Jump to content

Wat is jullie grootste miskoop geweest?

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Guest muziekfreak

Mijn eerste enige echte amp was een nad [902 of 901 ff kwijt :) ] eindversterker..wegens geld teweinig,woonde toen nog op kamers om gebouwd tot intergraal ampje [ik niet zelf hoor] Ik hbe er jaren met plezier na zitten luisteren :)

Over marantz...ik hoor steeds meer van mijn audiokringen dan heh [dus subjectief] dat het zijn glans verloren heeft tov andere merken in die prijsklasse. Ik zelf kan er geen oordeel over vellen ik heb alleen de oude pm series gehad zo'n grote kerstboom in je huis...was gewoon DIK spul toen dat weet ik wel. :rolleyes:

Mijn eerste enige echte amp was een nad [902 of 901 ff kwijt :) ] eindversterker..wegens geld teweinig,woonde toen nog op kamers om gebouwd tot intergraal ampje [ik niet zelf hoor] Ik hbe er jaren met plezier na zitten luisteren :)

Over marantz...ik hoor steeds meer van mijn audiokringen dan heh [dus subjectief] dat het zijn glans verloren heeft tov andere merken in die prijsklasse. Ik zelf kan er geen oordeel over vellen ik heb alleen de oude pm series gehad zo'n grote kerstboom in je huis...was gewoon DIK spul toen dat weet ik wel. :rolleyes:

Ik hoor ook heel vaak dat Marantz niet meer is wat het geweest is. Maar dat betekent dus alleen maar dat het vroeger gewoon belachelijk goed was ;):D

Nee, serieus, ik heb Marantz met NAD en Yamaha vergeleken en daarvan vond ik Marantz het mooist. Ik kende helaas nog niet veel merken toen, anders had ik zeker ook nog ff Denon en Rotel erbij vergeleken. Heb wel dingen van die merken gehad trouwens. Ik heb een cd-speler van Denon gehad en heb nu nog een Rotel tuner. Die bevallen/bevielen beide wel.

Marantz is tegenwoordig Japans, misschien dat het daarom verguisd wordt? Sony ES wordt immers ook ondergewaardeerd?

Marantz is tegenwoordig Japans, misschien dat het daarom verguisd wordt? Sony ES wordt immers ook ondergewaardeerd?

Accuphase is ook Japans..

Nee hoor, Marantz klinkt gewoon niet, daarom wordt het verguisd (grapje hoor). :D

Nee hoor, Marantz klinkt gewoon niet, daarom wordt het verguisd (grapje hoor). :D

Accuphase zit in een beduidend hogere klasse, dus als dat ook al verguisd zou worden... :rolleyes:

Maar het is toch zo dat Japanse audio in de betaalbare klasse over het algemeen niet zo heel erg wordt gewaardeerd hier? Marantz is dus niks meer, Onkyo wordt niet gewaardeerd, Sony ES idem, Harman Kardon was ooit mooi, maar schijnt ook prut geworden te zijn als je de berichten mag geloven, Pioneer is ook niet veel soeps, Yamaha klinkt ook nergens naar (ben ik het deels wel mee eens ;) )...

Alleen Rotel (das toch ook Japans?) hoor ik eigenlijk niks negatiefs over. Denon? Hoe zit het daar mee? Nog andere Japanse merken?

Audio Note, 47Labs, wie volgt..

Ik had het over betaalbare merken. Audio Note ken ik niet, dus zal wel duur zijn ;) en 47Labs is gewoon schandalig duur! Ja, als het maar duur is, dan klinkt het wel... :rolleyes:

Draaikont! :P Wat is betaalbaar? De gemiddelde buurman vindt jouw Marantz ook v

Audio Note, 47Labs, wie volgt..

Audio Note is toch Brits?

Van origine niet.

En 47labs, dat heeft inderdaad een hoge prijs per kilo, dat doen Marantz en Denon beter...

:lol:

Ja! Zelfs de kW-serie van Musical Fidelity is goedkoper per kilo! :lol::D

Accuphase zit in een beduidend hogere klasse, dus als dat ook al verguisd zou worden... :rolleyes:

Maar het is toch zo dat Japanse audio in de betaalbare klasse over het algemeen niet zo heel erg wordt gewaardeerd hier? Marantz is dus niks meer, Onkyo wordt niet gewaardeerd, Sony ES idem, Harman Kardon was ooit mooi, maar schijnt ook prut geworden te zijn als je de berichten mag geloven, Pioneer is ook niet veel soeps, Yamaha klinkt ook nergens naar (ben ik het deels wel mee eens ;) )...

Alleen Rotel (das toch ook Japans?) hoor ik eigenlijk niks negatiefs over. Denon? Hoe zit het daar mee? Nog andere Japanse merken?

Harman Kardon is volgens mij Amerikaans.

Van oorsprong wel, maar is het inmiddels niet Japans? Meende ik, maar kan het mishebben hoor...

Marantz was eerst ook Amerikaans en is nu Japans...

Van oorsprong wel, maar is het inmiddels niet Japans? Meende ik, maar kan het mishebben hoor...

Marantz was eerst ook Amerikaans en is nu Japans...

Tsja, dat weet ik niet Henrie, of het in Japanse handen is overgegaan. Heb ik in elk geval niets over gehoord of gelezen. Misschien dat iemand anders het weet.

Marantz is tegenwoordig gefuseerd met Denon (Philips heeft nog maar een klein aandeel in het bedrijf) en er gaan geruchten dat Denon in de toekomst het High-end merk gaat worden en Marantz het budget merk..??

Zal mij een zorg wezen: het budget segment van Marantz klinkt al ongelooflijk goed!

Overigens bestaan er nu al DVD spelers van Denon en Marantz die identiek zijn aan elkaar: de Marantz DV 4400 en DV 6400 zijn identiek aan de Denon DVD 700 en DVD 1400.

En nog over de juichende recensies van NAD: Marantz krijgt ze ook nog steeds.

De Marantz PM 7200 is alom gewaardeerd (al verliest ie de versterker supertest dan weer van NAD C352 in What Hifi...na hem eerst gewonnen te hebben van de NAD C350! :lol: )

En de Marantz CD 7300 kreeg ook juichende recensies, zelfs Audio schat deze hoger in dan de NAD C542.

But who cares? Ik prefereer Marantz ook boven NAD en nu eens niet omdat ik de NAD's er lelijk vind uitzien, ik vind ze juist erg fraai, mooier dan Marantz.

Marantz is tegenwoordig gefuseerd met Denon (Philips heeft nog maar een klein aandeel in het bedrijf) en er gaan geruchten dat Denon in de toekomst het High-end merk gaat worden en Marantz het budget merk..??

.

Ik vind dit weer een van de domste zetten van philips.

Hadden ze de kans om hun technische kennis in een geloofwaardig merk te proppen en wat doen ze?

Veel marantz spelers waren uitgerust met het bekende cdm4 loopwerk van philips nog steeds een zeer goed loopwerk.

Een jaar of 6 geleden ben ik zo stom geweest de overstap te maken naar surround :( en kocht een Philips reciever. Zelfs betere speakers brachten mij niet het genot dat ik altijd had gehad van mijn Technics New Cass A versterker die welliswaar oud was maar nog behoorlijk goed klonk.

Ik heb slechts 1 jaar die Philips versterker gehad ik was hem toen zo zat dat ik hem voor nog geen derde van de nieuwprijs verkocht heb, en heb toen in de loop van de 2 jaar daar op een setje van Marantz samengesteld :rolleyes: Gelukkig weer muziek in plaats van surround herrie :P

Ik nooit weer surround :( tenminste niet als hoofd set ;)

Marcel

Guest muziekfreak
Mijn eerste enige echte amp was een nad [902 of 901 ff kwijt  :) ] eindversterker..wegens geld teweinig,woonde toen nog op kamers om gebouwd tot intergraal ampje [ik niet zelf hoor] Ik hbe er jaren met plezier na zitten luisteren  :)

Over marantz...ik hoor steeds meer van mijn audiokringen dan heh [dus subjectief] dat het zijn glans verloren heeft tov andere merken in die prijsklasse. Ik zelf kan er geen oordeel over vellen ik heb alleen de oude pm series gehad zo'n grote kerstboom in je huis...was gewoon DIK spul toen dat weet ik wel.  :rolleyes:

Ik hoor ook heel vaak dat Marantz niet meer is wat het geweest is. Maar dat betekent dus alleen maar dat het vroeger gewoon belachelijk goed was ;):D

Nee, serieus, ik heb Marantz met NAD en Yamaha vergeleken en daarvan vond ik Marantz het mooist. Ik kende helaas nog niet veel merken toen, anders had ik zeker ook nog ff Denon en Rotel erbij vergeleken. Heb wel dingen van die merken gehad trouwens. Ik heb een cd-speler van Denon gehad en heb nu nog een Rotel tuner. Die bevallen/bevielen beide wel.

Tja idd sony wordt ook zwaar ondergesneeuwd..en tot voor kort maakte ik mijzelf daar ook schuldig aan <_< Zie mijn website van de luistersessie. Hier kwam een sony x50 blabla testaan van wijx. Ik heb met verbazing zitten luisteren naar dit zwaargewichtje. Ontzettend mooi op het hoog het laag is helaas wat testrak na mijn inzien [ivm de sphinx project nine]

Maar het is zeer zeker geen prul. Want eerst dacht ik ook altijd zo van "nahja sony leuk massaproduct" Over het algemeen is dat ook wel zo de ES series zijn volgens mij de enigste series die echt boeiend zijn voor op het niveau waarop ik verkeer momenteel. De rest is allemaal plasticrommel zegmaar massa troep.