Jump to content

cd speler?????

rein56
 Share

Recommended Posts

En ja hoor, daar is alweer een vraag om tips. Van Hubertins heb ik er al 2 gekregen. Na de afgelopen 2 jaar mijn aangepast te hebben beschik ik nu over een Copland CSA 28 versterker, Totem Rainmaker ls-ers. Mijn huidige cd-speler is een Marantz CD63MKII KI. Niet dat deze nu zo slecht is, maar toch zou ik eens willen weten welke speler een verbetering zou zijn. Door Hubertinus zijn genoemd de Sugden 21 en de Rega Planet. Oh ja, ik ben niet vies van 2e hands en mijn budget is niet onuitputtelijk, zo'n Euro 500,= tot 750/800.

Ik weet dat je moet luisteren, maar een short;ist is wel zo handig.

Groet,

Rein

nou ,

je kunt luisteren tot je een ons weegt, maar beter dan de marantz , vind je niet.

misschien een beetje anders....

ze klinken nl bijna allemaal eender.

dus koop lekker voor 700 euro cd's. :)

ps; als je toch gaat luisteren, doe het dan zonder dat je weet welke er speelt.

laat je vriend/vriendin ook even twee keer de zelfde speler achterelkaar horen terwijl ze jou overtuigd dat het verschillende zijn.

(wedden dat je verschil hoort :)

Hoi Erik,

Ben je naam al vaker tegengekomen op dit forum en natuurlijk ook je mening. Ik hou je tip in gedachten en zal er zeker rekening mee houden. Waarschijnlijk neem ik een van de kinderen als "proefkonijn" mee, mijn echtegenote is absoluut niet geinteresseerd.

Rein.

Als je een beetje handig bent, kun je zelfs je huidige Marantz een flinke boost geven. Openschroeven en deksel met loodbitumen (zelfklevende anti-dreunplaten, te koop bij automaterialenzaak) beplakken. Daarna kun je ook nog de mutetransistoren eruit halen (die zitten vlak bij de uitgang). Je kent je speler daarna niet meer terug (positief).

Op zich is het al tamelijk lastig je Marantz te verslaan met het huidige budget. Modden is een serieuze optie (ookal beweert Huub van niet). Persoonlijk vind ik de standaard CD63MkII beter dan de huidige Marantz CD4000, 5000 en 6000 reeks. Ik meen ergens gelezen te hebben dat jij 'm in een KI versie hebt. Die is idd iets beter dan de standaard CD63MkII, maar ook hier is nog wat uit te peuren.

De Tips van Huub zijn prima, maar iets boven budget. Wat ook kan? Een tweede hands TEAC VRDS10 (klinkt niet helemaal super, maar een beter loopwerk vindt je niet snel), Pioneer PD-S60x (x=cijfer) (ook hier is het loopwerk erg goed en ze klinken niet verkeerd), een Yamaha CDX890 of CDX1060 (klinkt heel erg open, transparant) of een ouwe ZoNie uit de ES reeks (van voor 1996).

Bij de nieuwe heeft Erik wel een klein beetje gelijk. In deze prijsklasse is wel klankverschil, maar dat is niet echt dramatisch. De ene klinkt wat helderder en of scherper dan de ander. Qua preciezie en afbeelding is dat verschil niet wereldschokkend.

Met een beetje goeie wil vind je misschien in Duitsland nog ergens een T+A CD1220R voor dat bedrag. Daar zou ik dan zeker voor gaan.

Als je een beetje handig bent, kun je zelfs je huidige Marantz een flinke boost geven. Openschroeven en deksel met loodbitumen (zelfklevende anti-dreunplaten, te koop bij automaterialenzaak) beplakken. Daarna kun je ook nog de mutetransistoren eruit halen (die zitten vlak bij de uitgang). Je kent je speler daarna niet meer terug (positief).

Op zich is het al tamelijk lastig je Marantz te verslaan met het huidige budget. Modden is een serieuze optie (ookal beweert Huub van niet). Persoonlijk vind ik de standaard CD63MkII beter dan de huidige Marantz CD4000, 5000 en 6000 reeks. Ik meen ergens gelezen te hebben dat jij 'm in een KI versie hebt. Die is idd iets beter dan de standaard CD63MkII, maar ook hier is nog wat uit te peuren.

De Tips van Huub zijn prima, maar iets boven budget. Wat wel kan? Een tweede hands TEAC VRDS10 (klinkt niet helemaal super, maar een beter loopwerk vindt je niet snel), Pioneer PD-S60x (x=cijfer) (ook hier is het loopwerk erg goed en ze klinken niet verkeerd), een Yamaha CDX890 of CDX1060 (klinkt heel erg open, transparant) of een ouwe ZoNie uit de ES reeks (van voor 1996).

Bij de nieuwe heeft Erik wel een klein beetje gelijk. In deze prijsklasse is wel klankverschil, maar dat is niet echt dramatisch. De ene klinkt wat helderder en of scherper dan de ander. Qua preciezie en afbeelding is dat verschil niet wereldschokkend.

Met een beetje goeie wil vind je misschien in Duitsland nog ergens een T+A CD1220R voor dat bedrag. Daar zou ik dan zeker voor gaan.

Sodejuu,

Volgens mij zijn die Marantz CD4000/5000/6000 al weer een tijdje geleden vervangen door de CD5400 en de CD7300. Maar misschien dat de oude serie ook nog nieuw te koop is... Hoe die nieuwe serie is (t.o.v. de CD63), weet ik niet trouwens...

En welk(e) type(s) Pioneer bedoel je precies? Ik neem aan dat je een model met Stable Platter-loopwerk bedoelt? Ik ken wel de PD-S505/507 (die laatste heb ik zelf) en de PD-S707, maar de PD-S60x (x=cijfer ;) ) ken ik niet... Of bedoel je de PD-S06? Die zie je hear redelijk vaak te koop staan (wel steeds dezelfde volgens mij)...

Henrie,

Met CD4000, 50000 en 6000 SERIE bedoel ik ook de CD5400 en CD6300 en de CD4200 en de CD4300 en de ....... Ik heb al vaker gezegt dat ik ervan uit ga dat mensen verder kunnen denken/schakelen dan wat er geschreven staat, ook (vooral) tegen jou ;)

De Pioneer PD-S602 en 603 bestaat ook. Deze zijn in feite gelijke aan de PD-S502 en 503, maar hebben wat extra features. En ze klinken net iets beter dan de PD-S50x (x=cijfer), Schnappi :confused::rolleyes:;) (das kleine Krokodil :P )

BTW, Ik geef de voorkeur aan de CD63 en CD67. Ze klinken echt beter dan de nieuwe Marantzen

Mee een sod. Ik heb zelf een 63mkII gehad. IN een vlaag van verstands

verbijstering heb ik deze weggedaan in de veronderstelling dat een

moderne dvd speler wel minstens net zo goed zou klinken...NOT dus

Inmiddels weer een 5400 ose. Niet verkeerd. Maar die 63 was toch

echt beter. Snik :(

Een tweede hands TEAC VRDS10 (klinkt niet helemaal super, maar een beter loopwerk vindt je niet snel),

Een VRDS10 koop je gemiddeld 2e hands voor + - 350,- (ongemodificeerd) .

Met een andere (lees betere klok) b.v. Tent XO2 ( +- 125,- ) speelt de VRDS weer een heel stukkie hoger . Verder kun je er nog wat dingen aan upgraden en ook een losse Dac behoort tot de mogelijkheden .

Een VRDS10 speelt wel licht analytisch , hou daar wel even rekening mee .

Tuurlijk zijn er altijd "betere spelers "maar gezien de aanschafprijs en de kosten van een upgrade speelt deze speler toch behoorlijk mee .

groetjes

John

Henrie,

Met CD4000, 50000 en 6000 SERIE bedoel ik ook de CD5400 en CD6300 en de CD4200 en de CD4300 en de ....... Ik heb al vaker gezegt dat ik ervan uit ga dat mensen verder kunnen denken/schakelen dan wat er geschreven staat, ook (vooral) tegen jou ;)

De Pioneer PD-S602 en 603 bestaat ook. Deze zijn in feite gelijke aan de PD-S502 en 503, maar hebben wat extra features. En ze klinken net iets beter dan de PD-S50x (x=cijfer), Schnappi :confused::rolleyes:;) (das kleine Krokodil :P )

BTW, Ik geef de voorkeur aan de CD63 en CD67. Ze klinken echt beter dan de nieuwe Marantzen

Ok, Sodeju, ik schnapp het... ;)

Klinkt de CD7300 ook minder dan de CD63/67? En hoe zit het met de SA8400 (stereo sacd/cd-speler)? Wel vreemd dat ze minder zouden klinken. Dan vraag je je toch af waarom die 63 en 67 het veld moesten ruimen... Marketing waarschijnlijk...

Guest Theo H.
Als je een beetje handig bent, kun je zelfs je huidige Marantz een flinke boost geven. Openschroeven en deksel met loodbitumen (zelfklevende anti-dreunplaten, te koop bij automaterialenzaak) beplakken.

Voorzichtig, hoor. Ik heb dat ooit gedaan bij mijn toenmalige Arcam, de Alpha 9.

Hoe meer ik erin stopte, hoe slechter het ging klinken.

Mijn conclusie is dat het kennelijk vaak werkt (gezien de statements in de diverse topics) maar zeker niet altijd (gezien mijn ervaring).

Overigens heb ik de Marantz CD63 KI gehad. Prima speler. Wil je beter, dan zou ik zeker eens naar een Arcam luisteren. Daar hoeft dan ook helemaal niet meer aan geklooid te worden. Is van zichzelf goed.

Groet,

Theo.

Ik heb een cd 67SE gehad. Niet om aan te horen echt waar! Is ook maar zeer kort bij mij in dienst geweest.

Hubertinus

Dat geintje heb ik een keer gehoord van iemand met

Hoi Theo,

Aan welke Arcam zit je dan te denken? Zo links en rechts worden ook wat Musical Fidelity spelers aangeboden, zou dat wat kunnen zijn?

Overigens, de muzieksmaak is in de loop van de jaren van ouwerwets Deep Purple geweld opgeschoven naar het rustiger werk. Unplugged van Clapton, Kathie Maluha etc.

Overigens, een keer een elpeetje schuw ik ook absoluut niet. Laatst nog naar wat oud Led Zepplin werk zitten luisteren. Lekker hoor.

Groet,

Rein.

Heeft Erik nog steeds geen KNO arts bezocht  ?  :huh:  ;)

groetjes John

Nee. :(

gezien jouw leeftijd , hoor ik beter dan jij.

alleen heb ik minder fantasie.

sommige denken van alles te horen.... :rolleyes:

alles wat ik niet moet horen hoor ik wel Erik , althans volgens mijn vrouw ;)

groetjes

John

degene die duidelijk verschil hoort tussen cd spelers is heel goed natuurlijk.

hij bewijst hiermee dat ie niet doof is (stel je voor....)

hij heeft een goede reden om serieus genomen te worden..

en hij hoort bij de club . :rolleyes:

ik ben gewoon eerlijk.

en arrogant zijn mensen die zeggen dat ik doof ben. ;)

terwijl ze zelf niet eens weten hoe al die rare instrumentjes op hun cd verzameling in het echt klinken...... :P

en nu ga ik op vakantie !

tot over een week :D

ik ben gewoon eerlijk.

terwijl ze zelf niet eens weten hoe al die rare instrumentjes op hun cd verzameling in het echt klinken...... :P

Mensen die naar de KNO arts gaan Erik zijn niet allemaal doof ;)

En , heel prettige vakantie B)

groetjes

John

ik ben gewoon eerlijk.

Tot dinsdag :rolleyes::lol:;)