Jump to content

Spatwater-dichte portable installatie

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Laatst kreeg ik een vraag van een klant die deze Philips set gebruikt:

9039988.jpg

Ze zouden graag een dergelijke set willen hebben die spatwaterdicht is :huh:

Zou het lastig zijn om dit apparaat aan te passen, of zijn er ook kant en klare oplossingen voor :unsure:

Functioneel bevalt dit setje de klant prima, maar na 3 jaar is hij afgeschreven, de knoppen werken niet goed meer en cd's zijn niet meer zonder haperen af te spelen.

De klant gebruikt deze set bij een zwembad met een 12V voeding, zodat er geen gevaar is met netsnoeren e.d.

Via de line-out speelt men ook via de grote bolspeakers in het zwembad, dit is een 100V systeem met aparte lijningangen voor een microfoon of bijv. deze set.

De karaoke functie wordt niet gebruikt, maar wel de cdspeler, microfoon en het cassettedeck via de ingebouwde speaker of extern.

Andr

Pardon, ik zie die set niet als 'mijn' aanwinst hoor :blink:

Het gaat om audio en dus staat dit topic waar het hoort :huh:

Een autoradio is teveel gepruts met kleine knopjes en je hebt dan geen ingebouwde speaker.

Ik ga eens bij watersport e.d. kijken, wieweet (Correct Marine zal misschien wel iets hebben ...).

Andr

Chloordampen slopen alles, zelfs zwembaddaken. Gewoon eenzelfde setje kopen en over drie jaar weer afschrijven.

Dat weet ik ja, daarom staat de centrale installatie meestal bij de balie :blink:

Zeer regelmatig vervang ik aansluitpanelen, speakerunits van de bollen en noem maar op omdat het compleet weggevreten is.

Je vraagt je wel eens af wat die chloordampen voor invloed op het zwembadpersoneel hebben :huh:

Andr

Ik heb in een ververleden stereo op de Motor gehad.

De goedkope radio (toen met )Cassette speler met een paar pioneertjes 10 cm papier speakers hielden het heel wat buien uit.

Zelfs na een direct hit en sluiting was 1 dagje zon weer voldoende om te gaan spelen.

In de bouw word ook veel gebruik gemaakt van autoradio 'kisten'

gr.Theo