor of ouwe-hoerenkoor? Neen, niet dat laatste, dat zou door het aanbrengen van het koppelstreepje immers impliceren dat er, weliswaar oude, maar toch hoeren op dit forum van zich doen spreken. Nu willen hoeren, en vooral ouwe in het vak doorknede, wel eens verstand hebben van Bas pijpen, sorry, baspijpen, zijwandvibraties en dergelijke audiogerelateerde onderwerpen, gemeenlijk vindt men ze niet op audiofora, en dit forum wil hierop geen uitzondering zijn. Derhalve dient deze leemte te worden gevuld, en wat vult er nou lekkerder dan een ouwe hoer? Juist, twee ouwe hoeren. Maar we hadden afgesproken dat we ouwehoer zouden schrijven, dus zonder koppelstreepje of spatie tussen ouwe en hoer. Ouwehoeren dus. Op dit forum heb je ze in soorten en maten. Technische ouwehoeren, muzikale ouwehoeren, audiofiele ouwehoeren. Ja, soms wordt er een zelfbouwouwehoer gesignaleerd. Maar deze moet worden beschouwd als een vrij zeldzame dwaalgast, niet gek met het huidige broeikaseffect. En allen ouwehoeren hun partijtje mee in het groot hearkoor, zo groot dat stemmen niet gehoord dreigen te worden. En dat laatste ontlokt geouwehoer. Want stel je voor dat je stem verloren dreigt te gaan tussen alle deskundigen hier/hear. Neen, dan maar subiet overgaan tot ouwehoeren. Als ervaringsdeskundige weet ik waar ik het over heb; in onderwerpen waar ik geen sjoege van heb (de meeste dus) vind je bijdragen van mij. Die dus evenzoveel keer niets met het onderwerp van doen hebben, maar louter zijn bedoeld als demonstratie van mijn eerder genoemde stelling dat velen, ik voorop vrees ik, het ouwehoeren hebben verheven tot middel om te communiceren. Een belangrijk aspect van ouwehoeren mag niet onermeld blijven. Ouwehoeren heeft een ongekend relativerend effect, ook op dit forum. Ga maar na (en nu spreekt de ervaringsdeskundige), je weet van een onderwerp niets. Dat is vervelend want je wilt niet achterblijven. Dus wat doe je? Krek, je gooit een al dan niet lollige opmerking, een kwinksclag, of gewoon een domme opmerking in de strijd. En verdomd, vaak krijg je respons, en soms niet van de minste. Succes verzekerd. Kijk, en dit is nou de functie van ouwehoeren. Je hebt er geen ###### aan, maar toch ook wel. Of toch eigenlijk ook niet, want..... Maar nu verval ik in geouwehoer, en als ik ergens verstand van heb.... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 De ouwehoer par exellence mag uiteraard niet ontbreken in dit koor van ouwehoeren. Of moet ik zeggen ouwehoerenkoor of ouwe-hoerenkoor? Neen, niet dat laatste, dat zou door het aanbrengen van het koppelstreepje immers impliceren dat er, weliswaar oude, maar toch hoeren op dit forum van zich doen spreken. Nu willen hoeren, en vooral ouwe in het vak doorknede, wel eens verstand hebben van Bas pijpen, sorry, baspijpen, zijwandvibraties en dergelijke audiogerelateerde onderwerpen, gemeenlijk vindt men ze niet op audiofora, en dit forum wil hierop geen uitzondering zijn. Derhalve dient deze leemte te worden gevuld, en wat vult er nou lekkerder dan een ouwe hoer? Juist, twee ouwe hoeren. Maar we hadden afgesproken dat we ouwehoer zouden schrijven, dus zonder koppelstreepje of spatie tussen ouwe en hoer. Ouwehoeren dus. Op dit forum heb je ze in soorten en maten. Technische ouwehoeren, muzikale ouwehoeren, audiofiele ouwehoeren. Ja, soms wordt er een zelfbouwouwehoer gesignaleerd. Maar deze moet worden beschouwd als een vrij zeldzame dwaalgast, niet gek met het huidige broeikaseffect. En allen ouwehoeren hun partijtje mee in het groot hearkoor, zo groot dat stemmen niet gehoord dreigen te worden. En dat laatste ontlokt geouwehoer. Want stel je voor dat je stem verloren dreigt te gaan tussen alle deskundigen hier/hear. Neen, dan maar subiet overgaan tot ouwehoeren. Als ervaringsdeskundige weet ik waar ik het over heb; in onderwerpen waar ik geen sjoege van heb (de meeste dus) vind je bijdragen van mij. Die dus evenzoveel keer niets met het onderwerp van doen hebben, maar louter zijn bedoeld als demonstratie van mijn eerder genoemde stelling dat velen, ik voorop vrees ik, het ouwehoeren hebben verheven tot middel om te communiceren. Een belangrijk aspect van ouwehoeren mag niet onermeld blijven. Ouwehoeren heeft een ongekend relativerend effect, ook op dit forum. Ga maar na (en nu spreekt de ervaringsdeskundige), je weet van een onderwerp niets. Dat is vervelend want je wilt niet achterblijven. Dus wat doe je? Krek, je gooit een al dan niet lollige opmerking, een kwinksclag, of gewoon een domme opmerking in de strijd. En verdomd, vaak krijg je respons, en soms niet van de minste. Succes verzekerd. Kijk, en dit is nou de functie van ouwehoeren. Je hebt er geen ###### aan, maar toch ook wel. Of toch eigenlijk ook niet, want..... Maar nu verval ik in geouwehoer, en als ik ergens verstand van heb.... Met opgewekte groet, Mooi, dat archa Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Nee, nee, goede Manus, Niks lichtekooi. Lchtekooi klinkt naar een jong, (on)bedorven vrouwspersoon, het verraadt iets "hups" als je berijpt wat ik bedoel. Dit in tegenstelling tot het stevige "ouwehoer", wat duidt op een doorleefd, met beide benen, wijdbeens, stevig in de wereld staand wijf. Tot die laatste categorie reken ik mezelf( overdrachtelijk). Doorgewinterd, door de wol geverfd, gepokt en gemazeld, goedgekeurd door de NVvH, de Bovag, de Consumentenbond (beste keus januari 2005) en aanbevolen door mijn eigen VvE. Ouwehoeren op niveau dus. Lichekooien hebben een lang weg te gaan... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Nou het ouwe-hoeren gaat hier goed Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Nou het ouwe-hoeren gaat hier goed Marcel Hier spreekt een kenner.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 Geouwehoer? Waar? ik denk dat ik met stipt op Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 16 februari 2005 Report Share Posted 16 februari 2005 Behalve geouwehoer ( mits goed uitgevoerd niet ongeestig ) wordt ik soms niet vrolijker van de fele taalvouten zo hier en daar. Mag het een onsje minder. Junior member ( hoelang nog ? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 februari 2005 Report Share Posted 16 februari 2005 Geouwehoer? Waar? ik denk dat ik met stipt op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 februari 2005 Report Share Posted 16 februari 2005 Junior member ( hoelang nog ? ) Niet lang meer blijkbaar, want je bent nu Senior Member... Ik ben gewoon Member... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Behalve geouwehoer ( mits goed uitgevoerd niet ongeestig ) wordtik soms niet vrolijker van de fele taalvouten zo hier en daar. Mag het een onsje minder. Junior member ( hoelang nog ? ) Nied so seuren hoor. Solang je hed berigtje noch kan lesen is er nics aan de hant. Etwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 De ouwehoer par exellence mag uiteraard niet ontbreken in dit koor van ouwehoeren. Of moet ik zeggen ouwehoerenkoor of ouwe-hoerenkoor? Neen, niet dat laatste, dat zou door het aanbrengen van het koppelstreepje immers impliceren dat er, weliswaar oude, maar toch hoeren op dit forum van zich doen spreken. Nu willen hoeren, en vooral ouwe in het vak doorknede, wel eens verstand hebben van Bas pijpen, sorry, baspijpen, zijwandvibraties en dergelijke audiogerelateerde onderwerpen, gemeenlijk vindt men ze niet op audiofora, en dit forum wil hierop geen uitzondering zijn. Derhalve dient deze leemte te worden gevuld, en wat vult er nou lekkerder dan een ouwe hoer? Juist, twee ouwe hoeren. Maar we hadden afgesproken dat we ouwehoer zouden schrijven, dus zonder koppelstreepje of spatie tussen ouwe en hoer. Ouwehoeren dus. Op dit forum heb je ze in soorten en maten. Technische ouwehoeren, muzikale ouwehoeren, audiofiele ouwehoeren. Ja, soms wordt er een zelfbouwouwehoer gesignaleerd. Maar deze moet worden beschouwd als een vrij zeldzame dwaalgast, niet gek met het huidige broeikaseffect. En allen ouwehoeren hun partijtje mee in het groot hearkoor, zo groot dat stemmen niet gehoord dreigen te worden. En dat laatste ontlokt geouwehoer. Want stel je voor dat je stem verloren dreigt te gaan tussen alle deskundigen hier/hear. Neen, dan maar subiet overgaan tot ouwehoeren. Als ervaringsdeskundige weet ik waar ik het over heb; in onderwerpen waar ik geen sjoege van heb (de meeste dus) vind je bijdragen van mij. Die dus evenzoveel keer niets met het onderwerp van doen hebben, maar louter zijn bedoeld als demonstratie van mijn eerder genoemde stelling dat velen, ik voorop vrees ik, het ouwehoeren hebben verheven tot middel om te communiceren. Een belangrijk aspect van ouwehoeren mag niet onermeld blijven. Ouwehoeren heeft een ongekend relativerend effect, ook op dit forum. Ga maar na (en nu spreekt de ervaringsdeskundige), je weet van een onderwerp niets. Dat is vervelend want je wilt niet achterblijven. Dus wat doe je? Krek, je gooit een al dan niet lollige opmerking, een kwinksclag, of gewoon een domme opmerking in de strijd. En verdomd, vaak krijg je respons, en soms niet van de minste. Succes verzekerd. Kijk, en dit is nou de functie van ouwehoeren. Je hebt er geen ###### aan, maar toch ook wel. Of toch eigenlijk ook niet, want..... Maar nu verval ik in geouwehoer, en als ik ergens verstand van heb.... Met opgewekte groet, Dat noemen ze 'compensatiegedrag', Dick. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Behalve geouwehoer ( mits goed uitgevoerd niet ongeestig ) wordtik soms niet vrolijker van de fele taalvouten zo hier en daar. Mag het een onsje minder. Junior member ( hoelang nog ? ) Als je zo blijft doorgaan?....nog een heeeeeeele lange tijd --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts