Jump to content

KRANT....VINYL....TWEAK....

Haudio
 Share

Recommended Posts

Hallo muziekliefhebbers,

Kost niets is gemakkelijk te verwijderen , of en aan te brengen.

Een krant rond knippen plusminus 30 cm een gat in het midden.

Onder de plaat dus op het plateau leggen en ......he het klinkt beter !!!!!! :D

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Geplaatst door Haudio:

Hallo muziekliefhebbers,

Onder de plaat dus op het plateau leggen en ......he  het klinkt beter !!!!!!   :D

MvG,

Haudio

Welke krant ?

Ik kan me voorstellen dat een Telegraaf andere informatie doorlaat dan de Volkskrant :D:D;)

Geplaatst door Haudio:

Hallo muziekliefhebbers,

Onder de plaat dus op het plateau leggen en ......he  het klinkt beter !!!!!!   :D

MvG,

Haudio

Henk wat lees ik nu?? Ga je zo je goede reputatie te grabbel gooien?

Een krant is om te lezen, een platenspeler is om...eh... ja... vul zelf maar in.

Klinkt het nu als een krant?

:Dconfused.gif

Geplaatst door Ruud:

Welke krant ?

Ik kan me voorstellen dat een Telegraaf andere informatie doorlaat dan de Volkskrant    :D     :D     ;)

confused.gif

Als ik me niet vergis heb je zelf al eens een keer De Waarheid naar voren gebracht.

Of werd je uit het archief gemikt toen ze je oude exemplaren zagen en hoorden verscheuren.

Zodat je nu op zoek bent naar een andere krant met de juiste inkt/papier verhouding.

Hai allemaal,

Die truc had ik voor mijn vakantie ingebracht na hem gezien te hebben bij Rinsma. Ik heb hem zelf ook toegepast. Klinkt het niet beter dan is hij in ieder geval leuk voor gasten die dan denken dat ik helemaal gek ben geworden.

Toen we gisteren terug kwamen van vakantie stonden er een paar honderd LP's in mijn gang. Mijn buurman wilde de hele rotsooi in de shredder gooien en besloot ze toen maar bij mij te dumpen.

Hij hield niet van pop en wat ik daarvan gisteravond heb uitgeprobeerd klinkt als nieuw. Na het draaien van 10 LP's zat er nog geen stof op de naald. Ik heb het de komende tijd weer druk!!!

PS is iemand nog geinteresseerd in Andre van Duin die zat er ook bij.

Hai allen,

Klassiek is nog beter van kwaliteit. Veel van voor de oliecrisis. Daarbij uitstekende uitvoeringen zover ik gehoord heb. Dat wordt een goede winter.

Natuurlijk is er wat kaf bij, maar toch veel koren. Voor Andre en alle 13 goed heb ik wel een liefhebber.

PS zou het soort papier nog verschil maken bijvoorbeeld rijstpapier ipv krantenpapier. Iemand contacten met Rizla vloeitjes?

Dat is geluk hebben, Carl,

Ik heb zelf nog wel eens de (niet zo grote) platencollectie van iemand overgenomen die 100% digitaal ging (de domoor).

89 Keer klassieke werken van een kwaliteit waar je blij van wordt, voor een prijs waar ik al blij van was. Niveau Kringloopwinkel, zeg maar.

Helaas nadien nooit meer een dergelijke aanbieding tegengekomen.

Hai Michel,

Wat mij opviel was, dat de (meeste) platen absoluut niet vuil waren. Nu rookt mijn buurman niet. Ik rookte vroeger vroeger wel met als gevolg as en aanslag op de plaat. Bij tweede hands platen ruik je de nicotine vaak.

Overigens gebruikt (hij heeft nog een paar platen over) mijn buurman een dust bug. Dit ding kan je niet meer krijgen maar zou wel eens de oorzaak van de schone platen kunnen zijn. Ik heb er zelf ook diverse gehad ,maar kan me niet meer herinneren of je die dust bug ook hoorde meelopen.

Nu je het zegt...

Er is me helemaal geen rooklucht opgevallen bij de bewuste platen.

Dat is wel puur geluk, aangezien de "overdracht" plaats vond op een parkeerplaats. Hij woont in de kop van Noord Holland, ik in Maassluis. Halverwege afspreken leek de redelijkste oplossing, aangezien opsturen logischerwijs geen optie was.

Ik had/heb daardoor geen idee of de vorige eigenaar rookt(e). Afgegaan op de lucht zou ik zeggen van niet. Overigens hebben de bewuste platen ook nauwelijks last van stof.

Soms zit het mee... :D

Geplaatst door Michel:

Bedankt voor de tip Haudio   :),

Ik vraag me alleen wel af of de kranteninkt de plaat niet vervuilt aan de onderkant    confused.gif     confused.gif

Je moet de krant ook eerst even strijken! Hierdoor geeft de inkt niet meer af. Dit is ook de reden waarom butlers de kranten strijken.

Richard

Geplaatst door carl:

De krant zit onder de filtmat!

He, da's niet afgesproken mad.gif Een krant kan nog net, maar een viltmat wil ik op m'n clearaudio niet hebben. confused.gif (tenzij deze transparant is) :D

Straks kan ik weer naar Sneek om de VTA af te laten regelen :rolleyes::rolleyes:

gr,

maarten

Geplaatst door Haudio:

Hallo,hallo

Een gedeelte van een (dood) dier kan ook goede resultaten geven   ;)

MvG,

Haudio

Hoezo, wil je een cotelet als ondermat gaan gebruiken confused.gif , dan moet je al helemaal de arm in hoogte verstellen :rolleyes::D:D

Geplaatst door sodejuu:

Hoezo, wil je een cotelet als ondermat gaan gebruiken   confused.gif , dan moet je al helemaal de arm in hoogte verstellen

O jee :D:D

Ik bedoelde het buitenste van een dier ,

leer dus.

Dun leer want direct begin je over een olifant confused.gif;):D

MvG,

Haudio

Henk heeft volgens mij een Acoustic Solid die een leren mat heeft. Niks voor vegetariers zoals ik! Is zo'n mat trouwens niet vettig (kenmerk van leer)?

Zo'n krantenpagina (onder of boven de mat)zou best eens als een soort van ontkoppeling kunnen werken. Met audio weet je het nooit. Misschien dat ik morgenavond nog eens voor en na met elkaar ga vergelijken. Ik heb nu zoveel onberispelijke LP's erbij dat dat geen probleem moet zijn. Daarnaast heb ik deze week mijn kinderen het huis uit - wat wil je meer (voor een week).

Overigens heb ik onlangs uitgebreid geluisterd na een Avid - indrukwekkend hoor met zijn kurken mat .

Over platenmatten en pucks zijn de belevenissen en ervaringen zeer uiteenlopend.

Dat kan ook niet anders want iedere draaitafel en set heeft een andere signatuur cq kleuring.

Dat de een zweert bij merk a, is geen garantie dat iedereen geinspireerd is door merk of materiaal a,

Dat een krant -of papier in het algemeen- bij H. beter klinkt is mooi (en kostnix) maar er is niets zaligmakend.

ik ben zelf een platenmat aan het maken van ebbenhout, en dat valt niet mee buiten dat het gat in het midden zit en dat ie rond moet worden....

ik kan inmiddels het aantal matten en probeersels niet meer tellen.

mooi voor weinig ? de Tom Fletcher N.A. mat van schuim. aanbevolen.