audioresearch Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 graag wat advies ben op zoek naar een monitorspieker voor op mijn unison s8. buizenversterker. moet niet te moeilijk doen met plaatsing. plusminus 35 sentimeter uit achterwand.butget 4000 euro.heb nu de monitor audio 20 gold. vloerstaander heeft te veel laag voor mijn kamer. alle reacties zijn welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Wat ook heel mooi samengaat met Unison versterkers zijn Diapason speakers. (ook uit dezelfde stal, dus ongetwijfeld een goede match) Ik heb zelf Diapason Micra's, die ook gemakkelijk zijn aan te sturen. Gezien je budget is 't topmodel onder de Diapason monitor-speakers wellicht ook binnen bereik...de Diapason Adamantes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Wat ook heel mooi samengaat met Unison versterkers zijn Diapason speakers.(ook uit dezelfde stal, dus ongetwijfeld een goede match) Ik heb zelf Diapason Micra's, die ook gemakkelijk zijn aan te sturen. Gezien je budget is 't topmodel onder de Diapason monitor-speakers wellicht ook binnen bereik...de Diapason Adamantes. zijn ook erg mooi met een s8 heb zelf de combi met de adamantes gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirk-Maarten Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Hi, Ik heb min of meer hetzelfde probleem (gehad) als jij: m'n s8 draaide eerst met Audio physic Virgo 2 speakers, na verhuizing te vol en boemerig laag, niets hielp. Geprobeerd langs de lange en de korte kant v/d kamer, dichtbij of veraf, poorten sluiten... Nada. Uiteindelijk op zoek gegaan naar nieuwe monitors. Ik vond de combinatie van s8 met Xavian 270s de mooiste, daar was sprake van synergie. Mooi evenwichtig geluidsbeeld, in het hoog strakker dan de Virgo mijns inziens, zodat je toch weer wat nieuws hoort in je bekende opnames. Je bent het aan jezelf verplicht om een paar van deze speakers in combinatie met je versterker te horen! Even bewerkt voor prijsinfo enzo: deze speakers kosten rond de 2500 euro. Investeren in een mooie luidsprekerkabel? Ik had al de Acoustic Zen Satori, klinkt mooi maar ik moet zeggen dat ik geen vergelijkingen heb gepleegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Probeer de Jean Marie Reynaud Offrande maar eens. Is een transmissielijn met uitgang aan de voorkant wat hem een stuk minder plaatsingsafhankelijk maakt t.o.v. poorten aan de achterzijde. Zie ook de review van Audiopaul of zoek maar eens op www.audioreview.com. http://www.jm-reynaud.com/jmr_us/offrande.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 ik had hetzelfde met de audiophysics. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Probeer de Jean Marie Reynaud Offrande maar eens. Is een transmissielijn met uitgang aan de voorkant wat hem een stuk minder plaatsingsafhankelijk maakt t.o.v. poorten aan de achterzijde. Zie ook de review van Audiopaul of zoek maar eens op www.audioreview.com. http://www.jm-reynaud.com/jmr_us/offrande.html Inderdaad, een prachtige monitor, een van de mooiste speakers die ik ken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Als je goede ervaringen hebt met Monitor Audio, doet de Studio 2 SE zeer mooie dingen met buizen versterkers. Ondanks dat deze speaker ruim binnen jouw budget valt, is het een speaker die fantastisch klinkt en het overwegen waard is. Speaker wordt (helaas) al jaren niet meer gemaakt. Af en toe worden ze op internet aangeboden voor zeer schappelijke prijzen. Succes. Gr. Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Thiel PCS Erg fijne speaker. Klassiek Thiel geluid, maar dan als standmount model... Gevoeligheid 87db Impedantie 4ohm nominaal En Thiels zijn ook dol op buizen Werkelijk prachtige speakers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
huub Posted 28 februari 2005 Report Share Posted 28 februari 2005 bedankt voor julie reactie ben nog zoekende wie weet. vind ik ze nog wel. de admantus word het mischien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
huub Posted 12 maart 2005 Report Share Posted 12 maart 2005 krijg deze week de sonus faber cremona auditor op bezoek. ben benieuwd. hoe ze klinken op mijn s8. julie horen het nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 maart 2005 Report Share Posted 21 maart 2005 en hoe klinken ze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 22 maart 2005 Members Report Share Posted 22 maart 2005 Een monitor met een uitgewogen geluid en die ook nog de druk van een groot systeem neerzet op een S 8 (bij een goede kennis van mij , dus uit ervaring) is de Doumois Reference 1 (www.doumois.nl) Deze speaker is ontwikkeld op de simply 845 ... BTW , die goede kennis van mij is de importeur Groeten , Marco Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 hele mooie speaker, deze is ook mooi zelf te bouwen, maakt gebruik van de eton 7-372/32 en de scanspeak revelator, heb deze zelf een tijdje in een actieve monitor gebruikt en dat is zeker niet verkeerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 maart 2005 Members Report Share Posted 23 maart 2005 Ja, de speaker is goed zelf te bouwen , maar degene die ze bij Doumois bouwt heeft een zeer eigenzinnige manier van filteropbouw , en haalt er nog net wat meer uit. De Revelator tweeters zijn trouwens ook nog gemodificeerd , en de kasten zijn van massief hout (net effe mooier) Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 23 maart 2005 Report Share Posted 23 maart 2005 niet gelijk doen of zelfbouw niet eenzelfde resultaat kan behalen misschien is de zelfbouwversie net wel even beter , en mijn units zijn ook gemodificeerd, 3 lagen loogbitumen en filt achterop, ferroluid weg en spreekspoel 3 keer zo groot degene die doumois speakers bouwt is in principe ook een zelfbouwer die toevallig zijn eindresultaat op de markt brengt er kan pas gezegd worden welke speaker net even beter is na een vergelijke luistertest onder dezelfde omstandigheden dit wilde ik even kwijt omdat er anders van die enorme discussies onstaan net als bij de PP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 23 maart 2005 Members Report Share Posted 23 maart 2005 Ho even , ik wilde het zelfbouwen ook niet naar beneden halen , maar wat ik zei over zijn filtertechniek , hij blinkt hier echt in uit..en ja, hij is ook als doe het zelf bouwer begonnen. Een A-B vergelijk is trouwens altijd de beste optie , en dan nog het liefst in je eigen vertrouwde omgeving. Maar misschien is het een idee om ze een keer naast elkaar te zetten ? Er zit ook nog een model met 2 Eton 7-372 /32 en een Scan Speak Revelator ring radiator in D'appolito aan te komen , en hier ben ik zeer benieuwd naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
huub Posted 25 maart 2005 Report Share Posted 25 maart 2005 de cremona is op bezoek geweest en van mij mag hij blijven. klinkt toch weer eve iets anders als mijn monitor audio 20 gold. nu nog de juiste plaatsing zoeken en dan genieten van muziek. nog bedankt voor de sugesties. en allemaal veel luisterplezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 26 maart 2005 Report Share Posted 26 maart 2005 de cremona maakttoch gebruik van scanspeak units, een 5 inch sliced paper en de ringradior, net als de krell lat 2 een hele mooie combinatie ik gebruik zelf de 7 inch variant icm een focal tweeter scanspeak ringradiator net even te duur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 maart 2005 Members Report Share Posted 26 maart 2005 de cremona maakttoch gebruik van scanspeak units, een 5 inch sliced paper en de ringradior, net als de krell lat 2 een hele mooie combinatieik gebruik zelf de 7 inch variant icm een focal tweeter scanspeak ringradiator net even te duur Ik vind die tweeter in de Cremone verdacht veel op de Vifa Ringradiator lijken. Systemen die ik ken met de Scanspeak zien er toch anders uit. Maar of het nu wel of geen Scanspeaks zijn , die Cremonas klinken inderdaad geweldig , en al helemaal met een buis... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts