Haudio Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Beste, Wij hebben allemaal wel eens spijt gehad van iets wat we weggedaan hebben. MvG, HAudio PS WAARVAN Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Beste, Wij hebben allemaal wel eens spijt gehad van iets wat we weggedaan hebben. MvG, HAudio PS WAARVAN M'n eerste schoonmoeder...was achteraf gezien een goed mens.....maarja,haar dochter .... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Beste, Wij hebben allemaal wel eens spijt gehad van iets wat we weggedaan hebben. MvG, HAudio PS WAARVAN Niet om weggedaan maar om helaas wel gedaan. Ooit zo oliedom geweest om een "serieuze" cdspeler te kopen. Zelfde avond zaten mijn vrienden helemaal zwaar onder de indruk zich te vergapen aan mijn nieuwe cdspeler. De sukkels hadden n.l. niet in de smiezen dat er een Lp stond te draaien. Dat was dus de enigste lol die ik aan dat klereding beleefd heb. Heb inmiddels hier op het forum vernomen dat cd beter klinkt dan Lp al heb ook ik dit zelf nog nooit gehoord. p.s. mijn humeur heeft er in ieder geval nimmer onder geleden. the morning afther the day before , tja dat is een ander verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Dikke spijt dat ik mijn kleine Creek 4330mkII verkocht heb. Die had nu ergens als basis van een tweede set moeten staan spelen, of gewoon op zolder, maar dat kleine wondertje had ik niet moeten verkopen voor een paar rotcenten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Dikke spijt dat ik mijn kleine Creek 4330mkII verkocht heb. Die had nu ergens als basis van een tweede set moeten staan spelen, of gewoon op zolder, maar dat kleine wondertje had ik niet moeten verkopen voor een paar rotcenten... Zoiets heb ik ook met m'n Duson A10/C1000 setje wat ik ooit heb ingeruild, had ook prima in m'n 2e set kunnen spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Mijn Kef Correli's had ik eigenlijk nog even moeten houden. Hadden nu mooi bij mijn PC kunnen spelen op een Crown DC150 versterker.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whyami Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Mijn eerste Quadral Vulkan luidsprekers! Ruim 80 kg schoon aan de haak, na 5 jaar verkocht aan een collega. Heb er nu, 10 jaar later, eigenlijk nog spijt van. 'Onze jongens' noemden we ze altijd. Gelukkig kan ik ze af en toe nog eens bezoeken. Die bandjestweeter, die transmissielijn voor het laag.... Wel was opstellen kritisch, maar toch ook leuk om mee bezig te zijn! Dat is nu wel anders, na lange kennismaking met Martin Logan en veel kortere met Magnepan, weer terug bij af: Quadral aurum Vulkan. Nog geen centimeter mee geschoven sinds ze zijn neergezet, het is nog steeds (>1jr.) geweldig! Maar ja, natuurlijk geen bandje meer en ook geen tl... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Dikke spijt dat ik mijn kleine Creek 4330mkII verkocht heb. Die had nu ergens als basis van een tweede set moeten staan spelen, of gewoon op zolder, maar dat kleine wondertje had ik niet moeten verkopen voor een paar rotcenten... Zoiets heb ik ook met m'n Duson A10/C1000 setje wat ik ooit heb ingeruild, had ook prima in m'n 2e set kunnen spelen. Ben je dan niet bang dat je tweede set beter zou zijn dan je hoofdset Misschien ben jij wel bang dat mijn 2e setje jouw hoofdset al achter het gordijn speelt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Mijn ex accuphase 305v..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 nog niet dat ik iets weg heb gedaan, wel dat ik nog geen rijke dame aan de haak heb geslagen om de hobby te kunnen bekostigen Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Niet eigenlijk....altijd goed gekocht tijdens up-date....wellicht mijn eerste cd speler die teveel ging stuiteren en door Brandsteder ingeruild werd voor een mindere omdat de kosten te hoog werden. Was best trots op dat spelertje....alleen jammer dat ze bij Brandsteder het niet voor elkaar konden krijgen....tja,was allemaal nog erg nieuw in '82 Zelfs m'n schoonmoeder hoorde verschil....goed mens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 > SPIJT !!!, Spijt, omdat je het weggedaan hebt ? M'n laatste vriendin. Ik had beter m'n setje weg kunnen doen. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 > SPIJT !!!, Spijt, omdat je het weggedaan hebt ? M'n laatste vriendin. Ik had beter m'n setje weg kunnen doen. Edwin Nouuuu met je plasser op een top draaitafel.....alleen dat verdomde naaldje elke keer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Mijn eerste Quadral Vulkan luidsprekers! Ruim 80 kg schoon aan de haak, na 5 jaar verkocht aan een collega. Heb er nu, 10 jaar later, eigenlijk nog spijt van. 'Onze jongens' noemden we ze altijd. Gelukkig kan ik ze af en toe nog eens bezoeken. Die bandjestweeter, die transmissielijn voor het laag.... Wel was opstellen kritisch, maar toch ook leuk om mee bezig te zijn! Dat is nu wel anders, na lange kennismaking met Martin Logan en veel kortere met Magnepan, weer terug bij af: Quadral aurum Vulkan. Nog geen centimeter mee geschoven sinds ze zijn neergezet, het is nog steeds (>1jr.) geweldig! Maar ja, natuurlijk geen bandje meer en ook geen tl... He, die vind ik ook gaaf. Heb de Vulkans nog nooit gehoord, al ben ik wel bekend met Quadral, maar alleen al qua uiterlijk zijn ze echt stoer. De halve mensheid zal ze waarschijnlijk lelijk vinden (want veel te groot/lomp), maar ik vind ze mooi! Waar stuurde je ze eigenlijk mee aan? Want ze zijn niet makkelijk aan te sturen of wel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Mijn eerste Quadral Vulkan luidsprekers! Ruim 80 kg schoon aan de haak, na 5 jaar verkocht aan een collega. Heb er nu, 10 jaar later, eigenlijk nog spijt van. 'Onze jongens' noemden we ze altijd. Gelukkig kan ik ze af en toe nog eens bezoeken. Die bandjestweeter, die transmissielijn voor het laag.... Wel was opstellen kritisch, maar toch ook leuk om mee bezig te zijn! Dat is nu wel anders, na lange kennismaking met Martin Logan en veel kortere met Magnepan, weer terug bij af: Quadral aurum Vulkan. Nog geen centimeter mee geschoven sinds ze zijn neergezet, het is nog steeds (>1jr.) geweldig! Maar ja, natuurlijk geen bandje meer en ook geen tl... Ik heb de Vulkans (MK4) ook gehad, begin jaren '90. Helaas kreeg ik ze in mijn grote woonkamer niet aan klinken, vanwege enorme resonantieproblemen. Na een proeftijd en veel geschuif heb ik ze omgeruild voor de Quadral Wotan MK V, ook met bandjestweeters. (ook geen kleine jongens trouwens). Gelukkig 'matchte" dat beter en deze speakers heb ik dan ook ca. 5 jaar beluisterd totdat ik in 1998 overstapte naar Thiel CS 3.6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Waar vielen die Wotans eigenlijk in het rijtje 'Titan, Vulkan en Montan'. Dat waren allemaal TL's toch, en de Wotan toch ook? Ik vraag dit, omdat de Wotan nu (in de Aurum-serie) niet meer bestaat, maar de Titan, Vulkan en Montan nog wel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Waar vielen die Wotans eigenlijk in het rijtje 'Titan, Vulkan en Montan'. Dat waren allemaal TL's toch, en de Wotan toch ook? Ik vraag dit, omdat de Wotan nu (in de Aurum-serie) niet meer bestaat, maar de Titan, Vulkan en Montan nog wel... Nee, de Wotan MK V was een groot basreflex-systeem (ca. 1.10 m. hoog en 45 cm. diep) met een fors frequentiebereik (25 Hz -80 kHz) en was de grootste uit de Phonologue S- serie. Kleinere modellen uit diezelfde serie waren o.a. Amun, Shogun, Certo, Alto. Ik vond de Wotan destijds een interessantere optie dan de Montan, de kleinste TL uit de reeks, omdat de Wotans in vergelijk met de Montan veel evenwichtiger klonken en een mooi gedetailleerd hoog hadden. De toenmalige Montan kwam iets boemeriger en gestresster over. Bovendien waren de Wotans al voorzien van de beroemde bandtweeters en de Montan toen nog niet. Qua formaat en prijs ontliepen ze elkaar toendertijds niet zo veel. Overigens is de latere Montan MK V ook voorzien van de bandtweeters, maar dat model heb ik nooit beluisterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 spijt dat ik een project had gekocht, diezelfde da g weer terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 spijt dat ik een project had gekocht, diezelfde da g weer terug. zat er geen handleiding bij of zo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 dat zou je bij mij wel kunnen verwachten hoor. af en toe heb ik wel eens van die sukkelige dingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HJ Nijland Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Ik heb achteraf behoorlijk spijt dat ik m'n Sumo the Nine heb verkocht... dat was 'n leuke versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Ik heb achteraf behoorlijk spijt dat ik m'n Sumo the Nine heb verkocht... dat was 'n leuke versterker. Dat is inderdaad een schitterende versterker.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjwe Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Hallo, Ik had er spijt van, dat ik m'n Sony cdp x77es cd speler verkocht. Heb inmiddels alweer een andere op de kop getikt, vandaar had. Ohja en mijn Pro Silway 2 van Harmonic Technology, daar heb ik nog steeds spijt van. Groet, Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Waar vielen die Wotans eigenlijk in het rijtje 'Titan, Vulkan en Montan'. Dat waren allemaal TL's toch, en de Wotan toch ook? Ik vraag dit, omdat de Wotan nu (in de Aurum-serie) niet meer bestaat, maar de Titan, Vulkan en Montan nog wel... Nee, de Wotan MK V was een groot basreflex-systeem (ca. 1.10 m. hoog en 45 cm. diep) met een fors frequentiebereik (25 Hz -80 kHz) en was de grootste uit de Phonologue S- serie. Kleinere modellen uit diezelfde serie waren o.a. Amun, Shogun, Certo, Alto. Ik vond de Wotan destijds een interessantere optie dan de Montan, de kleinste TL uit de reeks, omdat de Wotans in vergelijk met de Montan veel evenwichtiger klonken en een mooi gedetailleerd hoog hadden. De toenmalige Montan kwam iets boemeriger en gestresster over. Bovendien waren de Wotans al voorzien van de beroemde bandtweeters en de Montan toen nog niet. Qua formaat en prijs ontliepen ze elkaar toendertijds niet zo veel. Overigens is de latere Montan MK V ook voorzien van de bandtweeters, maar dat model heb ik nooit beluisterd. Aha, duidelijk! Die bandtweeters zijn idd mooi. Die zitten ook nog in de Aurum 7 en 9 (en 5?) en klinken heel mooi. Al mag het soms wel wat feller vind ik (op de set van m'n ouders), maar ik verdenk de NAD-set ook wel van wat terughoudendheid. Zijn die modelen van voor het Aurum-tijdperk zeg maar, nu nog de moeite waard trouwens? I.v.m. leeftijd (uit welke jaren stammen die modellen eigenlijk?) en zo bedoel ik, en klank natuurlijk... Ik meen dat de wooferranden wel vaak stuk zijn, maar die zijn vaak ook wel weer te repareren, mits ze dat waard zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 21 februari 2005 Report Share Posted 21 februari 2005 Micromega duo (DA/vv). Speelde alles weg in z'n tijd,ingeruild op een Proceed,klote ding koste bijna de hobby, ik had het helemaal gehad door die Proceed. Tis daarna nog wel goed gekomen....met mij, de Proceed heb ik met verschrikkelijk veel verlies verkocht en daar een Pioneertje met stable platter voor terug gekocht,wat komen er soms toch een leuke dingen uit Japan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts