Jump to content

Wat is jullie grootste miskoop geweest?

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Naast het beste audio app. hebben jullie toch ook wel eens een prul gekocht die na twee dagen alweer op de 2de hands pagina te vinden was, of niet soms!?

Wat was dat bij jullie?

Ik zelf heb bv. de Avalon Symbol na enkele weken weer ingeruild. Kraakte bij heftige bas en dat voor een speaker van 4250,--. schandalig!

Groetjes AudioBill

Ik had een retro transistor radio gekocht bij Blokker, in de stijl van Tivoli, was in de aanbieding voor 25 euro.

Die klonk dus echt voor geen meter, en had ook nog een slechte tuner.

Gelukkig wilde een collega hem overnemen voor hetzelfde bedrag.. :)

Een aanwijzing voor het gigantische onbenul van verkopers; eentje smeerde mij de garrard zero 100 sb (platenspeler) aan, die beter zou zijn dan een Thorens TD 160. Dat zero- onding is dus echt overgewaardeerd. Het geval is echt van een heel laag gehalte. Element dat erbij zat was prut. Stond Shure op, maar was prut.

Jan.

In 1978 kocht ik een nieuwe Lenco L-65, die ik binnen een maand weer heb gedumpt. Ik vond het een mechanische klapperbak met een flutarm, een waardeloos element en rumble-waarden die meer bij een wasmachine thuishoorden. :D

Gelukkig mocht ik 'm voor hetzelfde bedrag inruilen voor een Thorens TD115, die een stuk beter beviel en ca. 5 jaar dienst heeft gedaan. Helaas viel toen ook die TD115 door de mand vanwege bromproblemen bij gebruik van MC-elementen. :unsure:

Een aanwijzing voor het gigantische onbenul van verkopers; eentje smeerde mij de garrard zero 100 sb aan, die beter zou zijn dan een Thorens TD 160. dat onding is dus echt ondergewaardeerd. (Platenspeler) Het geval is echt van een heel laag gehalte. Element dat erbij zat was prut. Stond Shure op, maar was prut.

Jan.

Deze is nog mooier :

Bij St..........st loopt een verkoper rond die klanten bij aankoop van een nieuw element .De klant adviseerd om er 4 losse reserve naalden bij te kopen , omdat een naald een levensduurvan slechts 3 maanden heeft en derhalve hij dan voor een jaar onder de pannen zit.

Zo.............. lust U nog peulen?

Miskopen genoeg in: in de jaren 70 een quadro versterker van het merk MARLUX nooit echt doorgebroken dus overbodig 4 versterkers aan boord.

In de jaren 80 een set JAMO power 500 luidsprekers in een woord rommel.

Eveneens in de jaren 80 een Video 2000 recorder type 2024 erg onbetrouwbaar.

Ook een set luidsprekers van MAGNAT msp 200 oid welke een verschillend filter hadden en welke gewoon op het hoog na niet klonken totaal geen diepte.

In de jaren 90 een tae 1000 en 2000 digitale voorversterkers van SONY welke niet klonken.

Een DTC 55 es van SONY erg onbetrouwbaar.

In 2000 geen miskoop maar overbodig een cd speler de XA555 van SONY een goed apparaat maar een veel oudere cdp557 es vind ik veel beter klinken .

Sindsdien niets meer gekocht.

Okay, komt ie:

Geluid: scherp, kil, doods en vlak.

Slechte bouwkwaliteit: plastic lade rammelt en binnen anderhalf jaar is het snaartje van het mechanisme kapot waardoor het ding niet meer te gebruiken is en vervolgens drie(!) weken naar de importeur verdwijnt. Gezien de kwaliteit van de snaartjes wordt dit een terugkerend probleem voor de nieuwe eigenaar.

Summiere bediening: alleen de basisfuncties zitten erop.

En dan heb ik het nog niet over bijzaken als het uiterlijk en de lachwekkende afstandsbediening.

Ik gebruik een cd speler ong. 4 uur per dag maar mijn vorige Sony (300 gulden, 7 jaar) en Denon (500 gulden en 8 jaar) deden het totdat ze erbij neervielen. De NAD heeft net de 2 jaar gehaald bij mij voordat ie verhuisde naar Duitsland.

Ik draai nu met een 2e hands Pioneer PDR-04 (handig voor vinyl) met Stable Platter en dat klinkt toch echt een stuk voller en levendiger dan de NAD C541i die van alle kanten de hemel ingeschreven werd maar wat mij betreft helemaal niks bijzonders is.

Aan m'n versterker en speakers lag het niet want ook in combinatie met Holfi en Dynaudio was het he-le-maal niks.

al vind ik het wel vreemd dat NAD-versterkers door vele recenties de hemel in wordt geprezen en Marantz-versterkers niet. Blijkbaar heb ik een afwijkende smaak of zo...

Ach, NAD heeft blijkbaar een high-end imago (Engels, zal ik maar zeggen) en Marantz niet. Jammer hoor. Persoonlijk heb ik niks met Engelse HiFi. Ooit een Cyrus 2 met PSX gehad en ook dat viel bitter tegen.

De "vakpers" is wel handig om een beetje bij te houden wat er zoal op de markt verschijnt maar bepaal je eigen mening tov apparaten want de pers schrijft ook maar voor z'n brood.

(Indachtig de nieuwe SAAB reclame, ja, ik heb er ook eentje ;) ).

Dus, de cd-speler vind je goed, de versterker minder omdat het je smaak niet is, en omdat recensenten er teveel aandacht aan besteden en minder aan Marantz. Daarom is het overgewaardeerd? :blink::D

Nee, niet vanwege de aandacht. Die krijgt Marantz (en andere merken) ook genoeg. Ik snap de conclusie (NAD komt er vaak als beste uit qua klank) niet ;) Nogmaals, een kwestie van smaak...

En dan heb ik het nog niet over bijzaken als het uiterlijk en de lachwekkende afstandsbediening.

Die afstandsbedieningen van de Classic-serie zijn idd belachelijk. Dat kan echt niet meer. Het werkt vrij matig (je moet heel erg goed richten), ze liggen slecht in de hand en de bediening is niet fijn...

Okay, komt ie:

Geluid: scherp, kil, doods en vlak.

Slechte bouwkwaliteit: plastic lade rammelt en binnen anderhalf jaar is het snaartje van het mechanisme kapot waardoor het ding niet meer te gebruiken is en vervolgens drie(!) weken naar de importeur verdwijnt. Gezien de kwaliteit van de snaartjes wordt dit een terugkerend probleem voor de nieuwe eigenaar.

Summiere bediening: alleen de basisfuncties zitten erop.

Ik herken dat geluid niet bij mijn NAD. Misschien een andere oorzaak?

Bouwkwaliteit kan beter, zoals bij de meeste cd-spelers in de lagere prijsklasse. Ik heb geen last van het snaartje trouwens..

Summiere bediening? Het kan nog v

Die afstandsbedieningen van de Classic-serie zijn idd belachelijk. Dat kan echt niet meer. Het werkt vrij matig (je moet heel erg goed richten), ze liggen slecht in de hand en de bediening is niet fijn...

Dan heb je die van mijn Audio Research nog niet gezien en gebruikt.. ;)

Dan heb je die van mijn Audio Research nog niet gezien en gebruikt.. ;)

Dat klopt. Is die nog erger dan?

Ik vind die van NAD al ernstig. En als ik dan lees dat mijn Marantz een AB heeft met te kleine knopjes, dan knapt er bij mij iets, dat begrijp je wel ;):D:lol:

Ik vind die van NAD al ernstig. En als ik dan lees dat mijn Marantz een AB heeft met te kleine knopjes, dan knapt er bij mij iets, dat begrijp je wel ;):D:lol:

Schande! Ik selecteer die apparaten ook als eerste op de a.b. Veronderstel dat ik die van de Lidl moet gebruiken, zo'n universele van een tientje.. :D