Seed7 Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Wie heeft er het lef? Laat horen ... Goed dan, hier is mijn top 5 van slechtste albums in mijn collectie: 5. .... de rest van het solowerk van Pastorius (3x) Zie 1. 4. Saint-Saens, 5 piano concerten, O.l.v Philipe Entremont. Over het algemeen heb ik niet zo'n probleem met een matige opname, als er maar muziek wordt gemaakt. Maar dit slaat alles. Volgens mij stonden de microfoons zo'n 324m van het gebeuren af en lag er nog een gordijn over alle snaren ook. 3. Black Sabbath : Dehumaniser. De beste rockband ooit, Black Sabbath, met de beste rockzanger ooit, Dio. En het resultaat is beneden het niveau van het localewannabeemetaalbentjemetfoutelerenbroekjes. Eigenlijk in en in triest. ("money rules", ... probably) 2. Judy Tzuke : The cat is out. Hiernaar luister ik met plaatsvervangende schaamte. Geen stem, oninteressante muziek. Dit is zooo slecht. Geen idee hoe het in de collectie komt, gekregen? Gekocht in een vlaag van totale verstandsverbijstering? Ik dacht altijd dat ze het resultaat van een of andere foute duitse producer was, blijkt ze een engelse te zijn. 1. Jaco Pastorius : idem. Wat een mateloos gepiel, wat een zinloos gefreak. De man heeft zulke fraaie bijdragen aan de muziekgeschiedenis geleverd (Joni Mitchell - Hejira, om er slechts een te noemen) maar zijn eigen werk verzuipt hopeloos in eigendunk en zelfoverschatting. In de beperking toont zich de meester, zegt men. Jaco toont hier aan dat hij hier nooit van heeft gehoord. Iedere track wordt verzopen in nodeloos gefreubel op z'n bas. B.v., ik ben de titel even kwijt, er staat een nummer op dit album met alleen bas en hoorn. Het zou perfect kunnen zijn, als nu alleen na zo'n 30 seconden maar die bas zou stoppen .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Zoveel weet ik er eigenlijk niet op te noemen maar van eentje kan ik wel direct zeggen dat ik het zonde geld vond namelijk Pink Floyd live at Pompei wat een achterlijk gedoe onder invloed van drugs. Welke DVD ik tegen vond vallen is de nieuwste van fleetwood mac live in Boston. Met name Stevie Nicks is oud geworden de vaart is er uit. Buckingham daarintegen speelt en zingt nog alsof hiij 25 is en dat maakt veel goed. Welke ik ook tegen vind vallen is Aloha from Hawai van Elvis Presley. Duidelijk is daar toch al zichtbaar dat de man daar al op zijn retour was sloom en inspiratie loos op een paar nummers na. Vergeet ik nog wat de koopje,s met de hits uit de 70 s en 80 s werkelijk slecht zowel wat beeld als geluid betreft en de keuze van de artiesten is beperkt tot de middenklasse . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 Toegegeven, heb ze niet zelf gekocht, het waren krijgertjes: Robert Long Liesbeth List Rita (K)Reijs Nelis Diamant (Neil Diamond) ................... Oef dit wordt langer dan 5 stuks ............ moet toch de kelder eens opruimen Ben het trouwens niet met je eens dat die laatste live cd van Fleetwood Mac slecht is Don. Misschien dat die DVD slecht is? Ok het zijn ouwe lullen geworden en ze maken niet meer van die spacemuziek als vroeger maar vind het beslist niet slecht. Het is gewoon wat ingetogener. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 Jaco Pastorius - Jaco Pastorius is echt een hoogtepunt uit mijn collectie. En zo heel treurig is het daarmee niet gesteld. Ik heb al mijn jeugdzondes opgeborgen, dieptepunten zijn op dit moment: Marco Borsato - De Waarheid Kan het nog kneuteriger? Ilse de Lange - Clean Up Wat een slechte stem... Peter Gabri Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 Zoveel weet ik er eigenlijk niet op te noemen maar van eentje kan ik wel direct zeggen dat ik het zonde geld vond namelijk Pink Floyd live at Pompei wat een achterlijk gedoe onder invloed van drugs. zo zie je maar weer smaken verschillen don. ik wou dat ik er bij kon zijn toen.dus als je hem op dvd heb wil ik hem zo overnemen (video heb ik hem al) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 (...)Wat een slechte stem... (...) Maar wat een lekker wijf... Ik bezit geen slechte cd's. Als ze slecht waren had ik ze niet gekocht Ik heb wel cd's die ik zelden beluister, erg veel eigenlijk, zo's 1300 geloof ik Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 Ik heb wel cd's die ik zelden beluister, erg veel eigenlijk, zo's 1300 geloof ik Met opgewekte groet, Dat is de reden dat ik geen mega grote collectie heb. Ik heb een periode gehad van meerdere jaren, in de tijd dat de interesse in muziek en vooral audio in een lange winterslaap lag, dat ik geen enkele cd heb gekocht Meer dan 1000 cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 Ik weet nog wel dat ik een keer ongehoord Grand Turismo van The Cardigans heb gekocht. Behalve de twee singles die ik kende en best goed vond was, en is, het een hele grote bagger cd. Ongelovelijk slecht. Die band viel toen echt door de mand zeg.. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 Ik weet nog wel dat ik een keer ongehoord Grand Turismo van The Cardigans heb gekocht. Behalve de twee singles die ik kende en best goed vond was, en is, het een hele grote bagger cd. Ongelovelijk slecht. Die band viel toen echt door de mand zeg.. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 16 februari 2005 Report Share Posted 16 februari 2005 Jaco Pastorius - Jaco Pastorius is echt een hoogtepunt uit mijn collectie. En zo heel treurig is het daarmee niet gesteld. Ik heb al mijn jeugdzondes opgeborgen, dieptepunten zijn op dit moment: Marco Borsato - De Waarheid Kan het nog kneuteriger? Ilse de Lange - Clean Up Wat een slechte stem... Peter Gabri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 16 februari 2005 Report Share Posted 16 februari 2005 Kwestie van smaak toch? Absoluut! Voor Pastorius geldt hetzelfde, ik ken zat mensen die daar niet graag naar luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Ben het trouwens niet met je eens dat die laatste live cd van Fleetwood Mac slecht is Don. Misschien dat die DVD slecht is? Ok het zijn ouwe lullen geworden en ze maken niet meer van die spacemuziek als vroeger maar vind het beslist niet slecht. Het is gewoon wat ingetogener. De live DVD van Fleetwood mac vind ik niet slecht maar beduidend minder dan bijvoorbeeld The Dance welke ik fantastisch vond en nog steeds vind. Nu vind ik alleen Buckingham nog goed van FM daar waar daarvoor Stevie Nicks mijn favouriet in deze band was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Zoveel weet ik er eigenlijk niet op te noemen maar van eentje kan ik wel direct zeggen dat ik het zonde geld vond namelijk Pink Floyd live at Pompei wat een achterlijk gedoe onder invloed van drugs. zo zie je maar weer smaken verschillen don. ik wou dat ik er bij kon zijn toen.dus als je hem op dvd heb wil ik hem zo overnemen (video heb ik hem al) JA daar zeg je wat er bij zij is wat anders zeker in die tijd . Waarschijnlijk had ik destijds helemaal uit mijn dak gegaan maar nu na zoveel jaren het weer te zien viel het me bitter tegen. Later werk zoals oa In the Flesh van RW vind ik veel beter uitmuntend zelfs ook Pulse mag er wezen. Ik doe nooit een dvd of wat voor drager van informatie weg nog geen cassette van 30 jaar geleden . Alles is er nog ook mijn LP collectie al draai ik die nooit meer. Nostalgie noem het maar zo of verzamelwoede ik ben er nog niet uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Welke ik ook tegen vind vallen is Aloha from Hawai van Elvis Presley.Duidelijk is daar toch al zichtbaar dat de man daar al op zijn retour was sloom en inspiratie loos op een paar nummers na. Dat is natuurlijk wel zo, maar vergeet niet dat dit het allereerste optreden is die door 2, 3 miljard mensen is bekeken via de sateliet., en das heel veel voor iemand die op zijn retour was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Welke ik ook tegen vind vallen is Aloha from Hawai van Elvis Presley.Duidelijk is daar toch al zichtbaar dat de man daar al op zijn retour was sloom en inspiratie loos op een paar nummers na. Dat is natuurlijk wel zo, maar vergeet niet dat dit het allereerste optreden is die door 2, 3 miljard mensen is bekeken via de sateliet., en das heel veel voor iemand die op zijn retour was. Het was dan ook eigenlijk de laatste grote gebeurtenis in mans carriere. Jammer dat hij er niet veel mee gedaan heeft daarna want hij was nog op het toppunt van zijn roem. De rehearsal show vind ik hoe dan ook beter al zijn ook daar de bewegingen sloom. Als je verder terug kijkt dan zie je dat de show,s al eerder in kwaliteit afnamen en de man al duidelijk aan het aftakelen was (On Stage) That,s the way it is vind ik nog een uitestekend concert. Dramatisch om te zien maar toch heel mooi vind ik zijn laatst opgenomen show waarin je afvraagt of hij wel weet waar hij is met als enige uitschieters de Gospel nummers en unchained melody. Onbegrijpelijk vind ik het dat er in die laatste jaren niet is ingegrepen door de mensen om hem heen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 20 februari 2005 Report Share Posted 20 februari 2005 Wat veel mensen niet weten is dat eigenlijk die kolonel verantwoordelijk is voor zijn dood. Omdat de Kolonel, wat gokschulden had in Las Vegas, liet hij hem daar twee keer per dag 1,5 uur optreden, en dat een jaar lang, dat houd geen mens vol, en dat hield ie vol door de drugs. Kijk maar es wat dat met je lichaam doet. HIj was al verslaafd toen ie in Duitsland zat, om wakker te blijven tijdens de nacht. Artistiek werd ie ook gesloopt door hem in de meest onzinnige films mee te laten spelen. ALs artiest sloopt je dat. Hij kwam weer wat tot leven in '68 comeback special. Als je mensen toen had gezegd over 9 jaar is ie dood, dan had niemand je gelooft. Na zijn dood was het eerste wat de kolonel besprak hij met zijn mensen hoe hij het meeste kon verdienen aan zijn dood. Hij ging niet direct naar hem toe nee dat regelde hij eerst. JA je hebt gelijk, dat ie niet best meer was, maar wat wil je na al die troep die hij innam, pillen om te slapen, pillen om wakker te worden, pillen om bruin te worden, pillen etc..... Dat houd geen mens vol. Oftwel hij is gewoon uitgebuit door die kolonel. DAt je niet begrijpt dat er niet werd ingegrepen, dat snap ik wel. Maar de man was gewoon een junkie, en al erg ver heen, en trouwens kijk maar es naar die gasten van de Rollings stones of aerosmith, die hebben ook zwaar aan de shit gezeten, die leven ook nog. Ik denk ook aan Ozzy, das niet best. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Oftwel hij is gewoon uitgebuit door die kolonel. Om die "arme" Dries van Kuijk nou de ondergang van Elvis in de schoenen te schuiven gaat wel ver. Zonder deze voormalige handelaar in kermisartikelen was de King wellicht ook wel beroemd geworden, net als bv. Jerry Lee Lewis of Carl Perkins. Maar Elvis werd legendarisch.. dankzij de Kolonel. Die "come back" show geeft aan dat als Elvis echt niet wilde, `t ook niet gebeurde. Parker had nl hele andere plannen, `n nogal circusachtige terugkeer, maar Presley stond erop dat `t (weer) rock & roll werd Daarbij was Parker ook helemaal niet gecharmeerd van al die uppers & downers. Hij gokte wel in Las Vegas, maar de hofhouding van Elvis moest toch ook draaiende gehouden worden. En wat de meeste films betreft: Elvis had `n goede stem, dus dan doe je musicals.