Jump to content

J.M. Lab of Thiel?

marjellak
 Share

Recommended Posts

Om mijn mening voor zover die gewaardeerd wordt te geven. Heb de diva utopia's op een Audio Analogue Meastro gehoord. Metalica, Nine Inch Nails. Ach had ze graag mee naar huis genomen. Weten wel raad met stevige muziek

Kort maar waar!

Andre.

Heb zelf de 2.3's een kleine 2,5 mtr uit elkaar staan.

Ze staan ca. 80 cm van de achterwand af en ook een kleine 75 cm. van de zijwand (links). De rechter speaker staat ongeveer 75 cm v/h dressoir af.

Ik moet zeggen dat ik met deze opstelling weinig meer te wensen over heb.

Het laag is heel mooi strak, in combinatie met een ongelooflijk mooi mid en een

zijdezacht hoog. Kortom in mijn oren perfect.

Groet:

Voor meer thiel reclame zie hier

Das hetzelfde topic :D

Maar eeeh,

die electrocompaniet is mooooiiii!!!

Die zullen geen moeite hebben met aansturen van Thiels B)

Wat voor spul heb je nog meer in de ketting?

Zie een paar berichten terug:

Bij mij staan de 2.3's 210 cm. uit elkaar, 70 cm. van de linker muur, eigenlijk ook 70 cm. van de rechtermuur, maar daar staat dan nog een boekenkast voor, zodat de eigenlijke afstand 30 cm. is geworden. (Alles vanuit het centrum van de speakers). Verder staat de luisterstoel op 260 cm. van de speakers. Klinkt wel goed, maar als ik lekker wil luisteren zet ik de stoel naar voren op 180 cm. van de speakers en in de hot spot: veel meer diepte en "betrokkenheid".

Verder zijn ze behoorlijk naar binnen toe gericht om meer gericht hoog te horen. En dan maar knallen......

Zie de foto's bij huidige set: http://www.homepages.hetnet.nl/~nieuwenhuisrene/

Hoi Henk,ik weet het niet exact. Maar een maat heeft eens geinformeerd naar een nieuwe Baffle voor een 3.6. Hij kon nl. een set kopen waarvan een speaker een gebarsten Baffle had.

Dit had ie geinformeerd bij Thiel zelf. Dit scheen zo schuw duur te zijn, dat ie van verdere aankoop afzag.

Voor de frontjes zou ik niet weten. Zijn de jouwe versleten of kapot?

Ik weet wel dat ze er in verschillende kleuren zijn.

Frank. :D

Hoi Frank.

Nee de fronten zijn nog in zeer goede staat, aangezien ik de speakers pas 2 jaar geleden nieuw heb aangeschaft.

Ik vind het afstoffen van die dingen een ramp <_<

De stofzuiger op de laagste stand en dan voorzichtig reingen gaat best , maar ik heb het idee dat de rek er op den duur uit gaat .

Daarom lijkt het me handig om een verse set fronten op vooraad te hebben.

Gr. Henk

Hoi Henk,ik weet het niet exact. Maar een maat heeft eens geinformeerd naar een nieuwe Baffle voor een 3.6. Hij kon nl. een set kopen waarvan een speaker een gebarsten Baffle had.

Dit had ie geinformeerd bij Thiel zelf. Dit scheen zo schuw duur te zijn, dat ie van verdere aankoop afzag.

Hoe kan die baffle nou barsten, dan heeft 'ie zeker een flinke smakkerd gemaakt. :o Zo'n baffle is namelijk ca. 8 cm. dik!

Bovendien lijkt deze me ook niet zo eenvoudig te vervangen, lijkt me toch een klusje wat bij Thiel moet worden gedaan. :rolleyes:

Andere fronten, evntueel in andere kleuren zouden gewoon via de importeur (Audiac - Nieuwegein) te bestellen moeten zijn.

Op zo'n manier. Ook ik ondervind dezelfde hinder van en door het reinigen.

Antistatische spray??? :lol::lol::lol:

Ook ik zet de stofzuiger op de laagste stand en dan heeeeel voorzichtig afzuigen.

Ik had met m'n vorige speakers veel minder last van stof op de fronten.

Hoe dat komt. Bij mij staan de fronten nog wel mooi strak gespannen. Of het op den duur slapper zou gaan hangen durf ik niet te bevestigen. Ze zitten tijdens bevestiging ook mooi strak om de rand v/d speaker. Zou dit op den duur niet gaan uitrekken?

Ik weet het niet, maar het is eigenlijk best wel een goed idee om een set op voorraad te houden, mits een beetje betaalbaar uiteraard.

Groet: Frank.

Hoi Frank.

Nee de fronten zijn nog in zeer goede staat, aangezien ik de speakers pas 2 jaar geleden nieuw heb aangeschaft.

Ik vind het afstoffen van die dingen een ramp <_<

De stofzuiger op de laagste stand en dan voorzichtig reingen gaat best , maar ik heb het idee dat de rek er op den duur uit

Hoi Henk,ik weet het niet exact. Maar een maat heeft eens geinformeerd naar een nieuwe Baffle voor een 3.6.  Hij kon nl. een set kopen waarvan een speaker een gebarsten Baffle had.

Hoe kan die baffle nou barsten, dan heeft 'ie zeker een flinke smakkerd gemaakt. :o Zo'n baffle is namelijk ca. 8 cm. dik!

Bovendien lijkt deze me ook niet zo eenvoudig te vervangen, lijkt me toch een klusje wat bij Thiel moet worden gedaan. :rolleyes:

Andere fronten, evntueel in andere kleuren zouden gewoon via de importeur (Audiac - Nieuwegein) te bestellen moeten zijn.

Hoi Paul, klopt. De speaker had een flinke smakkerd gemaakt. En de reparatie moest ook in eigen huis gedaan worden.

Frank :D

Ook ik zet de stofzuiger op de laagste stand en dan heeeeel voorzichtig afzuigen.

Ik had met m'n vorige speakers veel minder last van stof op de fronten.

Hoe dat komt. Bij mij staan de fronten nog wel mooi strak gespannen. Of het op den duur slapper zou gaan hangen durf ik niet te bevestigen. Ze zitten tijdens bevestiging ook mooi strak om de rand v/d speaker. Zou dit op den duur niet gaan uitrekken?

Ik weet het niet, maar het is eigenlijk best wel een goed idee om een set op voorraad te houden, mits een beetje betaalbaar uiteraard.

Groet:

Dan blijf ik het voorzichtig doen, en hoef ik me de komende tijd dus zeker geen zorgen te maken om slap en hangend doek.

Ik denk dat ik me dus meer zorgen moet gaan maken om m'n komende buikje.

Begint ook een beetje te hangen. :lol: Schijnt boven de 40 voor een probleem te kunnen te gaan zorgen. Hebben de speakers dus nog even. :D:D:D

Bedankt voor de info.

Frank. :)

Da's leuk om te lezen, want ik heb diverse situaties gehoord met de CS2.3 waarbij in meer of mindere mate kamerresonanties optraden. Jammer genoeg gaat dat dan meestal ten koste van een gedetailleerde en ongekleurde weergave en dat is beslist geen eigenschap van de CS2.3 z

De komende tijd blijf ik zeer zeker genieten van de 2.3.

Op dit moment ben ik me aan het orienteren naar een andere platenspeler en heb al een mooi beetje informatie van Henk ontvangen.

Dat is een upgrade die ik dit jaar nog wil volbrengen. Het word hoogstwaarschijnlijk een Leonardo. Heb daarom jouw recenties over deze speler met veel smaak gelezen. Daarvoor dank, maakt de keus makkelijker.

Heb met veel plezier een keer bij Henk de Orfeo mogen beluisteren.

Maar goed, dit hoort in een andere Topic.

Maar de Thiel is een blijvertje. Wat laat deze speaker muziek mooi en ongekleurd horen. Mits goed aangestuurd trouwens.

Frank. :lol:

Op dit moment ben ik me aan het orienteren naar een andere platenspeler en heb al een mooi beetje informatie van Henk ontvangen.

Dat is een upgrade die ik dit jaar nog wil volbrengen. Het word hoogstwaarschijnlijk een Leonardo. Heb daarom jouw recenties over deze speler met veel smaak gelezen. Daarvoor dank, maakt de keus makkelijker.

Aan de Leo zul je ook een hoop plezier gaan beleven! ;) Bovendien kun je 'm upgraden tot een absolute topper, ik heb dat de afgelopen 4 jaar ook gedaan: Doppio-uitvoering, externe Fein-voeding, SME 3500 arm, binnenkort het keramisch lager en als hekkesluitertje komt er een Jan Allaerts MC1 Boron in.

Maar inderdaad, dit hoort in een andere topic thuis. :ph34r: