Jump to content

buizen en pulsen

cgm
 Share

Recommended Posts

Is er iemand die toevallig een manual heeft van de AR?

Stel die vraag eens vriendelijk rechtstreeks aan AR ;)

Ja, maar dat moet dan per postduif zeker? Ze hebben geen email adres voor consumenten. Ik ben er ook nog niet achter of er een importeur is in NL.

Audio excellence in Zevenbergen kan/wilt je mss een manual geven...

succes met de zoektocht

Fijn te lezen dat je nu heel rustig naar muziek luistert zonder aan al de mindere kantjes te denken die het vorige muziekbeeld had!

Proficiat!!!

Stef

Hoi cqm, gefeliciteerd met de aankoop.

Welk buisje zit er in de voortrap? (standaard een 6922).

Ook hier zijn veel verschillende buisjes mogelijk.(siemens, sovtek, philips,mullard of amperex en nog vele andere naar gelang jouw smaak)

Dat is nu het mooie van een hybride voortrap.

Veel plezier ermee.

Frank. :D

Ook hier zijn veel verschillende buisjes mogelijk.(siemens, sovtek, philips,mullard of amperex en nog vele andere naar gelang jouw smaak)

...Hhhmpf.....zucht....., laat die man nou eerst eens genieten voordat je hem de stuipen op het lijf jaagt door mede te delen dat hij wellich toch niet de ideale combinatie in zijn bezit heeft.l

... een overmaat aan keus, ... maakt depressief ...

De combinatie lijkt mij zoals ik al las ideaal, maar na een tijdje wil je het toch nog een beetje fine - tunen. En met 1 buisje zoals gebruikt in de LS 2 en LS 2B blijven de kosten nog beperkt. Maar je hebt gelijk, eerst maar eens genieten van de nieuwe aanwinst.

Frank. :lol:

De huidige 6922 is een Sovtek, die AR er standaard in zet.

Dat wisselen van het buisje is een van de leuke dingen aan deze pre, maar dat komt later wel (Cock heeft momenteel genoeg te doen).

Ik heb met Telefunken (Rob) al eens een serie buisjes uitgeprobeerd en het is verbazend wat de invloed nog is, prima om te finetunen dus :cool2:

Door het karakter van de speakers, de eindversterker en de kabels klinkt de ls2b met het huidige buisje een stuk helderder dan in mijn set.

Met andere buisjes zou het middengebied wel eens te nadrukkelijk en/of teveel upfront kunnen worden, nu is het prima in balans en aardig laidback.

De meegeleverde afstandbediening is vrij richtinggevoelig, mede door de grote schakelaars van de ls2b die in de weg zitten wanneer je hem vanuit een hoek bedient.

Een Philips (all in one) afstandbediening vind ik prettiger werken, kennelijk heeft deze een hogere output en een betere richtwerking ;)

Andr

Niks mis met de Sovtek hoor. Heb ik zelf ook liggen, maar heb deze een klein jaartje geleden vervangen door een Amperex. Heb ook een J.A.N. Philips gehad, maar de Sovtek beviel zeer veel beter. De Amperex is weer een ander verhaal, maar ook een iets andere prijsklasse. Maar zoals ik al zei, echt niks mis met de Sovtek. En Audio Research gebruikt ze zelf ook niet voor niks, toch?

Heel veel luisterplezier.

Het geluid werkt echt verslavend.

Frank. :P

Maar zoals ik al zei, echt niks mis met de Sovtek. En Audio Research gebruikt ze zelf ook niet voor niks, toch?

Heel veel luisterplezier.

Het geluid werkt echt verslavend.

Frank. :P

Het was maar een geintje hoor Frank. Bij mij op de zaak wordt er van alles verbasterd. Packard Hell, MicroSof, enz. ;):D