Jos Ferwerda Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Ik heb een Thorens TD160 en mijn vraag is wie daar behuizingen voor maakt. Misschien iemand op het forum of een bedrijf? Mijn Thorens doet het prima alleen is het fineer aan de onderkant beschadigd en ik wil graag een betere behuizing. Het hoeft niet een behuizing van 20 kilo te zijn met steen enz maar wel netter en steviger. Groeten, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 vraag hier eens? http://www.platenspelers.nl/ groet, bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Je wil toch alleen een nieuwe plint ? Dat kan een hobby schrijnwerker gemakkelijk zelf maken aan de hand van de oude. Je kan dan je fineer zelf kiezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 18 februari 2005 Author Report Share Posted 18 februari 2005 Je wil toch alleen een nieuwe plint ? Dat kan een hobby schrijnwerker gemakkelijk zelf maken aan de hand van de oude. Je kan dan je fineer zelf kiezen. Klopt, inderdaad een nieuwe "plint" en een nieuwe stevige onderkant. Maar aangezien het natuurlijk allemaal netjes recht moet zijn en er geen hout gebruikt wordt wat naar loop van tijd krom trekt omdat het buiten heeft gelegen. Dit uit ervaring omdat de nieuwe behuizingen van mijn Philips buizen eindversterkers ook een beetje krom getrokken waren. Gelukkig verdween dit probleem naar een tijdje door het gewicht van de eindversterkers zelf. Hieruit zoek ik dus een bedrijf of particulier waarbij ik me daar niet druk over hoef te maken. Hier in Assen zou ik het zo niet weten. Groeten, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 18 februari 2005 Author Report Share Posted 18 februari 2005 vraag hier eens? http://www.platenspelers.nl/ groet, bb Bedankt, ik zal ze eens vragen. Groeten, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Ik zou 25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 ik denk eraan een fatsoenlijke onderkant voor mijn TD126mkIII te maken, ipv dat plastic bakkie eronder. vanwaar de 30 mm gaten? ik zou denken dat er dan geluid in kan die de constructie weer in trilling brengt, maar ik kan het ook fout zien? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 18 februari 2005 Author Report Share Posted 18 februari 2005 Ik zou 25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 vanwaar de 30 mm gaten? ik zou denken dat er dan geluid in kan die de constructie weer in trilling brengt, maar ik kan het ook fout zien? groet Die gaten moeten ervoor zorgen dat er geen ongewenste trillingen in de kast of constructie optreden. Echte super-dure exotische platenspelers hebben niet eens een behuizing zoals de FatBob & Co. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 vanwaar de 30 mm gaten? ik zou denken dat er dan geluid in kan die de constructie weer in trilling brengt, maar ik kan het ook fout zien? groet Die gaten moeten ervoor zorgen dat er geen ongewenste trillingen in de kast of constructie optreden. Echte super-dure exotische platenspelers hebben niet eens een behuizing zoals de FatBob & Co. Henri Zelfs geen veren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 En als laatste is mijn vraag wat voor voeten ik moet gaan gebruiken voor onder de platenspeler, spikes of gewoon rubbervoeten of misschien wat anders? Jos, Die voetjes zeg je, dat probleem heb ik ook. Zoek al een hele tijd een setje mooie betaalbare en in de hoogte regelbare voetjes voor onder mijn TD160 MK2 .... Als jij er vind hoor ik dat graag van je. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Jos, wellicht dat ze bij 'uptodate' in de Groningerstraat iets voor je kunnen maken ? (daar worden volgens mij wel custom made dingen gemaakt in hout) Is 't niet mogelijk om gewoon je huidige omlijsting opnieuw te 'restaureren' ? (opnieuw schuren/lakken of fineren) Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 18 februari 2005 Author Report Share Posted 18 februari 2005 En als laatste is mijn vraag wat voor voeten ik moet gaan gebruiken voor onder de platenspeler, spikes of gewoon rubbervoeten of misschien wat anders? Jos, Die voetjes zeg je, dat probleem heb ik ook. Zoek al een hele tijd een setje mooie betaalbare en in de hoogte regelbare voetjes voor onder mijn TD160 MK2 .... Als jij er vind hoor ik dat graag van je. Henri Henri, Ik zal eraan denken als ik wat gevonden heb Groeten, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 18 februari 2005 Author Report Share Posted 18 februari 2005 Jos, wellicht dat ze bij 'uptodate' in de Groningerstraat iets voor je kunnen maken ?(daar worden volgens mij wel custom made dingen gemaakt in hout) Is 't niet mogelijk om gewoon je huidige omlijsting opnieuw te 'restaureren' ? (opnieuw schuren/lakken of fineren) Mvg, Alco Alco, Bedankt! Ik zal ze eens vragen of ze iets voor mij kunnen betekenen. Dat zal misschien wel kunnen maar de behuizing doet mij niet echt stevig aan en spaanplaat ben ik al helemaal geen fan van. Het is een goede platenspeler die een betere behuizing verdiend. Groeten, Jos ps: bevalt het nog goed in de flat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 ps: bevalt het nog goed in de flat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 He Alco, Normaliter moet je twee plaatjes posten en dan pas kunnen we de 9 verschillen zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 He Alco, Normaliter moet je twee plaatjes posten en dan pas kunnen we de 9 verschillen zoeken Rekenen was nooit m'n sterkste vak op school, maar volgens mij tel ik er 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 18 februari 2005 Author Report Share Posted 18 februari 2005 ps: bevalt het nog goed in de flat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 De foto's zijn niet van het appartement dat ik koop, die van mij is wel hetzelfde. En een mooi uitzicht....... Buiten is ruimte zat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Heb 't appartement van je foto gevonden op Funda, Jos. Ik dacht de kamer/foto's al te herkennen, en m'n vermoeden klopte. Lekker dicht bij 't centrum en 't NS-station trouwens! Ik zie 't, ook jouw kamer is niet echt ideaal. Maarja,...om een huis te gaan verkopen omdat de HiFi set net niet ideaal opgesteld kan worden, is ook nogal een drastische stap vind ik Succes met de verhuizing en 't inrichten en opstellen van je set. Ik hoop dat 't allemaal tot volle tevredenheid zal verlopen Als ik nog geen (koop)woning had, dan leek dit me wel wat: In hartje centrum, boven een grote kleding/schoenenzaak, voor 82.500,- euri. (met vloer-,muur-, en dakisolatie) Op steenworp afstand van de enige HiFi-zaak die Assen nog rijk is. (makkelijk als je 'n keer wat wilt uitproberen thuis) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 18 februari 2005 Author Report Share Posted 18 februari 2005 Heb 't appartement van je foto gevonden op Funda, Jos. Ik dacht de kamer/foto's al te herkennen, en m'n vermoeden klopte. Lekker dicht bij 't centrum en 't NS-station trouwens! Ik zie 't, ook jouw kamer is niet echt ideaal. Maarja,...om een huis te gaan verkopen omdat de HiFi set net niet ideaal opgesteld kan worden, is ook nogal een drastische stap vind ik Succes met de verhuizing en 't inrichten en opstellen van je set. Ik hoop dat 't allemaal tot volle tevredenheid zal verlopen Als ik nog geen (koop)woning had, dan leek dit me wel wat: In hartje centrum, boven een grote kleding/schoenenzaak, voor 82.500,- euri. (met vloer-,muur-, en dakisolatie) Op steenworp afstand van de enige HiFi-zaak die Assen nog rijk is. (makkelijk als je 'n keer wat wilt uitproberen thuis) Alco, (speurhond) Bedankt! Ik hoop dat alles ook zo kan worden als ik in mijn hoofd heb. Dat is inderdaad ook geen lelijke woning en een mooie keuken. Van wat ik kan zien op de foto biedt de kamer ook goede mogelijkheden voor het plaatsen van de audio installatie De keuken is iets wat ik mijn woning nog moet plaatsen maar daar was de prijs ook naar. Ik heb overal dubbel glas op de klapraampjes na, een cv installatie en een compleet nieuwe wc inclusief betegeling. Enige dingen die vervangen worden in mijn nieuwe woning zijn: een nieuwe meterkast met 5 groepen waarvan 1 voor de pc (server) en 1 voor de audio installatie, een nieuwe keuken en de douche wordt grondig onder handen genomen. Helaas heb ik geen vloer isolatie maar ik neem laminaat met daaronder groene tegels net zoals ik nu ook heb of kan de vloer nog beter geisoleerd worden? Ik wil er natuurlijk voor zorgen om zo weinig mogelijk overlast te veroorzaken gezien het feit dat ik soms graag een beetje volume wil als ik muziek luister. Sommige nummers luisteren nu eenmaal prettiger op een wat hoger volume. Wat opzich wel leuk is aan deze appartementen is dat je 2 balkons hebt. 's ochtends als je wakker wordt kan je zo in het zonnetje gaan zitten en 's avonds als je thuiskomt van je werk kan je weer in het zonnetje zitten. Ik woon dan op de bovenste verdieping en heb dan ook vaak zon, erg prettig dus. Waar ik nu woon is het precies andersom, 's ohtends shaduw en 's avonds ook Groeten, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 18 februari 2005 Author Report Share Posted 18 februari 2005 Op steenworp afstand van de enige HiFi-zaak die Assen nog rijk is.(makkelijk als je 'n keer wat wilt uitproberen thuis) Ik gok ongeveer 100 meter maximaal Ik gok ongeveer 100 meter maximaal. Als ik daar zou wonen wordt ik vaste "mag ik dit thuis even uitproberen" klant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Ik woon dan op de bovenste verdieping en heb dan ook vaak zon, erg prettig dus. Eek, dat zou niets voor mij zijn. Dat was 1 van de redenen om uit m'n vorige flat te verhuizen. M'n eis bij 't zoeken naar een nieuw appartement was dan ook 'niet weer op de bovenste verdieping'. Het leek wel een oven, zo bloodyhot werd 't zomers. Hoewel....ik woon nu op 2 hoog, en 't wordt hier zomers ook bloedheet, terwijl ik pas na 17:00 uur de zon op de ramen krijg. (ik heb zomers m'n slaapkamerraam over de gehele breedte dicht getimmerd met tripex platen tegen de zon/hitte) Oeps,...we dwalen of...sorry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts