Jump to content

Van Nordost blue heaven naar red dawn

Ghostbuster
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met de verschillen tussen de blue heaven en red dawn kabels van Nordost ? Ik bezit nu de blue heaven interlinks en speakerkabel maar vind het toch iets te weinig bas hebben, is het een oplossing om naar de red dawn kabel over te stappen ?

vr.gr.

Ghost

Toen ik mijn LS-kabel en interlink ging uitzoeken vond ik de Red Dawn het mooist klinken. De Blue Heaven te fris en de Solar Wind betaalbaar ;) .

Dat je met de Red Dawn "te weinig bas" zou krijgen is te kort door de bocht.

Nordost is bijzonder analytisch; laat dus exact horen hoe je set klinkt. Zonder hoog of laag weg te filteren.

Maar als je componenten/akoestiek te fris zijn... tja, dan laat een Red Dawn dat ook horen.

Het is dus in feite een teken dat je set te fris/weinig bas levert ipv dat de kabels schuldig is.

Maar nu ik Michael Green's interlink en luidsprekerkabels heb... Ben blij dat ik mijn Nordosts nog tegen een schappelijke prijs heb kunnen verkopen!

Groet,

Erjee.

bedankt voor de reakties,

Het is niet zo dat ik ontevreden ben ofzo, maar soms mis ik gewoon wat laag heb ik het gevoel. Ik waardeer het open karakter van Nordost kabels wel heel erg en wil hier eigenlijk ook niet vanaf, misschien dat ik de red dawn eens ergens op proef mee kan nemen.

Ik heb overigens Rotel componenten (rsp-1098 / rb-1090) en een Myryad cd-speler.

bedankt voor de reakties,

Het is niet zo dat ik ontevreden ben ofzo, maar soms mis ik gewoon wat laag heb ik het gevoel. Ik waardeer het open karakter van Nordost kabels wel heel erg en wil hier eigenlijk ook niet vanaf, misschien dat ik de red dawn eens ergens op proef mee kan nemen.

Ik heb overigens Rotel componenten (rsp-1098 / rb-1090) en een Myryad cd-speler.

Als je bas wil is Rotel RB1090,Nordost