Jump to content

Wat vervangen in mn huidige set?

Guest UKSub
 Share

Recommended Posts

Beste Stef, je : )

Gewoon alles houden, dan je element vervangen , want mijn ervaring met dat element is niet super ( wel de service van Joenit !).

Kanaal ongelijkheid en een wat schel geluid, mat weinig diepte en ruimte, dus geen holografisch geluidsbeeld , wat ik nou juist zo mooi vind, misschien kwestie van smaak ?

ook de Phono trap kan een heel stuk beter, zodat je dan echt naar vinyl gaat luisteren, nu luister je vast nog veel naar Cd.

Mettertijd vraag je maar welke, eerst nog maar even wennen. : )

MvG,

HAudio

:rolleyes:

Henk,

ik zal altijd veeeel meer naar Lp luisteren, de nieuwe dingen die ik de moeite vind bestel ik zelfs op vinyl. Ook al kost mij dat gemiddeld 5 euro meer dan de cd-versie dan zwijg ik nog over de mogelijkheid van het budgetshoppen 6 maand na release. De collectie verhouding is ook ongeveer 850 lp's tegen een kleine 400 cd's schat ik.

Voorlopig wil ik zelf nog geen voorkeur vermelden in deze topic om alle opties en wijze raad open te houden.

Gr

Stef

Henk,

ik zal altijd veeeel meer naar Lp luisteren, de nieuwe dingen die ik de moeite vind bestel ik zelfs op vinyl. Ook al kost mij dat gemiddeld 5 euro meer dan de cd-versie dan zwijg ik nog over de mogelijkheid van het budgetshoppen 6 maand na release. De collectie verhouding is ook ongeveer 850 lp's tegen een kleine 400 cd's schat ik.

Voorlopig wil ik zelf nog geen voorkeur vermelden in deze topic om alle opties en wijze raad open te houden.

Gr

Stef

Wat is er nu niet goed aan je set?

Zoals Henk het al zei, element en phonotrap kunnen absoluut beter waardoor er zeker meer muzikaliteit ontstaat... betere weergave mooier detail

De versterker zelf zal nu zo'n kleine 20j oud zijn en ikzelf speel er zo'n 13j mee. Het lijkt mij volkomen logisch dat mijn trouw bakje aan vervanging toe is. de speakers vragen in alle opzichten beter materiaal. Ik mis diepgang en het wow gevoel!! Ik weet dat de speakers veel beter kunnen presteren mits een betere versterker. Ik heb geen TV dus staat die versterker zeer veel te spelen en aan om de lampen warm te houden

Het is of de bron of de versterker, ik ga waarcshijnlijk voor de bron gaan en die op punt stellen naar mn smaak en budget

Wil gewoon weten waar jullie de nadruk leggen in het verbeteren van de set

ik ben heel slecht in het benoemen van "hoe klinkt mijn set"

een beetje gesloten, naar de doffe kant... niet sprankel genoeg, kmis plaatsing en ruimtelijkheid. Wollig is mss een goede omschrijving. Soft en ingehouden ook...

Geen analytisch geluid voor mij

kga proberen een indicatie te geven, een Nottingham Analoque kun je niet verkopen aan mij omdat de rust veel levendigheid wegneemt; Arcam is ook mn ding niet. zelf heb ik nog niet veel zaken kunnen beluisteren.

Bij een laag volume ist helemaal nix, het mist pit.

Ik heb wel niet het gevoel dat het huidige geluid onevenwichtig is. Er is laag soms diep laag naar gelang de muziek... het hoog is zeker ok en niet schel of scherp. het midden kan beter. in zn geheel ok en nu wil ik het geheel nog beter ok

Ik zou er ook een vet powercord bij kopen.

MIT Z-Cord ofzo... Heb ik heel goede ervaringen mee.

Je gaf al aan dat misschien je versterker aan vervanging toe is.

Kijk eens naar een Audioresearch bak op de 2e hands markt.

Zo af en toe kom je wel eens wat tegen voor 1500 euro.

Wat is eigenlijk je voorkeur voor een versterker?

Buizen of transistor? Je zei analoog... dan ga ik uit van buizen.

Als je het hebt over bron... dan zou ik ook zeggen ander element.

Mooi grado ding erop en hup!

Mijn voorkeur gaat uit naar een hybride omdat mn speakers toch maar een 87db rendement hebben bij gemiddeld 6 ohm. Een degelijke full tube kost veel geld + buizen enz! Een transistoramp mag ook hoor.

Als ik moet kiezen tussen analoog en CD, ga ik voor analoog...

Henk en ik hebben al eens van gedachten gewisseld en we kwamen bij het volgende, puur gekeken wat past er bij elkaar + budgetmatig ok

Benz Ace

lehmann BC SE of een ASR Mini Basis

LS kabel Kimber 8TC

Unico met evt andere buizen en powercord

Interlink ???

Dit is dus al heel wat en niet realiseerbaar in 1 keer, vandaar de splitsing naar 1500 euro ...

Mijn gevoel zegt om de P25 op punt te stellen en dan pas de versterking aan te pakken.

Yep dat is vaak wel zo. Maar zo heel af en toe heb je een leuke aanbieding op de 2e hands markt. Maar daar moet je maar net tegenaan lopen.

Misschien heel even doorsparen en dan kopen? Je hoeft toch niet meteen nu iets anders te hebben?

Goedkoop is duurkoop weet je nog ;):D

Die versterker speelt nog steeds dat is een feit... binnen 2j zal die ook nog wel spelen maar de kwaliteit is toch mr dunnetjes tov al die nieuwe spelers. Ik weet het niet maar ik denk wel dat een I21 van primare bvb toch wel beter is dan mn huidige amp... Unico uiteraard ook. een S6 vind ik ook super en kan als full tube.

Wat nu echt wel beter kan, en waar we later dan mee van genieten, is een beter element en phonotrap. Zeer waarschijnlijk w er dit jaar een nieuw element en phonotrap aangeschaft!

Als iemand iets kan zeggen over Ace versus Goldring Elite versus Dynavector 20... be my guest

Hte kriebelt toch serieus om een andere versterker hoor :D daarom dat ik ook niet "durf" gaan luisteren momenteel...