marc b Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Om mijn set te upgraden zou ik kunnen kiezen tussen een cd-speler + vv of een set up zonder vv met o.a. mark levinson 39, wadia (noem maar op) of een Krell 20i/l. Wat zijn jullie ervaringen met cd-spelers rechtstreeks op de eindversterker of met vv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
macgek Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Ik heb getracht de Marantz cd 17mk3 ki rechtstreeks op mijn Bryston 4 B aan te sluiten. Ondanks de uitgang met vollume regeling was de zachtste stand al te hard om normaal te luisteren en ben hierdoor gedwongen een voorversterker aan te schaffen. Maar als het kan zou ik denken: Minder is beter in dit geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 14 februari 2005 Report Share Posted 14 februari 2005 Om mijn set te upgraden zou ik kunnen kiezen tussen een cd-speler + vv of een set up zonder vv met o.a. mark levinson 39, wadia (noem maar op) of een Krell 20i/l. Wat zijn jullie ervaringen met cd-spelers rechtstreeks op de eindversterker of met vv? Klankmatig gaat het doorgaans prima. De ruimtelijke kwaliteiten heb ik er regelmatig onder horen lijden. Een echt dynamische set zonder actieve voorversterker ben ik nog niet tegengekomen. Kortom: het gaat op het eerste gehoor best goed, maar let -- als je het probeert -- vooral ook op die twee andere aspecten waarop je wel iets zult inleveren. Het is maar een mening; ik heb het lange tijd geprobeerd en gevonden dat het goed was, dus ik ken het gevoel dat het 'afdoende' is wel. Bij mij waren financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 14 februari 2005 Author Report Share Posted 14 februari 2005 Ik heb het hier over de cd-spelers met een hoogwaardige vv aan boord. Die volgens de fabrikant ook geschikt zijn om rechtstreeks (geballanceerd) op de eindversterker aan te sluiten. Welke cd-speler gebruikte jij Toine? Link to comment Share on other sites More sharing options...
frits12 Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 Ik heb toevallig vorige week een test gedaan waarbij eerst een cd speler rechtstreeks naar ev en daarna met een vv ertussen. De gebuikte apparatuur was, cd ml 390s vv ml 320s ev ml 431. Zoals gebuikelijk bij Mark Levinson alles geballanceerd aangesloten. cd rectstreeks op ev klonk zeer goed. klankmatig in balans, goede 3d weergave, en voldoende dynamiek. Met de vv erbij werd het echter nog veel mooier. meer 3d openheid meer hoog meer laag, kortom op alle fronten beter. Maar volgens mij is er zonder vv zeer goed te leven. het scheelt in dit geval toch zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 Ik heb laatst de test gedaan met onderstaande apparatuur. Aansluiting rechtstreeks gaf een prima geluid en in mijn geval transparanter. Maar dat kwam vrnl door het vervangen van de quadlink door een Van den Hul interlink. Dat bleek toen ik hetzelfde deed bij de pre. Denk er wel aan dat je, in ieder geval in mijn geval, ook de toonregeling kwijt bent. Maar die heb ik toch niet nodig. Ik overweeg nu serieus de 99 pre en de fm4 in de aanbieding te doen en een dab-tuner te kopen. Conclusie: geluid gaat er zeker niet op achteruit en je kunt een boel centjes besparen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 15 februari 2005 Report Share Posted 15 februari 2005 Plaatjes draaien gaat dan wat moeilijk. OK Ruud! Het is natuurlijk een digitale vv. Ben bezig mijn mooiste lp's te digitaliseren. Oh, Oh nu zul je de vinylliefhebbers horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 16 februari 2005 Report Share Posted 16 februari 2005 Ik heb het hier over de cd-spelers met een hoogwaardige vv aan boord.Die volgens de fabrikant ook geschikt zijn om rechtstreeks (geballanceerd) op de eindversterker aan te sluiten. Welke cd-speler gebruikte jij Toine? Ik gebruik een CD-80 van Marantz. De meeste gebruikers die ik ken geven niet heel hoog op over de voorversterkerkwaliteiten van die Wadia's; wel over de kwaliteit als cd-speler natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Plaatjes draaien gaat dan wat moeilijk. OK Ruud! Het is natuurlijk een digitale vv. Ben bezig mijn mooiste lp's te digitaliseren. Oh, Oh nu zul je de vinylliefhebbers horen Ja, maar misschien anders dan je denkt. Wat voor ADC/geluidskaart maak je gebruik van? En welk software? Ik heb nemelijk veel muziek op vinyl die ik b.v. niet in de auto kan draaien. Misschien een eigen topic waard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Plaatjes draaien gaat dan wat moeilijk. OK Ruud! Het is natuurlijk een digitale vv. Ben bezig mijn mooiste lp's te digitaliseren. Oh, Oh nu zul je de vinylliefhebbers horen Ja, maar misschien anders dan je denkt. Wat voor ADC/geluidskaart maak je gebruik van? En welk software? Ik heb nemelijk veel muziek op vinyl die ik b.v. niet in de auto kan draaien. Misschien een eigen topic waard? Hallo Viking, tja het is een hele uitzoekerij geweest om dat goed voor elkaar te krijgen. Ik heb een Apple iBook G4 met iTunes als muziek-/brandprogramma. Mijn platenspeler is gewoon aangesloten op de vv en vanuit daar via de tape-uitgang op de iMic, een externe, betere geluidskaart die via Apple kan worden geleverd. NB ik weet bijna zeker dat de iMic ook onder Windows werkt. Bij de iMic wordt software geleverd (Final Vinyl) om de opnames te maken en te bewerken. Type final vinyl in bij google en je komt de rest vanzelf tegen. Het werkt perfect en de kwaliteit is erg goed (optie AIFF codering ingeschakeld, dus het signaal wordt 100% gedigitaliseerd zonder compressie en al die andere ellende). De iMic is goedkoop: ca 45 euro en de meest actuele software van Final Vinyl is gratis te downloaden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 23 februari 2005 Author Report Share Posted 23 februari 2005 Dit ging toch niet over platenspelers en al helemaal niet over computers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts