Jump to content

cd speler?????

rein56
 Share

Recommended Posts

Guest Theo H.
Hoi Theo,

Aan welke Arcam zit je dan te denken? Zo links en rechts worden ook wat Musical Fidelity spelers aangeboden, zou dat wat kunnen zijn?

Overigens, de muzieksmaak is in de loop van de jaren van ouwerwets Deep Purple geweld opgeschoven naar het rustiger werk. Unplugged van Clapton, Kathie Maluha etc.

Overigens, een keer een elpeetje schuw ik ook absoluut niet. Laatst nog naar wat oud Led Zepplin werk zitten luisteren. Lekker hoor.

Groet,

Rein.

Hoi Rein,

Ik ken van Arcam CD spelers de Alpha-serie en de FMJ CD33. Van de Arcam Diva serie ken ik de versterkers. Een Alpha CD speler is nog slechts gebruikt te krijgen, zou ik zelf wat huiverig voor zijn. Misschien van een dealer, met garantie... Klonk echt goed!

De CD33 is nieuw duur en moeilijk gebruikt te vinden. Wel de CD23, maar dat is een heel andere speler Beter volgens sommige.

Anders, luister eens in de Diva serie. In de loop van de jaren zijn die ook steeds verbeterd. De versterkerserie van de Diva is ook prima dus kan ik me niet voorstellen dat de CD spelers niet op gelijk niveau zouden zijn.

Voor de genoemde rustige muziek (is ook mijn muziek) is Arcam (wat mij betreft) een wereldmerk.

Voor alle andere muziek ook, trouwens.

Van Musical Fidelity ken ik alleen de versterkers. En dan nog veel te weinig om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen!

Vriendelijke groet,

Theo.

ik ken wel de dac van MF is volgens mij de zelfde die in de a3.2 zit, heb ik gehad gaf een mooie brede stage en een prettig softe klank

heb er een tijd met veel plezier naar geluisterd

heb nu een linn ikemi is wel een betere speler maar is ook een stuk duurder

ik ken wel de dac van MF is volgens mij de zelfde die in de a3.2 zit, heb ik gehad gaf een mooie brede stage en een prettig softe klank

heb er een tijd met veel plezier naar geluisterd

heb nu een linn ikemi is wel een betere speler maar is ook een stuk duurder

MF heeft/had meerdere dacs zoals de tri-vista, a324, x-dac en x-dac v3. In de a3.2 zit dezelfde dac als in de Nu-vista cd speler alleen dan zonder buizen.

Zit er misschien iemand in Zuid-Limburg waar ik een speler van MF of Arcam kan beluisteren?

Rega is geen probleem, dat kan bij mijn buurman.

Ik woon in Spaubeek, dus als er iemand is die daar in de buurt woont....?

Rein.

Zit er misschien iemand in Zuid-Limburg waar ik een speler van MF of Arcam kan beluisteren?

Rega is geen probleem, dat kan bij mijn buurman.

Ik woon in Spaubeek, dus als er iemand is die daar in de buurt woont....?

Rein.

Ik woon niet in Zuid-Limburg. ;):)

Guest Hubertinus

Als je ze allemaal in een keer laat spelen met versterkers en luidsprekers, dan kan dat.

By the way CJ. Ik heb de Arcam CD192 beluisterd. Ik was niet echt "impressed".

Hubertinus

Als je ze allemaal in een keer laat spelen met versterkers en luidsprekers, dan kan dat.

By the way CJ. Ik heb de Arcam CD192 beluisterd. Ik was niet echt "impressed".

Hubertinus

Wat zat er aan vast geknoopt? B)

Guest Hubertinus

Wat denk je? Arcam en Totem.

Ik heb de laatste tijd de volgende spelers beluisterd: Rega Jupiter, Sugden Bijou cd Master, Arcam cd 192. En allemaal ten opzichte van een Rega Planet 2000.

Aanstaande dinsdag ga ik een speler beluisteren waar ik heel veel van verwacht.

Hubertinus

Guest Hubertinus

Ik ben daar ook eens een paar keer geweest, John. De eigenaar is erg enthousiast. De zaak is niet zo groot. Heeft Primare, MF, Marantz, Clearaudio, Project, Audio Physic. en nog wat merken die mij niet zo direkt te binnen schieten.

Hubertinus

Wat denk je? Arcam en Totem.

Ik heb de laatste tijd de volgende spelers beluisterd: Rega Jupiter, Sugden Bijou cd Master, Arcam cd 192. En allemaal ten opzichte van een Rega Planet 2000.

Aanstaande dinsdag ga ik een speler beluisteren waar ik heel veel van verwacht.

Hubertinus

Ik zou bijna zeggen dat die Arcam dezelfde fout heeft als de Arcam van die man die vol trots zijn hagelnieuwe CD 192 bij iemand thuis uit de doos haalde om hem te beluisteren en te laten beoordelen. :blink:

Na eerst warm te zijn gedraaid de versterker maar eens opengedraaid, en wat denk je, klonk nergens naar. :( Tenminste, in vergelijking tot die Sony die daar ook stond te draaien. De man was helemaal ontdaan. :unsure::(

Heb ik daar nu zoveel voor betaald, voor dit geluid? Wat bleek na onderzoek, een nietig klein weerstandje was niet zoals het hoorde. :confused:

Maar dit verhaal heb ik al eerder verteld. <_<

Nomaliter zijn Arcams wereldspelers, die met de besten mee kunnen, zeker als ze gemod. zijn zoals de mijne, dan zijn ze zelfs beter. :)

Hoi John,

Ik kom op een regular basis bij Helder en het is idd een kleine zaak met een heel enthousiaste eigenaar.

Dit zijn de merken die hij heeft (met dank aan hifi.nl)

Acoustic Energy

Atacama

Audio Physic

Audion

Audioquest Cables

Beyer Dynamic

Cadence

Castle

Clearaudio

Clio Acoustics

Creaktiv

CurrentDesigns