marjellak Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Beste mensen, Tip gevraagd: Welke speaker match het beste met een M. Levinson set en rock muziek??? De J.M. Lab/ Focal Utopia BE Diva of De Thiel CS 2.4 En waarom? Alvast bedankt, M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 de focals zijn alleseters, en hebben een erg open geluid. voor mij persoonlijk iets t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Thiel natuurlijk Ben zelf enige tijd een Thiel bezitter... en ik wil nooit meer anders! Thiels zijn ook goede alleseters, maar met voorwaarde dat de opnamekwaliteit goed is. D.w.z. je geniet meer van goede opnames. Mindere haal je er zo uit. Helemaal met Levinson spul... Qua dynamiek zijn ze electrostaat snel. Vooral de kleinere serie's 1.6 en 2.4 Qua hoog en midden zijn ze zooooo open. Alles hoor je... (vandaar ook "goede opnames") Qua laag, superstrak, gaan mooi diep. Maar altijd onder controle (met Levinson geen probleem dunkt mij). Wollig laag zal je nooit horen. Wel moet ik erbij zeggen, ze zijn erg gevoelig voor bekabeling en de apparatuur dat er voor zit. Maar in jou geval zal ik zeggen, beluister ze eens. Ook nog een waarschuwing, je bent voor altijd verpest.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mariusz Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Beide zeer fraaie speakers, allebei pijlsnel in de weergave van transienten, beide zeer open. De Focal zal denk ik iets minder diepgang hebben, maar juist weer iets meer strakheid in het laag daartegenover stellen. De match met Rock zal dus op deze punten overeenkomen/verschillen. Puur een smaakkwestie dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
horiyoshi Posted 23 februari 2005 Report Share Posted 23 februari 2005 Beste mensen, Tip gevraagd: Welke speaker match het beste met een M. Levinson set en rock muziek??? De J.M. Lab/ Focal Utopia BE Diva of De Thiel CS 2.4 En waarom? Alvast bedankt, M. ik heb zelf goede ervaringen met thiel en ML. Hou rekening met je ruimte, Thiels kunnen in een kleinere ruimte wellicht te veel laag weergeven. Dus hou rekening met je ruimte en je vloer. Beide speaker soorten zijn uitstekend, een speaker uitzoeken op een muzieksoort zou niet moeten: een luidspreker is goed, of niet. Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 1 maart 2005 Report Share Posted 1 maart 2005 Thiel natuurlijk Ben zelf enige tijd een Thiel bezitter... en ik wil nooit meer anders! Thiels zijn ook goede alleseters, maar met voorwaarde dat de opnamekwaliteit goed is. D.w.z. je geniet meer van goede opnames. Mindere haal je er zo uit. Helemaal met Levinson spul... Qua dynamiek zijn ze electrostaat snel. Vooral de kleinere serie's 1.6 en 2.4 Qua hoog en midden zijn ze zooooo open. Alles hoor je... (vandaar ook "goede opnames") Qua laag, superstrak, gaan mooi diep. Maar altijd onder controle (met Levinson geen probleem dunkt mij). Wollig laag zal je nooit horen. Wel moet ik erbij zeggen, ze zijn erg gevoelig voor bekabeling en de apparatuur dat er voor zit. Maar in jou geval zal ik zeggen, beluister ze eens. Ook nog een waarschuwing, je bent voor altijd verpest.... Ook ik ben een Thiel-bezitter, heb eerst de 1.5 gehad, maar was erg iel in de ruimte. Nu heb ik een 2.3 en die is geweldig! Ze zijn inderdaad gevoelig voor wat ervoor zit: ik heb eens een hele goede interlink van MIT geleend (boven budget) en dat gaf zoveel meer dynamiek en laag dan met mijn huidige Transparent, dus goed fijntunen met interlinks! Ook het beplakken van mijn CD-speler (Arcam Alpha 8SE) heeft bijna een aardverschuiving veroorzaakt: waar ik last had van te weinig laag en teveel hard hoog was het daarmee accuut verdwenen. Met de andere genoemde speakers heb ik geen ervaring, maar ik zou zo weer kiezen voor Thiel. Als je niet per s Link to comment Share on other sites More sharing options...
festivalbeast Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 Het begint zo langzamerhand een lofzang te worden op Thiel speakers En terecht Ik geniet zelf al 2 jaar van de Thiel cs 2.3 ( laatse serie ) En ik wil nooit meer andere, mischien ooit in de toekomst de nieuwe 3.7 Gr. Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 Ook ik heb zeer goede ervaringen met de CS 2.3 (eveneens uit de laatste serie). Hiervoor had ik Nautilus 804. Waar eerst het geluid aan de luidspreker bleef "hangen", heb ik nu een zeer open en breed geluidsbeeld. Met een zeer mooi mid en een schitterend mooi en strak laag. Ik zou niet meer anders willen. Met J.M. Lab heb ik geen ervaring. Zorg bij Thiel wel voor een gedegen aansturing. Lijkt me met M.L. geen probleem lijkt me. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 Ook ik heb zeer goede ervaringen met de CS 2.3 (eveneens uit de laatste serie). Jullie hebben het over "een laatste serie". Zijn er binnen de 2.3 nog aanpassingen geweest en hoe kan je dat dan zien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 5 maart 2005 Report Share Posted 5 maart 2005 In de 2.3 zijn voor zover ik weet geen aanpassingen geweest. Thiel doet meestal aanpassingen in de vorm van een nieuwe serie De 2.4 dus. Maar qua klank klinken ze vrijwel gelijk. Zelf heb ik de meeste ervaring met de 1.5 en 1.6. Het verschil hiertussen was eigenlijk de gevoeligheid. Bij de 1.,5 was dat geloof ik 86 of 87 db. De 1.6 heeft een gevoleigheid van 90db. Gevolg, makkelijker aan te sturen. Ook heeft de 1.6 een andere tweeter, waardoor deze meer detail heeft. Lees voor de 2.3 en 2.4 hier eens.... HIFI.NL Link to comment Share on other sites More sharing options...
bernie Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Mijn ervaring met thiel: beetje scherp in het hoog en een zeer ver doorlopend len strak laag. Tegelijkertijd vormt dit laatste een probleem als ze onvoldoende ruimte hebben, een zeer irritant gebonk, ik heb eens een tijdje de Thiel's 3.6 in een ruimte van 4x8m gehad: resultaat: een gebonk waar je niet blij van wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bernie Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Nog even een aanvulling: de Thiel's waren wel in staat een grote soundstage neer te zetten (in vergelijking met B&W) Maar ja, voor mijn kamer niet geschikt. Ik heb de 2.4 ook eens beluisterd, die lijkt erg op de 3.6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 beetje scherp in het hoog en een zeer ver doorlopend len strak laag. Tegelijkertijd vormt dit laatste een probleem als ze onvoldoende ruimte hebben, Dat scherp in het hoog word veroorzaakt door je apparatuur en/of bekabeling. Thiels klinken erg mooi mits je apparatuur goed matcht. Maar dit is natuurlijk persoonlijk Het bonkende laag kan vanalles zijn. Slechte akoestiek is mijn eerste gedachte. De grote series hebben flink wat ademruimte nodig. Maar dat is het geval bij veel grote speakers. Ook kan een houten vloer het probleem zijn. Hout (helemaal met een kruipruimte eronder) en tegels hebben eerder de neiging om te gaan bonken. Begrijp met niet verkeerd Bernie, ik val je niet aan ofzo. Maar probeer gewoon de dingen toe te lichten. Het blijft immers altijd nog een kwestie van smaak Link to comment Share on other sites More sharing options...
bernie Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Ja, dat klopt maar ik wil maar aangeven dat luidsprekers in verschillende situaties/opstellingen anders klinken. Ze stonden bij mij inderdaad op een houten vloer. Bij de dealer was er inderdaad ook geen sprake van gebonk, maar heb ik uiteindelijk toch gekozen voor een wat rustiger (lees: iets gekleurder) geluid. Gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 yep ik begrijp t maar moet toch even mijn keuze verdedigen Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Hallo, Vandaag weer eens de Thiel CS2.4 beluisterd op een Accuphase versterker... Dat is mooi! mvg, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 JAMO !!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 In de 2.3 zijn voor zover ik weet geen aanpassingen geweest.Thiel doet meestal aanpassingen in de vorm van een nieuwe serie De 2.4 dus. Maar qua klank klinken ze vrijwel gelijk. Zelf heb ik de meeste ervaring met de 1.5 en 1.6. Het verschil hiertussen was eigenlijk de gevoeligheid. Bij de 1.,5 was dat geloof ik 86 of 87 db. De 1.6 heeft een gevoleigheid van 90db. Gevolg, makkelijker aan te sturen. Ook heeft de 1.6 een andere tweeter, waardoor deze meer detail heeft. Lees voor de 2.3 en 2.4 hier eens.... HIFI.NL Zo te zien dus weinig veranderd van 2.3 naar 2.4. Wellicht zou de wat hogere gevoeligheid van de 1.6 mij wat meer gegeven hebben dan die van de 1.5, zoals gezegd miste ik daar wel wat in de grootte van de kamer (Z-vorm met een redelijke inhoud). Groeten, Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 8 maart 2005 Report Share Posted 8 maart 2005 Mijn ervaring met thiel: beetje scherp in het hoog en een zeer ver doorlopend len strak laag. Tegelijkertijd vormt dit laatste een probleem als ze onvoldoende ruimte hebben, een zeer irritant gebonk, ik heb eens een tijdje de Thiel's 3.6 in een ruimte van 4x8m gehad: resultaat: een gebonk waar je niet blij van wordt. Ik heb mijn 2.3 gekocht van iemand die op een flat woonde: alles beton en blijkbaar een hele slechte ruimte: ook een irritant gebonk, terwijl hij ze op een redelijke afstand van de muren had staan. Ik heb ze daarom eerst thuis kunnen proberen v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davidvh Posted 10 maart 2005 Report Share Posted 10 maart 2005 Vandaag weer eens de Thiel CS2.4 beluisterd op een Accuphase versterker...wub.gif Dat is mooi! wub.gif oei oei oei! Er is weer iemand grondig verpest!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Vandaag weer eens de Thiel CS2.4 beluisterd op een Accuphase versterker...wub.gif Dat is mooi! wub.gif oei oei oei! Er is weer iemand grondig verpest!!! Je overdrijft.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Wie speelt er nu met de CS 2.4? Hoe heb je ze staan, hoe groot is je ruimte, hoe ver staan ze uitmekaar, hoever zit je er vanaf en wat doet dat met de bas, midden en hoog? Cheers AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Wie speelt er nu met de CS 2.4? Hoe heb je ze staan, hoe groot is je ruimte, hoe ver staan ze uitmekaar, hoever zit je er vanaf en wat doet dat met de bas, midden en hoog? Cheers AudioBill Leuke vraag. Mag wat mij betreft ook beantwoord worden voor de 2.3. Heb zelf namelijk ook behoorlijk lopen schuiven met de Thiels..... (Of moet dit een nieuw topic worden????) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Heb zelf de 2.3's een kleine 2,5 mtr uit elkaar staan. Ze staan ca. 80 cm van de achterwand af en ook een kleine 75 cm. van de zijwand (links). De rechter speaker staat ongeveer 75 cm v/h dressoir af. Ik moet zeggen dat ik met deze opstelling weinig meer te wensen over heb. Het laag is heel mooi strak, in combinatie met een ongelooflijk mooi mid en een zijdezacht hoog. Kortom in mijn oren perfect. Groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 11 maart 2005 Report Share Posted 11 maart 2005 Daar waar ik regelmatig de Thiel CS2.4's beluister staan deze luidsprekers rond de 4 meter uit elkaar en 60 cm van de achterwand. Minimaal ingedraaid en de luisterplaats is zo'n 4 tot 5 meter ervan af. In deze opstelling is er sprake van een realistisch groot geluidsveld. mvg, PD Hogeterp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts