TWD Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Beste Forummers, Ik ben Tijs (aka TWD) en ben sinds vandaag nieuw hier op het forum. Voorheen heb ik mij bezig gehouden met audio voor in de auto omdat ik nog thuis woon en heb ik een redelijke kennis op dit gebied ontwikkeld. Aangezien ik opzoek ben naar een geschikte woonruimte kan alle caraudio verdwijnen en moet daarvoor een mooie thuisset voor in de plaats komen. Omdat ik nog een jaartje student ben is mijn budget erg laag, ondanks het lage budget wil ik toch een leuk setje voor thuis samenstellen, vandaar dat ik me hier heb aangemeld want hierbij heb ik jullie hulp nodig. Ik ben nu al een tijdje het wereldwijdeweb aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Hallo Tijs, welkom. Mijn advies koop een mooie stereo versterker zoals de van Medevoort MA240 (wel 990 euro). Ga vervolgens sparen voor een paar mooie speakers (zelfbouw of kant en klaar). Met je oude Karltons (of een paar low budget 2e handsjes) kun je dan de tijd wel overbruggen. Tijdens het sparen heb je dan mooi de tijd om je te orienteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Tijs, Verlaag absoluut niet het bedrag voor de speakers om meer uit te kunnen geven aan een receiver! Als stereo belangrijk voor je is, en je de radio kunt missen, zou ik een meerkanaalsversterker aanraden i.p.v. een receiver. Vaak hebben die net wat meer controle over je luidsprekers, en zijn ze ook gericht op een ander marktsegment. De AVR 130 is wel een goede receiver trouwens. Ik heb zelf vorig jaar mijn oude stereo set en mijn home cinema set geintegreerd. Daarvoor heb ik tweedehands de volgende set samengesteld: Harman/Kardon AVI 250 6-kanaals versterker (nieuw 1350, nu 125,- uit restpartij) Harman/Kardon HD 760 CD-speler (nieuw 750, uit restpartij, 150,-) Harman/Kardon ADP 303 dolby digital processor (nieuw 600,- tweedehands 50,-) Philips DLP 520 dvd speler (nieuw, 65,-) Front speakers: ALR/Jordan Take 6 (nieuw 7500-, tweedehands 450,- p.p.) Achter speakers: Mission M71 (oorspronkelijke fronts van mijn HT-set): 200- p.p. Center: Mission M72 (enkelstuks uit restpartij: 35,-) Totaal: 910,- dus binnen jouw budget? De AVI 250 matcht goed met de ALR/Jordans, maar die luidsprekers worden niet veel tweedehands aangeboden. Bovendien heeft hij zelf een Prologic decoder aan boord zodat ook TV programma's in surround doorkomen. Ik kan deze versterker ten zeerste aanraden als hart van een multifunctionele set. Je kunt de dolby digital processor achterwege laten als je een DVD-speler met ingebouwde decoder koopt (rond de 100,-). Dan heb je ook meteen DTS. Misschien kun je de Philips speakers voorlopig voor achter gebruiken. Zomaar wat ideeen en ervaringen, misschien kun je er wat mee. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Pekel Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Ik denk dat je met dat budget beter even kunt wachten klinkt mischien raar maar als je eenmaal werkt gaat dat budget vast wel omhoog dan zou je eerst een stereo Versterker en een goede cd speler en een set je speakers kunnen kopen en daarna verder sparen voor meer componenten en betere kabels. Voor surround zou je eens kunnen kijken naar een systeem van Logitech , die hebben voor nog geen 300 euro een DTS setje wat zo op een DVD speler kan met luidsprekers van Tangband. Dit is een erg goed systeem voor surround voor dat geld. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
TWD Posted 15 februari 2005 Author Report Share Posted 15 februari 2005 Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties! Ik denk zelf dat ik het advies van Duck-Twacy ga opvolgen, dan kan ik in ieder geval vooruit en heb ik gelijk een goede reciever in huis waar een aantal jaartjes mee vooruit kan. daarnaa rustig orienteren voor een paar mooie lekker klinkende zuiltjes. Ik ben namelijk een NAD T-762 tegen gekomen welke ik voor 750 euro kan kopen, het nadeel is alleen dat ik 'm niet kan beluisteren en dat ik er geen garantie op krijg (nee, niet van de vrachtwagen gevallen, maar te koop bij Rook en waterschade.!!) Ik heb wat op het www gezocht naar deze reciever maar hij schijnt nogal wat probleempjes te hebben en die kan ik zonder garantie natuurlijk niet gebruiken. Heeft iemand er ervaring met deze reciever? Zelf heb ik het er niet zo op om voor zoveel geld iets te kopen zonder garantie, maar hij is natuurlijk wel goedkoop(er), dus meer voor minder geld. Hebben jullie daarnaast nog meer aanbeveling naar soort recievers en cd-spelers waar ik het beste naar kan kijken voor +/- 900,- totaal Wederom bedankt voor alle reacties. Groeten TWD Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 Een apparaat voor dat geld, zonder luisteren, zonder garantie? En inderdaad waren er nogal wat problemen met dat ding. Nee, dan zou ik voor een andere gaan. Welke? Geen idee, ga eens luisteren. Ze doen niet veel voor elkaar onder maar hebben hun eigen mogelijkheden en klank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts