vrut Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Gegroet, Ik wil graag diverse buizen voor mijn voorversterker. Telefunken schijnt goede te maken. Echter waar kan ik deze aanschaffen? Het liefts een SQ goldpin, mag best wel wat kosten. Merci, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 eBay (ter illustratie, ik heb hier 2 GE 5814a en 2 GE 5star 5814a (ecc82) gekocht voor 43 euro terwijl 1 39 euro bij Analogue Audio kost) ecc83: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...ssPageName=WDVW of ecc88: http://search.ebay.nl/telefunken-ecc88_W0Q...ntrypageZsearch of als je niet op een koopje uit bent: www.tubeman.com www.dougstubes.com http://tubeampdoctor.shop-in-worms.net/ind...?cPath=21_60_63 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 18 februari 2005 Report Share Posted 18 februari 2005 Beste Vrut, kijk eens bij Mattijs! Ik heb meerdere malen buizen bij hem besteld. Altijd netjes en zeer snel afgehandeld en verpakt. Groet, Matthias. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 26 februari 2005 Author Report Share Posted 26 februari 2005 Gegroet, Bedankt voor de tips. Ik heb gezien dat de Telefunken ECC83 en ECC88 inderdaag vrij duur is. Van 39,- per stuk tot 150,- per twee. Ter vergelijk een Tesla E88CC NOS goldpin kost 29,- Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 26 februari 2005 Report Share Posted 26 februari 2005 Gegroet, Bedankt voor de tips. Ik heb gezien dat de Telefunken ECC83 en ECC88 inderdaag vrij duur is. Van 39,- per stuk tot 150,- per twee. Ter vergelijk een Tesla E88CC NOS goldpin kost 29,- Groeten, Fred een porsche is ook duurder dan een daf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 februari 2005 Report Share Posted 26 februari 2005 een porsche is ook duurder dan een daf. Volgens mij is een DAF veel duurder dan een Porsche en gaat ook nog eens veel langer mee...................................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 26 februari 2005 Report Share Posted 26 februari 2005 een porsche is ook duurder dan een daf. Volgens mij is een DAF veel duurder dan een Porsche en gaat ook nog eens veel langer mee...................................... maar een porsche klink wel beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 27 februari 2005 Report Share Posted 27 februari 2005 een porsche is ook duurder dan een daf. Volgens mij is een DAF veel duurder dan een Porsche en gaat ook nog eens veel langer mee...................................... maar een porsche klink wel beter. was dus geen goed vergelijk, omdat DAF geen personenauto's meer bouwt Een vergelijk tussen een Bentley Continental en een Suzuki Alto was misschien beter geweest Let wel op. Ook bij Telefunken heb je "Porsches" en "kevers". Nu ben ik geen Porsche-fan. Om eerlijk te zijn vind ik het maar platgemepte kevers, maar er zijn veel liefhebbers voor. Met Telefunken is het anders. De "kever" van Telefunken doet het beter dan de Kever van VW, en hetzelfde geldt voor de "Porsche" van Telefunken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 februari 2005 Report Share Posted 27 februari 2005 Wat mij is opgevallen is dat er betrekkelijk weinig verschil is tussen buizen van verschillende fabrikanten, heb van de ECC88 / E88CC exemplaren van Philips , Siemens , Telefunken - allen met goldpin - Sovtek - 6922 - en JJ, kan niet echt zeggen dat de buis klankbepalend is. Wel zijn er enorme verschillen in prijs, NOS lijkt het gewicht in goud waard te zijn. Kan de JJ voor nog geen 10 euro per stuk van harte aanbevelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 februari 2005 Report Share Posted 27 februari 2005 maar een porsche klinkt wel beter. Doe mij maar een Maserati............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 28 februari 2005 Report Share Posted 28 februari 2005 Wat mij is opgevallen is dat er betrekkelijk weinig verschil is tussen buizen van verschillende fabrikanten, heb van de ECC88 / E88CC exemplaren van Philips , Siemens , Telefunken - allen met goldpin - Sovtek - 6922 - en JJ, kan niet echt zeggen dat de buis klankbepalend is. ik denk dat je wat aan je oren mankeert er is wel degelijk klank verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 28 februari 2005 Report Share Posted 28 februari 2005 Wat mij is opgevallen is dat er betrekkelijk weinig verschil is tussen buizen van verschillende fabrikanten, heb van de ECC88 / E88CC exemplaren van Philips , Siemens , Telefunken - allen met goldpin - Sovtek - 6922 - en JJ, kan niet echt zeggen dat de buis klankbepalend is.Wel zijn er enorme verschillen in prijs, NOS lijkt het gewicht in goud waard te zijn. Kan de JJ voor nog geen 10 euro per stuk van harte aanbevelen. weer een onmogenlijke discussie hear. de echte freaks gaan liever voor de TELEFUNKEN(mooie naam )omdat ze zoveel geld ervoor moeten betalen. of zou het kunnen zijn dat ze toch tot de betere horen ,zeker de e88cc goldpin. dat jij de JJ goed genoeg vind, zegt meer over je oren of over je installatie. ik heb al meenig keer met audio freaks,een paar verschillende setjes buisen laten horen (op hun eigen apparatuur) ze waren allemaal van meening dat de TELEFUNKEN toch de betere klasse had. maar als je het heb over prijs kwaliteit,en je wilt niet meer uitgeven dan 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
advr Posted 28 februari 2005 Report Share Posted 28 februari 2005 eBay (ter illustratie, ik heb hier 2 GE 5814a en 2 GE 5star 5814a (ecc82) gekocht voor 43 euro terwijl 1 39 euro bij Analogue Audio kost) ecc83: http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...ssPageName=WDVW of ecc88: http://search.ebay.nl/telefunken-ecc88_W0Q...ntrypageZsearch of als je niet op een koopje uit bent: www.tubeman.com www.dougstubes.com http://tubeampdoctor.shop-in-worms.net/ind...?cPath=21_60_63 dan zou ik toch voor de E188CC's gaan van Telefunken die hebben een veel betere spreiding.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts