Jump to content

draagbaar digitaal opnameapparaat

buizenbart
 Share

Recommended Posts

Tja, en dan komen daar nog een paar 2 Gb compact flash kaartjes bij, zeker als je in .wav op wil nemen

Ach, die gebruik ik ook voor mijn camera :P

Er is een aantal MiniDisc-toestellen, dat een microfooningang en digital in/out heeft.

Ja, maar dan zit je weer met dat ATRAC-compressiegebeuren wat ik nou net wil vermijden. :angry: je bent audiofiel of je bent het niet... :blink:

En anders kun je altijd nog op je laptop opnemen

Hmmm, net een nieuwe computer gekocht... <_<

Er is een aantal MiniDisc-toestellen, dat een microfooningang en digital in/out heeft.

Ja, maar dan zit je weer met dat ATRAC-compressiegebeuren wat ik nou net wil vermijden. :angry: je bent audiofiel of je bent het niet... :blink:

Er is tegenwoordig HI MD. Daarmee kun je ongecomprimeerd digitaal opnemen net zoals een CD (PCM coding). Deze toestellen zijn te koop van Sony.

Ja en die anderen gebruiken geen compressie technieken <_<

Buizenbart wil in .wav-formaat gaan opnemen. En dat is compressieloos...

De lol van die Edirol recorder is natuurlijk wel dat je hem direct via USB aan je PC kunt hangen en dat je losse CF kaartjes ook met een los readertje direct kan uitlezen. Ook een pre is dat ie direct in 44.1 kHz opneemt, kun je het zo naar CD branden voor archivering. Die DAT van mij kan alleen in 32 kHz en 48 kHz opnemen en ik kan opnamen alleen via S/PDIF 1:1 naar de PC overhalen.

459 EU is wel veel geld maar voor een dergelijk apparaat niet echt duur vind ik. Je hebt dan wel wat, hij ziet er een stuk degelijker en overzichtelijker uit dan die Tascam.

;)