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Zijn eigen nog levende bandleden kwamen daarmee, in een documentaire geloof ik, maar welke precies dat weet ik niet meer. Was op tv geloof ik. Natuurlijk heeft hij ook veel te danken aan de kolonel, maar vrijuit gaat ie zeker niet. Maar ook presley niet, want hij hoefde die troep niet te nemen, en hoefde zich niet vol te vreten met allerlei junkfood. Maar voor de omgeving van elvis was het gewoon erg moeilijk om hem ervan af te krijgen. En al was ie naar een afkickcentrum gegaan, daar kickt uiteindelij 1 op de 100 mensen af, en de meeste mensen nemen dan een andere verslaving. Hij was nota bene aangesteld als ambasadeur tegen drugs. Natuurlijk is hij jong gestorven, slechts 42 net als zijn moeder trouwens. Misschien is dat ook wel de reden dat ie zo beroemd is gebleven, en heeft ie in de vorige eeuw de grootste albumverkoop op zijn naam staan te wereld. Maar de grootste miskoop die ik ooit gedaan heb is Invincible van Wacko Jacko, het was inderdaad onovertroffen ZO SLECHT!!! Ook die gaat kapot aan zijn eigen roem, met dank aan zijn ouders maar vooral zichzelf. Die rechtszaak, is een lachertje, ze kunnen nooit een jury vormen die geen oordeel heeft over de man. Dus het wordt gewoon nooit een rechtszaak. En mocht het toch zover komen, dan gaat ie nooit de bak in. Dat geloof ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Dat de colonel de schuldige is vind ik ook onzin . In 1973 stonden ze beide op het punt een uit elkaar te gaan maar niemand durfde elvis aan te groot en wie kon de colonel vervangen? The colonel kwam dus weer terug en sloeg aan het puinruimen want Elvis had zich in diens afwezigheid heel wat op de hals gehaald. The come back show gaf inderdaad aan dat Elvis echt wel deed wat hijzelf wilde en dus niet de kertsshow met daarin alleen zoetsappige kertsliedje,s De keuze voor films was een logische zet een zet die beide partijen veel geld opleverde en daar ging het Parker om en de rock and roll was toen al overgenomen door de div Engelse bands. The come back special kwam exact op het juiste moment en ook de keuze voor Vegas bleek in eerste instantie een gouden gok. Voor beide partijen was dit ook weer een gemakkelijke keuze de een gokte de ander deed zich te goed aan jonge meisje,s en aan drugs en zo gingen ze beide ten onder. Elvis kwam nooit naar Europa waar de colonel ook de schuld van krijgt maar waarschijnlijker was het dat Elvis niet durfde door dat hij een koffer vol drugs bij zich had en een arsenaal aan wapens en daarbij een tour door Europa zou teveel geld kosten want vergeet niet dat Elvis heel wat personen om zich heen had en dat er toen geen sponsors waren als heden ten dage. Elvis moest tot zijn dood toe optreden om financieel het hoofd boven water te houden en Parker moest daar voor zorgen en dat werden toen grote concerten door heel de USA met als absolute dieptepunt puur om aan geld te komen The CBS special waarin te zien was voor al de mensen hoe de man er aan toe was iets wat je met normaal verstand niet eens overweegd om op TV te brengen maar geldgebrek blijkbaar dus wel. Ik zie het als 2 unieke personen die samen zijn gekomen waarbij het alleen aan het eind verkeerd ging maar daar kan je ook the colonel niet de schuld van geven. Veel betekenend vind ik het dat Parker NOOIT een boek heeft geschreven of een kwaad woord na Elvis dood over hem heeft gesproken hij zweeg als het graf en nam zijn geheimen wat die ook geweest mogen zijn mee in diens graf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts