luxmanL81 Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 tja en dan opeens ..... goh het is alweer zoon 25 jaar geleden dat ik de LUXMAN L 81 heb gekocht was toen fl 1195,00 in 1979 toen begon ik weg te dromen,zo van wat heeft de LUX allemaal meegemaakt in die 25 jaar aanschaf 1979 30-03-1979 inclusief Audioscript* test verslag, * toenmalige importeur ( grote klasse wat een perfect bedrijf ,met zoveel gevoel en kennis van hun producten ) in 1979 op 27-06-1979 1e reparatie voeding voor versterker defect ,gerepareerd in 1990 op 18-04-1990 volume potmeter besteld en vervangen in 1990 op 22-05-1990 rechter kanaal defect uitgangs relay en dubbel diode vervangen in 2004 ergens in augustus elco's vervangen ( 2stuks) da waren de reparatie acties , onder garantie ,want een lux kan niet kapot toch!! tot en met 1998 speelde de LUX dagelijks van 07:30 tot 23:55 uur daarna eigenlijk van 's avonds 18:00 tot 00:30 uur en in het week-end van 08:30 tot snags 02:30 eigenlijk is het nog steeds een perfect apparaat en klint warm samen met de MAGNAT's ALL ribbon A3 die er sins 1988 aanhangen en doet al zolang, trouw dienst onlangs nog een x (een keer ) een denon en marantz geprobeert , maar geen vergelijk met de oude klasse kwa geluid ,en warmte van het klankbeeld geniet er nog steeds van met volle teugen, nou is mijn kamer ook wel perfect voor de weergave die er is gekriejeerd ,heel simpel zonder poespas tja we gaan dus gewoon verder ,en vraag me wel eens af of er wel vervanging zal komen ,en zo ja wat ???????? kzou het niet weten nu als ik uitga van de zelfde prijsklasse die toen gold ....... wordt vervolgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henri Posted 22 februari 2005 Report Share Posted 22 februari 2005 Hallo Luxman L81 Ik had eind jaren '70 een L80V als ik me niet vergis. 2x55 watt ? Ook jarenlang van genoten, de drang naar moderne tijden en de komst van de CD deden me wuitwijken naar een zwaardere versterker. Hij kwam dynamisch te kort. Verkocht destijds, samen met de bijbehorende tuner T-88V.... Geweldig toch dat een toestel zovele jaren mensen kan bezielen en gelukkig maken. Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 23 februari 2005 Report Share Posted 23 februari 2005 Hallo Luxman L81, Is een L540, L560 of een L570 misschien wat? Het is maar een idee, jaartje of tien vijftien jonger. Wel wat meer dynamiek etc etc. Het is maar een idee. Ik loop er ook een beetje mee rond. Wil eigenlijk geen nieuwe versterker maar een echte goede Lux lijkt me wel wat. Zag laatst een C06 M06 op ebay.de jam jam. Heb helaas niet de fincien op dit moment. Groet, Andre, enne... niet te snel weg doen die L81! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 27 februari 2005 Report Share Posted 27 februari 2005 Andre, enne... niet te snel weg doen die L81! niet te snel wegdoen? hij heb um al 25 jaar !!! Ik heb zelf een L55a (2eSet) en een L540, en ik raad jullie aan om deze versterkers nooit aan te schaffen.. Reden: je blijft je hele verdere leven verkbocht aan deze apparaten, en je bent niet meer interressant als potentiele klant in hifi-winkels .... "goeiedag, ik heb een Luxman L540, en ik wil eigenlijk iets anders" is echt wel zo verschrikkelijk ongeloofwaardig !!!!!!!!!!!!!!! hahaha Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 1 maart 2005 Report Share Posted 1 maart 2005 Hoi Alex en Luxman L81, natuurlijk niet te snel weg doen! Het ding is 25 jaar oud, je krijgt er nooit meer het gene voor wat ie jou waard is. Wat betreft het eigenlijk niets anders willen heb ik ook terwijl ik weet als ik een 540 560 570 zou kunnen horen ik misschien dat wel wil hebben ipv mijn eigen set. Luxman L81, doe je versterker niet weg maar bewaar 'm als 2e , voor als je de nostalgie weer eens wil horen. Groet, Andre, die toch ook wel eens wat anders wil horen....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts